Met Jessy naar de DA geweest.

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Met Jessy naar de DA geweest.

Ongelezen bericht door Elly H »

Jessy loopt al een paar maanden te hinken. Soms wel, soms niet... Ik had het al een keer aan de DA doorgegeven, maar toen liep ze natuurlijk net wel goed. :roll:
We moesten nu weer langs voor haar prik en toen liep ze wel mank. De DA gaf aan dat we nu toch maar een keer een afspraak moesten maken voor foto's. Hij dacht aan een meniscus.
Gisteren naar de DA. Omdat hij beide voorpoten goed wilde strekken vond hij het beter om toch maar een roesje te geven, dus ze mocht de dag ervoor na 18.00 uur al niet meer eten. Moeilijk hoor voor een labrador en zeker als je er twee hebt. :?

In ieder geval, de volgende dag kreeg ze een injectie in een spier, dat vond ik al zielig want dat deed haar pijn.
Toen zakte ze langzaam weg en ik kreeg ineens een Déjà vu.... Goldy hebben we laten inslapen en die zakte ook zo snel weg.... gatverrr..... ik hield het even niet droog.
Ik moest haar achterlaten en mocht om 13.00 uur even bellen. Dat deed ik dan ook en de DA vertelde me dat hij aan de ellebogen niets had kunnen ontdekken, maar dat bij beide schouders een lichte vorm van artrose had geconstateerd. Dat was echter niet zo erg, maar hij was wel geschrokken van de artrose in allebei haar voeten. Rondom de tenen, vooral aan de linkerkant. :(
Om 16.00 uur mocht ik haar ophalen en ze was toen nog steeds een beetje slaperig. De DA liet me de foto's zien en het zag er inderdaad niet goed uit.
Opereren is geen optie, maar we gaan voorlopig even proberen met ander voer (Hills diet Prescription). Lekker duur natuurlijk, maar als het inderdaad helpt maakt het me niet uit. Als het niet genoeg helpt krijgt ze er ook nog pijnstillers erbij.
Jessy wordt in juli pas negen, dus ik hoop dat ze baat heeft bij dat voer.... maar het is voorlopig even afwachten.

Inmiddels is ze gelukkig weer helemaal wakker en happy, ondanks de pijn die ze best wel moet hebben laat ze dat niet merken.
Wat is het toch k*t als je hondje iets mankeert......

Ik heb net nog even zitten zoeken op het forum en kwam daar ook wat topics tegen over artrose. Voordat ik met iets van pijnstillers ga beginnen wil ik eerst weten wat de alternatieven zijn.
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

ah wat sneu, heel veel sterkte en ik hoop dat het voer gaat helpen.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:groteknuffel: pppff meid, ik ken het gevoel maar al te goed! Ik zit hier af en toe ook met een dikke strot.

Terwijl als ik weer naar die koppies kijk als ze in het park lopen, dan maakt mij hart weer een sprongetje.
Maar hier lukt het niet meer om iedere dag naar het park te gaan. Hoewel als het aan sting en simba ligt doen ze het wel, want dat aangaat zijn het een stelletje bikkels die hun pijn verbijten :wink:

Dikke knuffel voor jullie en voor Dieseltje :wink:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Heel veel sterkte. Met atrose moet je wel voorzichtig zijn, maar ze kunnen dan nog wel een tijd goed meedoen hoor. Hopelijk slaat het voer goed aan, desnoods met glucosamine complex speciaal van groene os. Wel ff overleggen met je da, ik ken dit voer nl. niet. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

He Elly........wat vervelend voor je grietje. Artrose is en blijft een pijnlijke aangelegenheid. Misschien moet je deze topic van Marielle/Yari eens lezen

