Agressie

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Agressie

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Vandaag was ik heerlijk wezen wandelen met een kennis..
Narda zag een hond en snelde er met wat geluid heen, voordat ze er was was ze rustig en ze deed absoluut niks. Juist onderdanig gedrag vertoonde ze, de hond (een Witte Herder reu) reageerde niet heftig, maar toen Narda weer terug wilde komen ging die reu er bovenop, hij ging haar echt achterna. Dat vond Narda echt niet leuk, hij pakte haar ook want ze piepte, en liep met haar staart tussen de benen weg, ze wilde weg van hem, maar hij bleef haar achterna gaan.
Toen kwam ik er stormend aan, hup wegwezen jij, move!!! Narda ging achter mij staan, een stuk volgens mij. En toen had IK die hond tegenover me staan.. ik bleef stilstaan en zei of deed niks, gewoon stilstaan..
Nou die hond bleef me aanblaffen met ontblote tanden, ik weet zéker, dat als ik 1 hand had uitgestoken had hij me gepakt.
Het baasje wat alles zag gebeuren deed echt niks, helemaal niks, toen hij half een halve minuut met mij een 'confrontatie' had, riep ze hem een keer en ging hij weer verder spelen met de bal, Narda kneep m echt en kwam zielig naar me toe, ff aan de lijn gedaan en vastgehouden tot mevr en hond weg was.
Toch niet normaal??? Of ben ik nou zo raar???
Dat hij Narda 1 keer corrigeerde, á la, wat trouwens geen correctie meer was!!
Maar tegenover mij??

Zo kwam hij naar Narda toe, vond ze al niet echt leuk..
Afbeelding

De achtervolging :roll:
Afbeelding
jose geurtse
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door jose geurtse »

als het baasje geen reactie geeft, had ik mijn hond zelf geholpen, en had de andere hond een tr.. onder zijn reet gekregen. Dit doe ik ook met een van mijn eigen honden die wil ook wel eens kleine hondjes pakken, krijgt ook gelijk op haar donder.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Nou José, als ik zo naar die tweede foto kijk, dan had ik die hond geen trap gegeven , want ik zweer je dat die in je been hangt en flink ook.
Geen lekker beest zo te zien.Heerlijk als daar mensen mee rond lopen die geen verstand van honden hebben.
jose geurtse
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door jose geurtse »

Nino&Toosje schreef:Nou José, als ik zo naar die tweede foto kijk, dan had ik die hond geen trap gegeven , want ik zweer je dat die in je been hangt en flink ook.
Geen lekker beest zo te zien.Heerlijk als daar mensen mee rond lopen die geen verstand van honden hebben.
Je hebt gelijk, alleen ik sta in zulke situaties niet voor mezelf in, en vergeet dan de gevolgen.
Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Michiel »

Witte herders kunnen zonder de juiste begeleiding behoorlijke krengen zijn. Deze is hier een duidelijk voorbeeld van. Wat een onverantwoordelijke baas heeft die hond zeg, als ze hem gewoon zn gang laat gaan, ook als hij zich zo tegen jou opstelt...:?

Ik vind dat je top gehandeld hebt Ellen. Je hebt Narda in bescherming genomen op het moment dat dat echt nodig was. Dat is wat een van de essentiele taken van een roedelleider :smile:
Narda weet dat haar roedelleider ( jij dus ) er voor haar is als ze die nodig heeft. Toppie! :klasse:

Michiel
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik vind ook dat je top hebt gehandeld en ik vind het ook heel dapper dat je Narda uit die situatie hebt gehaald door er zelf tussen te staan :klasse:
En over die baas valt weinig goeds te vertellen :evil:
Als ik zie hoe Ghost is als hij echt boos is :shock: Die wil ik echt niet zo tegenover me hebben staan laat staan een hond van een ander die ik niet ken.
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

jose geurtse schreef:
Nino&Toosje schreef:Nou José, als ik zo naar die tweede foto kijk, dan had ik die hond geen trap gegeven , want ik zweer je dat die in je been hangt en flink ook.
Je hebt gelijk, alleen ik sta in zulke situaties niet voor mezelf in, en vergeet dan de gevolgen.
Dat zeg ik ook altijd.. dat ik niet weet wat ik dan die hond allemaal aandoe, maar op het moment dat je er staat, dan denk je echt wel anders, wel met zo'n beest voor je neus! :shock:
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Michiel schreef:
Ik vind dat je top gehandeld hebt Ellen. Je hebt Narda in bescherming genomen op het moment dat dat echt nodig was. Dat is wat een van de essentiele taken van een roedelleider :smile:
Narda weet dat haar roedelleider ( jij dus ) er voor haar is als ze die nodig heeft. Toppie! :klasse:
Michiel
Dankjewel Michiel, het eerste wat ik dacht was ook; Flikker op, je gaat niet mijn meisje verwonden!! Normaal als honden 'stom' doen gaat Narda nog wel eens in spelhouding uitdagen, maar nu wist ze dat het echt menens was en ging dus achter mij dekking zoeken.. wel heel lief eigenlijk :verliefd1: Echt vertrouwen in elkaar!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik vind ook dat je het keurig hebt gedaan! Wat een rotbaas zeg :evil:
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

King stormt ook wel eens op andere honden af en rent er achteraan. Hij heeft alleen een verknipt beeld van sociaal gedrag af en toe en vindt het moeilijk om te snappen wanneer hij rustiger aan moet doen. Maar heeft de herder jouw hond ook gebeten, of was het puur angstkreten (nog sneu hoor, maar bijten vind ik echt heel ver gaan, pure agressie).
Goed opgelost, je hebt laten zien dat je haar beschermt en niet wijkt voor de herder. Best een spannende situatie, waarin je niet weet hoe hij zal reageren! Wat een intens domme eigenaren, ik snap zulke mensen echt niet..
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

milo schreef:Maar heeft de herder jouw hond ook gebeten, of was het puur angstkreten (nog sneu hoor, maar bijten vind ik echt heel ver gaan, pure agressie).
Vervelend he, vind het ook niet leuk dat Narda zo naar honden rent. Hoeft echt niet van mij!
Maar het gaat er niet om dat hij zo naar Narda deed, dat zag ik 'n beetje aankomen aangezien ze hem niet heel rustig benaderde. Maar meer dat hij tegenover MIJ ging staan ;) En ja hij had haar wel te pakken in haar oor :S bloedde weer, snel genezen
Plaats reactie