Afstandsgebaren

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Afstandsgebaren

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Gister weer op les geweest. Was even wat anders dan normaal, ik was zelf ietsje later (omdat ik normaal moet wachten en daar houdt ik niet zo van met mensen die allemaal zitten te ouwenelen en niet op hun hondje lettten :oops: ) dus ik dacht ietsje later weg, maar niemand op het trainingsveld te zien?! :confused:
Moesten we dus even in de groepsruimte voor de vraag hoe het onderwijl allemaal ging en of er nog problemen zijn. Maar ook de uitleg voor afstandgebaren (is dan toch prettiger als je eventjes zonder hond zit om goed op te letten). Maargoed we kregen nu dus de afstandsgebaren voor zit, af, wacht en blijf, hier en staan. Ik merk nu dat het toch even lastig is, maargoed wel weer een uitdaging om zo de aandacht van de hond te behouden :wink: Wel vroeg ik me af of je die afstandgebaren niet op papier hebt? Leek mij wel prettig als je deze op papier hebt, dit hadden ze op de honden school niet, maar merkte bij veel mensen toch de; uhm hoe zat het ook alweer?!
Dus ik dacht eens even op zoek, weet iemand dit? en als je dit weet te vinden of hebt mogen we dit dan gebruiken voor uit te delen?
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuk, gebaren reageren ze meestal erg goed op :wink:
Ik weet niet of je hier iets aan heb? iedereen gebruikt natuurlijk weer net andere gebaren, maar dit vond ik even zo snel.
http://sierra.messageboard.nl/9278/view ... hp?p=12938" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
jose geurtse
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door jose geurtse »

afstandgebaren leer je vaak op jachttrainingen, om een hond af te leggen, te dirigeren enz. Op zich begin je al met zit, gelijk je hand te gebruiken. Zelf vind ik het prettig ik hoef nooit mijn stem te verheffen, maar kan simpel mijn hand omhoog houden.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nou inderdaad, ik merk dat het op de gebaren (was weer even wennen) maar dat de aandacht nog meer bij mij is! Super handig.
Alleen wacht (helemaal als hij naar me toe komt) is nog lastig. Maargoed, niet alles kan zo snel goed gaan :D
jose geurtse
Speurneus
Speurneus

daantjuh85 schreef:Nou inderdaad, ik merk dat het op de gebaren (was weer even wennen) maar dat de aandacht nog meer bij mij is! Super handig.
Alleen wacht (helemaal als hij naar me toe komt) is nog lastig. Maargoed, niet alles kan zo snel goed gaan :D
Bij wacht kan je het beste met zijn tweeen oefenen, als de hond moet wachten kan de tweede persoon op de wachtplek ook een commando geven als ondersteuning op jou handgebaar.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

jose geurtse schreef:
daantjuh85 schreef:Nou inderdaad, ik merk dat het op de gebaren (was weer even wennen) maar dat de aandacht nog meer bij mij is! Super handig.
Bij wacht kan je het beste met zijn tweeen oefenen, als de hond moet wachten kan de tweede persoon op de wachtplek ook een commando geven als ondersteuning op jou handgebaar.
Ik train altijd lekker zelf, maar idee was om hem misschien vast te leggen. Dan kan hij ook niet naar me toe blijven komen (dat was vandaag het geval :( ) Maar oefening baart kunst! En ga het inderdaad in vervolg gewoon samen oefenen :wink:
jose geurtse
Speurneus
Speurneus

daantjuh85 schreef:
jose geurtse schreef:
Ik train altijd lekker zelf, maar idee was om hem misschien vast te leggen. Dan kan hij ook niet naar me toe blijven komen (dat was vandaag het geval :( ) Maar oefening baart kunst! En ga het inderdaad in vervolg gewoon samen oefenen :wink:
su6 werken met je hond is altijd leuk :D
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

jose geurtse schreef:su6 werken met je hond is altijd leuk :D
Dat is zeker waar!!!! :D
jose geurtse
Speurneus
Speurneus

daantjuh85 schreef:
jose geurtse schreef:su6 werken met je hond is altijd leuk :D
Dat is zeker waar!!!! :D
:klasse:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Afstandsgebaren zijn inderdaad erg handig. Wij hebben dit nooit op de cursus gehad, maar op een of andere manier heeft Max dit wel al geleerd. Waarschijnlijk hebben wij onbewust met ons handen beweegd als hij een commando gaven. Als Max zit, kan hij gaan liggen door met de hand een beweging naar onder te maken. Als hij ligt, gaat hij zitten door met de handen een opwaartse beweging te maken. Voorkomen door met de handen een 'lokkende' beweging te maken en 'voet' doet hij doordat wij met ons vinger achter onze rug wijzen. Ook zijn wij hem aan het leren om te zitten waar wij willen door te wijzen waar hij moet gaan zitten. En natuurlijk nog naar de plaats sturen, maar dit koppelen wij nog aan het woord 'plaats'
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
jose geurtse
Speurneus
Speurneus

royenmarjolein schreef:Afstandsgebaren zijn inderdaad erg handig. Wij hebben dit nooit op de cursus gehad, maar op een of andere manier heeft Max dit wel al geleerd. Waarschijnlijk hebben wij onbewust met ons handen beweegd als hij een commando gaven. Als Max zit, kan hij gaan liggen door met de hand een beweging naar onder te maken. Als hij ligt, gaat hij zitten door met de handen een opwaartse beweging te maken. Voorkomen door met de handen een 'lokkende' beweging te maken en 'voet' doet hij doordat wij met ons vinger achter onze rug wijzen. Ook zijn wij hem aan het leren om te zitten waar wij willen door te wijzen waar hij moet gaan zitten. En natuurlijk nog naar de plaats sturen, maar dit koppelen wij nog aan het woord 'plaats'
Nou dit is toch al zeer goed, en je kan dan ook op afstand je hond onder controle brengen.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

royenmarjolein schreef:Afstandsgebaren zijn inderdaad erg handig. Wij hebben dit nooit op de cursus gehad, maar op een of andere manier heeft Max dit wel al geleerd. Waarschijnlijk hebben wij onbewust met ons handen beweegd als hij een commando gaven. Als Max zit, kan hij gaan liggen door met de hand een beweging naar onder te maken. Als hij ligt, gaat hij zitten door met de handen een opwaartse beweging te maken. Voorkomen door met de handen een 'lokkende' beweging te maken en 'voet' doet hij doordat wij met ons vinger achter onze rug wijzen. Ook zijn wij hem aan het leren om te zitten waar wij willen door te wijzen waar hij moet gaan zitten. En natuurlijk nog naar de plaats sturen, maar dit koppelen wij nog aan het woord 'plaats'
Toch erg handig hoor! Ik was er bewust mee aan het afbouwen (wat ik leerde veel aan met gebaren), en dat we dit dus gingen oppakken merkte ik dat Tabor toch wel even in de war was.. Haha, dus alleen maar erg prettig kan ik je zeggen! Tis idd erg prettig je hond ook op afstand onder appel te kunnen hebben.
Plaats reactie