advies gevraagd
-
Mariska en Milo
advies gevraagd
Milo heeft het afgelopen weekend bij mijn ouders gelogeerd.Heel gezellig natuurlijk,maar Milo is bij mijn ouders vaak net nog even wat enthousiaster dan thuis...
Ook tijdens het uitlaten,wat resulteert in flink trekken aan de riem.
Sinds Milo weer thuis is maakt hij een vreemd geluid met zijn keel(alsof hij geen adem genoeg krijgt).Zeker als hij enthousiast is,maakt het een vreselijk geluid!
Ik heb het idee dat dit komt doordat hij zo aan de riem heeft lopen trekken en dat daardoor zijn keel is dicht geknepen.
Milo draagt een gewone halsband.
Ik laat hem nu uit met een tuig zodat zijn keel ontzien wordt.
Heeft iemand een idee wat ik hier verder nog aan kan doen?
Ook tijdens het uitlaten,wat resulteert in flink trekken aan de riem.
Sinds Milo weer thuis is maakt hij een vreemd geluid met zijn keel(alsof hij geen adem genoeg krijgt).Zeker als hij enthousiast is,maakt het een vreselijk geluid!
Ik heb het idee dat dit komt doordat hij zo aan de riem heeft lopen trekken en dat daardoor zijn keel is dicht geknepen.
Milo draagt een gewone halsband.
Ik laat hem nu uit met een tuig zodat zijn keel ontzien wordt.
Heeft iemand een idee wat ik hier verder nog aan kan doen?
-
sharon66057
- Speurneus

Ik zou het even na laten kijken bij de dierenarts, want zo te lezen heeft hij er al een paar dagen last van?

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
-
kimmeding
Hond van mijn ouders doet het ook maar dan altijd (opvoeding niet gehad)
Hij kan helemaal als hij iets of iemand ziet echt gaan hijgen en hoesten zelfs kokhalsen omdat hij zo trekt.Dit is altijd snel weer verdwenen en eenmaal thuis merk je er niets meer van.
Als hij bij Milo al een paar dagen duurd zou ik ook even met een DA contacten
Hij kan helemaal als hij iets of iemand ziet echt gaan hijgen en hoesten zelfs kokhalsen omdat hij zo trekt.Dit is altijd snel weer verdwenen en eenmaal thuis merk je er niets meer van.
Als hij bij Milo al een paar dagen duurd zou ik ook even met een DA contacten
-
Dinie
- Speurneus

Als je over zijn keel wrijft, begint hij dan te hoesten/kuchen?
Zo ja, dan zou het kennelhoest kunnen zijn. Maar ik ben geen DA
Je zou suikervrije hoest/thijmsiroop, (kinderdosering) kunnen geven. Dit verzacht de keel. Als je het niet vertrouwd, even contact opnemen met de DA.
Zo ja, dan zou het kennelhoest kunnen zijn. Maar ik ben geen DA
Je zou suikervrije hoest/thijmsiroop, (kinderdosering) kunnen geven. Dit verzacht de keel. Als je het niet vertrouwd, even contact opnemen met de DA.
-
speurneus carola
- Speurneus

dan zou ik bisolvon geven, dat wordt door da ook vaak voorgeschreven ook bij bv paarden die hoesten.
het maakt het slijm los en heeft ook wat genezende werking, dus niet alleen verzachten wat veel middeltjes doen.
paar druppeltjes in de keel laten vallen is voldoende na zo'n aanval en mag regelmatig op een dag
het maakt het slijm los en heeft ook wat genezende werking, dus niet alleen verzachten wat veel middeltjes doen.
paar druppeltjes in de keel laten vallen is voldoende na zo'n aanval en mag regelmatig op een dag
al me kinders uitgevlogen
-
Mariska en Milo
Nee,dan hoest/kucht hij niet.Dinie schreef:Als je over zijn keel wrijft, begint hij dan te hoesten/kuchen?
Eigenlijk alleen maar als hij erg enthousiast is,als ik thuis kom vanuit mijn werk of als we tijdens het wandelen een andere hond tegen komen.
Echt hoesten kun je het ook niet noemen,maar het klinkt wel benauwd...
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Miep heeft zo te lezen precies hetzelfde gehad.
Heeft vreselijk zitten trekken aan de riem, en een paar dagen erna was ze steeds aan het hoesten en rochelen. Inderdaad op de momenten dat ze druk was of na het slapen.
Ik dacht toen ook kennelhoest omdat ze wel vaker flink trok aan de riem. Toen op het forum ook de tip gekregen om Bisolvon kinderhoestdrank te geven. Dat hebben we gedaan en met 2 dagen was het over.
Of het kennelhoest was of toch beschadiging van de luchtwegen weet ik niet (denk toch dat laatste) maar ze heeft er niks aan over gehouden.
Behalve een tuigje...
En ze trekt bijna niet meer!
Heeft vreselijk zitten trekken aan de riem, en een paar dagen erna was ze steeds aan het hoesten en rochelen. Inderdaad op de momenten dat ze druk was of na het slapen.
Ik dacht toen ook kennelhoest omdat ze wel vaker flink trok aan de riem. Toen op het forum ook de tip gekregen om Bisolvon kinderhoestdrank te geven. Dat hebben we gedaan en met 2 dagen was het over.
Of het kennelhoest was of toch beschadiging van de luchtwegen weet ik niet (denk toch dat laatste) maar ze heeft er niks aan over gehouden.
Behalve een tuigje...
En ze trekt bijna niet meer!
-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
Nathalie01
- Middelgrote hondenneus

-
Terra5
- Speurneus

Hoor je dan echt een soort gepiep/gekraak uit de keel zeg maar, als hij hijgt?
Ik zou sowieso even de DA er naar laten kijken
En wellicht is een tuigje ook een goed idee. Ik kan wat dat betreft de Hurtta-tuigjes aanraden, die lopen langs de borst aan de voorkant en ontzien de keel
Ik zou sowieso even de DA er naar laten kijken
En wellicht is een tuigje ook een goed idee. Ik kan wat dat betreft de Hurtta-tuigjes aanraden, die lopen langs de borst aan de voorkant en ontzien de keel
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory