Vrouw aangevallen door groep labradors

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Het lijkt me dat deze uitlaatservice beter een ander soort werk kan gaan zoeken........... zonder in te grijpen en dan nog lachen? (Als dat waar is dan he). :mad:

Voor de mevrouw vind ik het wel zielig. En natuurlijk ook voor het hondje.

Klein hondje optillen is ook dom hoor........... ik til mijn wannabee lab ook niet op, ze zoekt het maar uit. Dan was dit alles waarschijnlijk niet gebeurd. :?

En zoals eerder al opgemerkt; een lab is een hond, die honds gedrag vertoond en dus ook kan bijten.

Wat goed Dorette dat je geklaagd hebt over die onzinnige opmerking trouwens. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Saskia.Bernadette schreef:
Wat goed Dorette dat je geklaagd hebt over die onzinnige opmerking trouwens.
:D
Ja, kom mij niet aan bruine labradors :evil: Ik ben trouwens tegen uitlaatservice. Ik ben er nog niet een tegen gekomen die alle honden bij zich kon houden , sterker nog. Er liep met mij eens een hond mee van de uitlaatservice en na 10 minuten had ze het nog niet door dat ze er een minder bij zich had.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik heb een vriendin van het flyball (in mijn team) en die heeft een uitlaat service. :D Klein tenger vrouwtje, maar ze heeft er wel de wind onder hoor. :? Die kan er wat van.
Maar het hangt er ook vanaf met hoeveel honden tegelijk je op pad gaat natuurlijk. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Vrouw aangevallen door groep labradors

Ongelezen bericht door Debora »

Afschuwelijk voor de vrouw dat ze is aangevallen door honden, welke honden dan ook. Jammer, dat de uitlaatservice alleen maar moet lachen om de situatie. Ik lees niets te lachen nl. :confused:
Maar waarom pakt zij en niet haar man het hondje?
Nino&Toosje schreef:Ook een labrador is maar gewoon een hond hoor. En ergens bovenaan op de lijst van bijtincidenten staat: De labrador :roll:
Dorette, je maakte deze opmerking en terecht. Maar als je ziet hoeveel labradors jaarlijks in het stamboomboek geschreven wordt. (Zie bijv. Onze Hond, hoeveel labradors maandelijks worden ingeschreven) Valt 100 op de 12000 labradors nog mee (is een voorbeeld) Een ander ras die bijv. 120 jaarlijks wordt bijgeschreven met 97 bijtincidenten blijft dan onder de labrador staan, terwijl als je naar de deler kijkt dit ras bovenaan zou moeten staan. Kan zijn dat ik het verkeerd heb en ze het e.e.a. hebben aangepast. :wink: Overigens ben ik het met je eens dat een retriever welke dan ook gewoon een hond is en kunnen bijten.

Nadeel: Hoe vaak wordt een labrador niet als beginnende hond geadviseerd. Veel mensen geven het ras (geldt voor elk ras btw) die zij hebben uitgekozen niet dat wat ze nodig hebben en dan krijg je vaak ongeleide projectielen of nog erger. :(
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Boefie09 schreef:Ik denk dat het hele verhaal uit z'n verband is gerukt maar ja : "Vrouw loopt verwonding op bij hondengevecht" trekt een stuk minder lezers.
Als een groep honden aan het vechten is moet je er ook nooit tussen springen, tenzij je gebeten wilt worden in het heetst van de strijd). En het was idd een groep waar OOK labjes in meeliepen en geen hele groep labjes.
Verder is het wel heel vervelend voor die mensen van het kleine hondje want je loopt toch nooit meer relaxed buiten met je hond of je gaat andere honden de rest van je leven uit de weg.
Ik wil even zeggen, dat heel het verhaal echt is.
Mevrouw liep met honden, 1 hondje wordt gepakt door 1 labrador, 4 andere Labradors van de uitlaatservice bemoeien zich er ook mee en gaan met z'n 5en op het hondje. Niet gewoon irritand, maar ze vallen hem echt aan.
Wat zou jij doen, hond 1 valt hondje aan, komen nog meer Labradors aan, je hondje lekker laten lijden of optillen? Ik zou 'm toch echt wel beschermen.. Mevrouw zegt dat als ze hem had laten liggen, ze de hond echt helemaal kapotgebeten hadden.
Het waren dus echt alleen maar Labradors.
Ik weet het verhaal omdat ik mevrouw 'ken'. Er is dus niks overdreven in het verhaal.
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

ElisabethErnstDave schreef:Dit stond ook tussen de reacties :(
En dit is er nu echt gebeurd: hondje wordt aangevallen door 1 labrador. Daarop besluiten de andere honden te gaan 'helpen'. Ganging-up dus. Bazin probeert haar hondje te redden, samen met haar man. Als het hondje 'veilig' is, bijten de honden de bazin van het kleine hondje. Eigenaars van de uitlaatservice staan erbij te lachen. Bazin is door haar man naar het ziekenhis gebracht. Ze heeft bijtwonden in haar buik en arm. Hondje heeft meerdere bijtwonden.