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... ri&t=69743" onclick="window.open(this.href);return false;

wellicht heb je er iets aan. Hier geef ik ze dagelijks Glucosamine speciaal van de Groene Os. Hier zit een natuurlijke onstekingsremmer in. Verder zijn er nog wel meer pijnstillers te vinden op natuurlijke basis. Kijk eens onder de produkten van Groene Os en Puur (ik heb Lola tentijde van haar operatie na de Metacam periode, ondersteunt met Salisprin van Vitotaal). Maar als Jessy haar artose behoorlijk is en de pijn hevig, dan weet ik niet of je hiermee haar pijn bestrijdt en zal je haar wellicht toch de zwaardere middelen moeten geven. Succes en sterkte in ieder geval :bloem:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Wat balen zeg, sterkte :blondpootje:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Wat naar! Heel veel sterkte. Ik hoop dat je gauw de juiste medicatie vindt.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wat naar zeg :(
Hier ook goede ervaringen met Glucosamine speciaal van de Groene Os.
Maar zoals Els ook al zegt, geen idee of je dat kan/mag combineren met het speciale voer omdat daar waarschijnlijk ook al glucosamine in zit.
Sterkte ermee en een :groteknuffel: voor Jessy.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
pelthee
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door pelthee »

Hier ook een labje met artrose in een voorvoet. We hebben alle principes over boord gezet en geven haar vrolijk pijnstillers en ontstekingsremmers en niet te weinig, anders kan ze er helemaal niet meer op staan.

We hebben alle mogelijke glucosamine varianten geprobeerd die de dierenarts heeft staan, die helpen wel, al jaren maar de ene of de andere maakt niet uit. de goedkoopste is net zo effectief als een hele dure.

Nu heb ik laatst een flesje homeopathisch gekregen, want we moeten toch iets zolang we niet alles geprobeerd hebben tegen de pijn, zei onze dierenarts. En dat lijkt een verbetering. Het heet Puur Arthro, ook voor paarden of katten en ze krijgt 2x per dag 15 druppels. Binnen een week staat ze meer op de meest aangedane voet. In plaats van voorzichtig op de nageltoppen te steunen zie je haar voetje nu weer naar een normalere stand buigen. geen idee of dit een overbekend middel is of iets raars, maar homeopatisch is denk ik erg veilig en wie weet werkt het bij jou ook, al is het maar een beetje.

Veel sterkte
en hou me op de hoogte wat bij jou werkt, dan probeer ik dat ook graag.

Rixta
en Whoopi
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Veel sterkte hoor; lijkt me inderdaad eng om te vernemen!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Michelle/Dinky

Ongelezen bericht door Michelle/Dinky »

Heel veel sterkte!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Bah, het hakt er altijd flink in als je hondje wat mankeert. Ouderdom komt met gebreken, dat weten we allemaal, maar we hopen toch stiekem allemaal dat onze eigen honden tot op hoge leeftijd jeugdig en vitaal blijven. Sterkte en ik hoop dat je snel een middeltje vindt om de pijn te verlichten.

Ik ken een aantal honden met artrose die goed gedijen op de Eukanuba Sensitive Joints. Ook een dure brok, maar als je hem via een fokker rechtstreeks bij Eukanuba kan bestellen, scheelt dat enorm.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes en ideeën.
Ik ga in ieder geval ook het andere topic even lezen (bedankt voor de tip :wink: ) en kijk het nog even aan voor ik iets meer ga doen dan alleen dit speciale voer geven.
En Gerritte, dat is inderdaad een probleem, dat ze zelf hun grenzen niet aangeven. Dat moeten wij dus goed in de gaten houden.
De DA heeft wel gezegd dat als het weer wat beter gaat dat ze eventueel een stukje naast de fiets mag lopen, maar dat zie ik zelf niet zitten.
Ik wil wel als het lukt de afstand van het wandelen opvoeren, maar fietsen is iets dat je volgens mij niet ineens kan gaan doen als je dat al een paar jaar niet meer hebt gedaan. :roll:
Afbeelding

Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Als je niet wilt gaan fietsen zou je een doggy ride kunnen proberen. Zo kan ze toch mee op langere wandelingen maar kan je de wandelingen wel doseren. En moe worden ze toch wel van alle indrukken.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Els schreef:Als je niet wilt gaan fietsen zou je een doggy ride kunnen proberen. Zo kan ze toch mee op langere wandelingen maar kan je de wandelingen wel doseren. En moe worden ze toch wel van alle indrukken.
Nee, ik bedoel juist dat ik zelf niet zo nodig hoef te fietsen. Ik wandel liever en de afstand doseer ik omdat ze nu nog teveel last heeft.
Volgens de DA is het goed als ze zoveel mogelijk blijft lopen om de spieren te trainen, maar dat is nu nog te pijnlijk voor haar.
Afbeelding

Plaats reactie