zon
-
- Speurneus
zon
Keo kan erg slecht tegen "warmte". Zo gauw de zon een beetje begint te schijnen loopt hij al te hijgen, dan hoeft het nog niet eens warm te zijn.
Nu met dit weer staat hier de hele dag de deur open naar de tuin. Hij kan gaan liggen waar hij wil en hij zoekt ook regelmatig de schaduw op. Maar, ondanks dat hij er slecht tegen kan, blijft hij soms toch net te lang in de zon liggen. Hij hijgt dan enorm.
Kan hij hier zelf wel zijn grens in bewaken, zodat hij niet oververhit raakt?
Nu met dit weer staat hier de hele dag de deur open naar de tuin. Hij kan gaan liggen waar hij wil en hij zoekt ook regelmatig de schaduw op. Maar, ondanks dat hij er slecht tegen kan, blijft hij soms toch net te lang in de zon liggen. Hij hijgt dan enorm.
Kan hij hier zelf wel zijn grens in bewaken, zodat hij niet oververhit raakt?
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015

-
- Speurneus
Ik denk dat je Keo (indien zon- en schaduwplekken aanwezig zijn zoals je aangeeft) het zelf wel kan laten uitzoeken. Lola met haar zwarte vacht ligt graag in de zon en na verloop van tijd zie je haar een schaduwplek opzoeken. Action ligt het liefst in de schaduw of binnen.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
-
- Grote hondenneus
-
- Hele grote hondenneus
Toevallig dat ik me vandaag hetzelfde afvroeg! Zyva heeft het ook heel snel warm maar die muts blijft gewoon in de zon liggen en ligt dan vreselijk te hijgen en haar ademhaling gaat dan echt heel snel. Ik vroeg me ook af of ik haar hierin moest beschermen. Ziet er zo zielig en ongezond uit! Heb haar dus steeds in de schaduw gelegd maar blijkbaar hoef ik me daar dus niet mee te bemoeien! Vind het er toch wel akelig uit zien zo'n vreselijk snel ademhalend hondje in de volle zon 

-
- Speurneus
Gaat Zyva uit zichzelf ook wel eens uit de zon, de schaduw in?jeltje schreef:Toevallig dat ik me vandaag hetzelfde afvroeg! Zyva heeft het ook heel snel warm maar die muts blijft gewoon in de zon liggen en ligt dan vreselijk te hijgen en haar ademhaling gaat dan echt heel snel. Ik vroeg me ook af of ik haar hierin moest beschermen. Ziet er zo zielig en ongezond uit! Heb haar dus steeds in de schaduw gelegd maar blijkbaar hoef ik me daar dus niet mee te bemoeien! Vind het er toch wel akelig uit zien zo'n vreselijk snel ademhalend hondje in de volle zon
Ik vond het idd ook akelig hoe vreselijk Keo kan liggen hijgen
Maar ja... is natuurlijk ook zijn manier om de warmte weer kwijt te raken.
(wat een superhondje is Zyva toch, vanavond weer gezien

groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015

-
- Speurneus
Bram zoekt zelf de koele plekjes op. Die houdt volgens mij niet echt van de zon.
Ik zou me er geen zorgen over maken. Volgens mij leggen ze voor zichzelf die grens wel, zolang er in ieder geval maar een mogelijkheid is om een koel plekje te zoeken.
Laat het zonnetje maar schijnen

Ik zou me er geen zorgen over maken. Volgens mij leggen ze voor zichzelf die grens wel, zolang er in ieder geval maar een mogelijkheid is om een koel plekje te zoeken.
Laat het zonnetje maar schijnen

Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
-
- Hele grote hondenneus
Zyva zoekt niet zelf de schaduw op maar moet eerlijk bekennen dat ik het ook nog niet zover heb laten komen. Ik vind dat gehijg er akelig uitzien dus heb haar steeds zelf in de schaduw gelegd
. Zal het morgen eens gewoon laten gebeuren.
(dank je, wij vinden haar ook een super hondje, ze is echt geweldig)

(dank je, wij vinden haar ook een super hondje, ze is echt geweldig)