oogjes tranen
oogjes tranen
onze Sardo heeft voortdurend slaapjes in zijn oogjes. ik maak die kontstant zuiver, of is het etter? vanmorgen had hij het heel erg, heb dan heel goed zijn oogjes schoongemaakt met zo een speciaal doekje voor de hondeoogjes, maar na een paar minuten komt het terug.
weet iemand misschien wat ik het best doe? of maar naar de dierenarts?
van welke leeftijd af mag je een teken en vlooienmiddel gebruiken?
grtjs
weet iemand misschien wat ik het best doe? of maar naar de dierenarts?
van welke leeftijd af mag je een teken en vlooienmiddel gebruiken?
grtjs
-
- Grote hondenneus
Is de vloeistof gewoon doorzichtig of wat wittig, of is het echt wat gelig en plakkerig? Heb je het al geprobeerd met afgekoeld gekookt water??
Als het echt pus/etter is, zou ik even naar de dierenarts gaan voordat hij echt ontstoken ogen krijgt, zodat je even een zalfje meekrijgt voor een week lang..
En voor de vlooien en teken, dat ligt er maar net aan welk middel. Maar over het algemeen mogen de pipetten vanaf 8 weken gegeven worden.
Als het echt pus/etter is, zou ik even naar de dierenarts gaan voordat hij echt ontstoken ogen krijgt, zodat je even een zalfje meekrijgt voor een week lang..
En voor de vlooien en teken, dat ligt er maar net aan welk middel. Maar over het algemeen mogen de pipetten vanaf 8 weken gegeven worden.
-
- Hele grote hondenneus
ook tabor heeft vaak (prutjes zoals wij het noemen) bij zn ogen. Smorgens en savonds met een watje afgekoeld gekookt water schoonmaken. Tenzij het idd etter is, daarvoor adviseerde de da om wel langs te komen. Verder hebben er blijkbaar wel meer jonge hondjes last van. Maar kan dus geen kwaad vooor zover ik begreep.
-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
Bij honden juist altijd de andere kant op!daantjuh85 schreef:ohja, veeg het altijd richting de neus weg. Anders kan jet weer in het oog wrijven .
Dus als je het oog schoonmaakt met een watje met afgekoeld gekookt water niet naar de neus toe, maar naar de buitenste oog hoek toe vegen, dat heeft te maken met het 3e ooglid.
Viezigheid wat al in de ooghoek zit kan je uiteraard wel zo weg halen

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
- Hele grote hondenneus
Goed dat je dit dan zegt ik deed dus iedere keer met dat watje richting zn neussharon66057 schreef:Bij honden juist altijd de andere kant op!daantjuh85 schreef:ohja, veeg het altijd richting de neus weg. Anders kan jet weer in het oog wrijven .
Dus als je het oog schoonmaakt met een watje met afgekoeld gekookt water niet naar de neus toe, maar naar de buitenste oog hoek toe vegen, dat heeft te maken met het 3e ooglid.
Viezigheid wat al in de ooghoek zit kan je uiteraard wel zo weg halen

oh dank je wel voor de reacties.
Nee ik heb zo speciale tisseus voor de oogjes gekocht in de dierenwinkel en veeg richting naar buiten
Maar denk toch naar de DA te gaan!
Dus zo een pipetje van frontline kan geen kwaad dan??
Hij had gisteren een teek in zijn lies al! bah vieze beesten, gelukkig had sardo er gene last van en bleef hij rustig als een lammetje bij t verwijderen!
Nee ik heb zo speciale tisseus voor de oogjes gekocht in de dierenwinkel en veeg richting naar buiten

Maar denk toch naar de DA te gaan!
Dus zo een pipetje van frontline kan geen kwaad dan??
Hij had gisteren een teek in zijn lies al! bah vieze beesten, gelukkig had sardo er gene last van en bleef hij rustig als een lammetje bij t verwijderen!