Inenten....wat doen jullie?
-
- Middelgrote hondenneus
Inenten....wat doen jullie?
Hoi,
Ik wilde jullie even wat voorleggen....Milow heeft vorig jaar bij de inenting van 12 weken een hele nare reactie gehad. Hij werd erg ziek, overgeven, diarree en belandde bij de dierenarts aan het infuus. Nu is het weer bijna tijd voor zijn jaarlijkse enting....maar ik ben een beetje bang. De dierenarts zegt dat het ook toevallig kan zijn geweest. Vlak ervoor had hij namelijk giardia en dat door de enting zijn weerstand heel slecht werd en hij dus gepakt werd door de giardia. Maar het kan dus ook een reactie op de enting zijn. Nou hoor je wel eens dat honden doodgaan na een enting (hele kleine kans) en dat vind ik eng.
Hoe doen jullie dat met jullie labjes? Elk jaar enten? Of gaan jullie titer bepalen? Wat kan ik het beste doen?
Lastig hoor dit...
Ik wilde jullie even wat voorleggen....Milow heeft vorig jaar bij de inenting van 12 weken een hele nare reactie gehad. Hij werd erg ziek, overgeven, diarree en belandde bij de dierenarts aan het infuus. Nu is het weer bijna tijd voor zijn jaarlijkse enting....maar ik ben een beetje bang. De dierenarts zegt dat het ook toevallig kan zijn geweest. Vlak ervoor had hij namelijk giardia en dat door de enting zijn weerstand heel slecht werd en hij dus gepakt werd door de giardia. Maar het kan dus ook een reactie op de enting zijn. Nou hoor je wel eens dat honden doodgaan na een enting (hele kleine kans) en dat vind ik eng.
Hoe doen jullie dat met jullie labjes? Elk jaar enten? Of gaan jullie titer bepalen? Wat kan ik het beste doen?
Lastig hoor dit...
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik ben het eens met Bowie. Daarnaast ben ik voorstander om je hond voor de Ziekte van Weil inenten. Ook hier gaan honden aan dood. Maar het kan zijn dat je hond allergisch reageert op een bestanddeel en dat zou ik dus wel uit laten zoeken.Bowie schreef:De eerste jaars-enting vind ik wel belangrijk om de serie puppenentingen af te ronden en compleet te maken.
Daarna zou je kunnen titeren.

-
- Middelgrote hondenneus
Hey,
Bedankt voor de adviezen! Milow testen op Giardia heeft niet zo heel veel zin. Het schijnt dat 90% van alle honden op giardia positief test...maar een klein aantal krijgt er klachten van. Ik zou hem wel preventief kunnen ontwormen met panacur...mochten die rotbeestjes nog ergens rond zwemmen, dan zijn ze in elk geval tijdelijk weg/dood...dat is wel een idee.
Ik ga hem wel laten enten en dan volgend jaar titer bepalen.
Bedankt!
Bedankt voor de adviezen! Milow testen op Giardia heeft niet zo heel veel zin. Het schijnt dat 90% van alle honden op giardia positief test...maar een klein aantal krijgt er klachten van. Ik zou hem wel preventief kunnen ontwormen met panacur...mochten die rotbeestjes nog ergens rond zwemmen, dan zijn ze in elk geval tijdelijk weg/dood...dat is wel een idee.
Ik ga hem wel laten enten en dan volgend jaar titer bepalen.
Bedankt!
-
- Speurneus
Ik ben een paar weken geleden naar de DA geweest voor de entingen.
De DA adviseerde me om Yara niet te enten voor kennelhoest, omdat deze enting hetzelfde is als de griepspuit voor mensen. Je wordt geënt voor de ene soort griep, maar je krijgt misschien wel een andere soort griep.
De DA zei ook dat Rabiës niet nodig was als je de hond niet meenam naar het buitenland. Of in ons geval, niet verder dan vooraan België.
Helaas moet ik toch terug met Yara voor de Rabiës, want we hebben vorige week besloten om toch naar Frankrijk op vakantie te gaan en Yara gaat mee!
De DA adviseerde me om Yara niet te enten voor kennelhoest, omdat deze enting hetzelfde is als de griepspuit voor mensen. Je wordt geënt voor de ene soort griep, maar je krijgt misschien wel een andere soort griep.
De DA zei ook dat Rabiës niet nodig was als je de hond niet meenam naar het buitenland. Of in ons geval, niet verder dan vooraan België.
Helaas moet ik toch terug met Yara voor de Rabiës, want we hebben vorige week besloten om toch naar Frankrijk op vakantie te gaan en Yara gaat mee!

-
- Speurneus
Het eerste jaar enten is wel belangrijk, maar na het 3e jaar hoeft het voor mij niet meer zo nodig. Alleen Rabies (ivm vakanties in buitenland) laat ik nog enten, om de 3 jaar en verder kom ik alleen bij een da als het echt niet anders kan.
Ik laat overgens ook niet titeren.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik vind dit erg gevaarlijk. Mag ik vragen waarom je niet laat titeren? Een hond zien overlijden aan de Ziekte van Weil is niet leuk om te zien.Els schreef:Het eerste jaar enten is wel belangrijk, maar na het 3e jaar hoeft het voor mij niet meer zo nodig. Alleen Rabies (ivm vakanties in buitenland) laat ik nog enten, om de 3 jaar en verder kom ik alleen bij een da als het echt niet anders kan.
-
- Speurneus
Nog niet over nagedacht eigenlijk
. We moeten binnenkort toch naar een holistische da, zal eens bellen of zij titert.
Het probleem met titeren is dat er maar zo weinig artsen zijn die dit doen. Enten vind ik rotzooi, mn hond is inmiddels 9 jaar en heeft meer dan genoeg troep binnen gekregen in zn leventje.

Het probleem met titeren is dat er maar zo weinig artsen zijn die dit doen. Enten vind ik rotzooi, mn hond is inmiddels 9 jaar en heeft meer dan genoeg troep binnen gekregen in zn leventje.
Groetjes,
Els
Els
-
- Speurneus
Debora schreef:Ik vind dit erg gevaarlijk. Mag ik vragen waarom je niet laat titeren? Een hond zien overlijden aan de Ziekte van Weil is niet leuk om te zienEls schreef:Het eerste jaar enten is wel belangrijk, maar na het 3e jaar hoeft het voor mij niet meer zo nodig. Alleen Rabies (ivm vakanties in buitenland) laat ik nog enten, om de 3 jaar en verder kom ik alleen bij een da als het echt niet anders kan.
Laat ziekte van Weil nog het enige zijn waar geen titers van bepaald kunnen worden (dat weet je waarschijnlijk wel), dus als je al laat titeren kan het voor alle andere hondenziektes maar niet voor weil. Ik heb vorige maand titers laten bepalen. Ze waren beide nog volledig beschermd. Weil wel laten zetten. Volgend jaar geen titers i.o.l. met de DA. In 2013 moeten ze weer rabiës en dan laat ik weer titeren.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik laat ze hier altijd inenten, dus ben daar niet zo van op de hoogte eerlijk gezegd.rimanime schreef:Debora schreef:Ik vind dit erg gevaarlijk. Mag ik vragen waarom je niet laat titeren? Een hond zien overlijden aan de Ziekte van Weil is niet leuk om te zienEls schreef:Het eerste jaar enten is wel belangrijk, maar na het 3e jaar hoeft het voor mij niet meer zo nodig. Alleen Rabies (ivm vakanties in buitenland) laat ik nog enten, om de 3 jaar en verder kom ik alleen bij een da als het echt niet anders kan.
Laat ziekte van Weil nog het enige zijn waar geen titers van bepaald kunnen worden (dat weet je waarschijnlijk wel), dus als je al laat titeren kan het voor alle andere hondenziektes maar niet voor weil. Ik heb vorige maand titers laten bepalen. Ze waren beide nog volledig beschermd. Weil wel laten zetten. Volgend jaar geen titers i.o.l. met de DA. In 2013 moeten ze weer rabiës en dan laat ik weer titeren.

Dat men niet wil enten is ieders eigen keuze, maar vind wel dat je dan moet titeren.
-
- Speurneus
Titeren is het meten van de anti-stoffen in het bloed.Marinka schreef:Kan iemand mij vertellen wat titeren is?
Ramses is vorig jaar ook zo ziek geweest na zijn entingen, hij heeft de hele avond lopen spugen en kwijlen en was echt heel beroerd.
Hij krijgt dit jaar alleen Weil en de rest laat ik titeren, dit heb ik al overlegd met de DA. Hij heeft vorig jaar zijn Rabiës nog gehad voor 3 jaar dus die hoeft voorlopig ook niet.
Wat ik sowieso niet meer doe bij Ramses is alles tegelijk laten zetten, dat is voor hem gewoon teveel.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
- Speurneus
[quote="Pandora] Wat ik sowieso niet meer doe bij Ramses is alles tegelijk laten zetten, dat is voor hem gewoon teveel.[/quote]
Dit is voor alle honden een te grote trigger Brigitte. Het zou de DA sieren dit voor te leggen aan de eigenaar van de betreffende hond en de entingen te spreiden. Ook enten en gelijktijdig ontwormen is een grote chemische aanval op het gestel van de hond. Ik begrijp dat het gezien wordt vanuit het standpunt 1 malig consult te betalen en dus goed voor de portemonnee , maar voor het dier is het alles behalve dat
Dit is voor alle honden een te grote trigger Brigitte. Het zou de DA sieren dit voor te leggen aan de eigenaar van de betreffende hond en de entingen te spreiden. Ook enten en gelijktijdig ontwormen is een grote chemische aanval op het gestel van de hond. Ik begrijp dat het gezien wordt vanuit het standpunt 1 malig consult te betalen en dus goed voor de portemonnee , maar voor het dier is het alles behalve dat

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)