Stille loopsheid

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Stille loopsheid

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Onze Pip heeft nu voor de derde keer op rij een zogenaamde stille loopsheid. Ze is gewoon loops, maar dan zonder bloedverlies. Haar eerste en tweede loopsheid waren normaal, daarna zijn de ´stille´ begonnen. Weet iemand wat de achtergrond hiervan is?

Misschien als extra info: Pip is geboren met een afwijking aan haar urineleiders, waar ze succesvol aan geopereerd is. Helaas werkt ook haar kringspier niet 100% zodat ze al haar hele leven op de enurace zit en dagelijks een onderhoudsdosering antibiotica krijgt tegen de steeds terugkerende blaasontstekingen.
Geen idee of dit iets met die stille loopsheden te maken kan hebben.

Wie weet meer?

Hanneke
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Hoe oud is ze?
Die medicatie, is dat hormonaal? Dat zou natuurlijk het verloop kunnen beïnvloeden.

Ik weet wel dat bij het ouder worden het bloedverlies veel minder tot nagenoeg helemaal kan verdwijnen. Maar dan heb ik het wel over 8+.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Pip is 3. De werkzame stof in enurace is efedrine, geen idee of dat hormonaal is. Het is in sportscholen een verboden middel, dat is het enige wat ik ervan weet. Het wordt heel veel voorgeschreven aan incontinente honden. De antibiotica zijn i.i.g. niet hormonaal.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

mmmm, :effe_denken: nee, ik weet niet of efedrine invloed heeft op de mate van vloeien bij de loopsheid. sorry, kan je niet verder helpen.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Deetje »

Ook ik heb een teefje met steeds een stille loopsheid. Laatst was zij wel schijndrachtig en had melkgift.
Waar het door komt, geen idee. Ik maak me er verder niet druk om, want fokken kan ik niet met haar.
Misschien is het wel een soort onderdanige positie in de roedel?
Ik heb hier 1 reu en 8 teven lopen, waarvan 5 intact. De 3 oudjes zijn gecastreerd.

Gr. Ineke
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik maak me er bij Pip ook niet druk om hoor, ook met haar wordt niet gefokt. Ik vroeg me alleen af, wat de oorzaak is van een stille loopsheid en wat er precies gebeurt c.q. misgaat in de hormooncyclus. Op het R.C. fokkerssymposium hoorde ik wel dat over- of ondergewicht een stille loopsheid kan veroorzaken, maar daar is bij Pip geen sprake van. Ik kan er op internet ook weinig over vinden.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Deetje »

Laboriginals schreef:Ik maak me er bij Pip ook niet druk om hoor, ook met haar wordt niet gefokt. Ik vroeg me alleen af, wat de oorzaak is van een stille loopsheid en wat er precies gebeurt c.q. misgaat in de hormooncyclus. Op het R.C. fokkerssymposium hoorde ik wel dat over- of ondergewicht een stille loopsheid kan veroorzaken, maar daar is bij Pip geen sprake van. Ik kan er op internet ook weinig over vinden.

Hanneke
Ook bij Tilly is er absoluut geen sprake van onder- of overgewicht. Ik houd het erop, dat zij bij de volwassen teven de underdog is.
Misschien een aardig onderwerp voor in de LP?
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Deetje schreef:
Laboriginals schreef:Ik maak me er bij Pip ook niet druk om hoor, ook met haar wordt niet gefokt. Ik vroeg me alleen af, wat de oorzaak is van een stille loopsheid en wat er precies gebeurt c.q. misgaat in de hormooncyclus. Op het R.C. fokkerssymposium hoorde ik wel dat over- of ondergewicht een stille loopsheid kan veroorzaken, maar daar is bij Pip geen sprake van. Ik kan er op internet ook weinig over vinden.

Hanneke
Ook bij Tilly is er absoluut geen sprake van onder- of overgewicht. Ik houd het erop, dat zij bij de volwassen teven de underdog is.
Misschien een aardig onderwerp voor in de LP?
Ja, heel interessant, hoe het lichaam fysiek reageert op de verhoudingen in de roedel. Leuk om daar eens naar te kijken :klasse:
groetjes, Lien

Plaats reactie