Ik heb het meegemaakt met Tara en een klein hondje en inderdaad kwam de hele meute aan lopen en gingen zich er mee bemoeien :cry:
Zo is het precies gebeurt! Dit stukje verhaal klopt dus helemaal..
Boefie09

Ongelezen bericht door Boefie09 »

Ellenn. schreef: Wat zou jij doen, hond 1 valt hondje aan, komen nog meer Labradors aan, je hondje lekker laten lijden of optillen? Ik zou 'm toch echt wel beschermen.. Mevrouw zegt dat als ze hem had laten liggen, ze de hond echt helemaal kapotgebeten hadden.
Dit bedoel ik dus ook een beetje , er zit 1 hond tussen die bijt en de rest doet mee...dat wil niet zeggen dat er een hele groep "slechte" labjes was.
Tuurlijk bescherm je je hond maar je doet dat volgens mij wel wetende dat je ook gebeten kan gaan worden. Ik zei dat niet als negatieve reaktie op die mevrouw maar als reaktie op hoe het artikel de wereld ingestuurd werd.
Maar goed Hoe gaat het nu met de hond ? is die nu niet vreselijk bang voor andere honden op straat ?

Wat ik me af vraag is: Hoe goed ken zo'n uitlaatservice de hond die ze uitlaten?? Ik neem aan dat als je je eigen hond los laat lopen je heel goed weet of dat veilig is ja of nee ....je kent je eigen hond het beste. Maar een uitlaatservice weet volgens mij niet altijd hoe jouw hond gaat reageren in bepaalde situaties.
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Boefie09 schreef:Dit bedoel ik dus ook een beetje , er zit 1 hond tussen die bijt en de rest doet mee...dat wil niet zeggen dat er een hele groep "slechte" labjes was.
Tuurlijk bescherm je je hond maar je doet dat volgens mij wel wetende dat je ook gebeten kan gaan worden. Ik zei dat niet als negatieve reaktie op die mevrouw maar als reaktie op hoe het artikel de wereld ingestuurd werd.
Maar goed Hoe gaat het nu met de hond ? is die nu niet vreselijk bang voor andere honden op straat ?
Klopt, maar er was niet 1 hond die beet, nee het waren er meerdere.. dat vind ik al raar.. Die hond was gewoon het pispaaltje.
En ja dat het zo de wereld in gebracht wordt kan ik ook niks aan doen, dat krijg je nou eenmaal met persberichten.. heel stom maargoed.
Met de hond gaat het redelijk goed. Aantal gaten maar gaat goede kant op.
Mevrouw durft niet meer over straat met haar hond(en) en is vreselijk bang voor honden geworden..
Ze had het al niet zo op hondenuitlaatservicen maar ze dacht.. oh groepje Labradors kan vast niet zoveel fout gaan.. nou dat viel toch vies tegen.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik hoorde gisteren ook uit betrouwbare bron dat deze mevrouw echt is gebeten in haar buik door een labrador :? En ik hoorde ook , en dat juich ik toe, dat er een wet in de maak is ( of is er al) dat je maar met 3 honden tegelijk op pad mag.
Fokkers met meer honden kunnen evt. een ontheffing krijgen ( moeten ze dan wel aanvragen)
Gisteren gehoord op de hondenclub.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wat een vreselijk verhaal dit :(
Ik hoop dat mevrouw en haar hondje er niet al te veel angst aan overhouden.

Ik heb zelf ook helemaal niks met een honden uitlaatservice...
Ze lopen idd meestal in veel te grote groepen.
Ik kom ze ook weleens tegen, maar ik lijn Noah dan altijd aan en loop door, ik heb weleens gehad dat hij los liep en er een hoop honden op hem af liepen en een paar daarvan steeds op Noah wouden rijden, die vrouw van de uitlaat service liep al een stuk verder op en ik moest dus echt een aantal grote honden van Noah afhouden.
Nee ik vind het niks...
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Plaats reactie