weinig aandacht tijdens de cursus

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Luca

weinig aandacht tijdens de cursus

Ongelezen bericht door Luca »

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje, onze hond Luca is nu bijna 10 maandjes oud. Het is een hele mooie donkerbruine labrador waar we stapelgek op zijn.
maar er is 1 probleem en dat is dat zij de aandacht tijdens de cursus niet bij de les kan houden. Dan is ze helemaal door het dolle heen en luistert vooral niet tijdens het volgen ( wat toch een groot gedeelte van de les is) en het terugbrengen van het apport krijg ik er ook niet in. daar wil ze alleen maar meespelen. het apport wat we op cursus gebruiken gebruik ik thuis ook alleen maar om te oefenen, om te spelen heeft ze weer wat anders. tijdens het volgen loopt ze continu met de neus over de grond of neemt een spurt naar 1 van de andere honden toe. hier thuis heeft ze ook maar een paar seconden de aandacht en dan is het weer gebeurd. heb volgens mij al veel geprobeerd, met koekje volgen, zonder koekje, lief zijn, boos doen. ik weet het niet meer. We hebben 28 mei onze examen en wil toch graag met haar door dus we moeten wel slagen.
Wie heeft de tip voor mij??

Groetjes Alina en een poot van Luca
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Iets heel lekkers mee naar de training nemen? Sommige hondjes vinden hun koekjes niet interessant meer, maar als je dan een keer met kaas of worst traint heb je alle aandacht :D

Verder geduld hebben, ze zal wel een beetje aan het puberen zijn. En relaxed zijn en het zo leuk mogelijk maken. Doe vrolijk tegen haar als ze moet volgen en doet ze het goed dan krijgt ze een lekkere knuffel.

Succes
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik neem aan dat jullie een instructeur hebben bij de cursus. Gewoon na afloop van de les vragen wat het beste is.
Soms is even een time out een goede oplossing. Want zo leer je alleen aan dat de lessen er zijn om druk te doen.
Het diploma is niet zo van belang, het plezier des te meer.
En op deze wijze erger je jezelf op een gegeven moment aan je hond.
Dan is een time out vaak het beste.
Je moet maar zo denken, Rome is ook niet in een dag gebouwd.
De ene hond is sneller rustig en bij de les, dan de ander.
Maar met liefde en geduld komt het goed, al duurt het dan iets langer.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Bij ons gaan honden die met de dummy lopen te klooien, aan de lange lijn. Dan kan je ze met de lijn binnenhalen. Als dat redelijk gaat, gaat de lange lijn eraf, maar blijft hun eigen lijntje eraan hangen. Dan hebben ze toch het idee dat ze niet helemaal ´vrij´ zijn.
Bij de notoire ´klooiers´ blijft er ook altijd iemand in de buurt van de dummy staan om eventueel, als de hond gaat lopen schudden of spelen of ervandoor schiet, te kunnen corrigeren. Dan heeft de hond i.i.g. geen succes met zijn gedrag. Anders beloont hij zichzelf steeds.

Bij het volgen.. heb je al eens geprobeerd om steeds van richting en tempo te veranderen? Iedere keer als die neus naar de grond gaat, ga jij ineens de andere kant op en / of ga je harder of zachter lopen. En maar opgewekt kletsen tegen hem. Zorg dat het onvoorspelbaar voor hem wordt en inderdaad probeer eens iets hééél lekkers als beloning.

Het komt wel goed hoor, dit is gewoon een rotleeftijd. Stug doorgaan, de aanhouder wint, moet je maar denken.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

PS: en heb je al eens geprobeerd om zelf weg te rennen als Luca met de dummy gaat lopen spelen? In 9 van de 10 gevallen komen ze dan als een speer achter het baasje aan.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Luca

Ongelezen bericht door Luca »

hoi allemaal,

bedankt voor jullie reactie's!

met het volgen heb ik idd al verschillende soorten tempo's gehad, langzaam, normaal, hardlopen, ook in 1 keer omdraaien, niks werkt wat dat betreft bij haar. op de cursus zeggen ze idd ook dat het de leeftijd is en dat we door moeten gaan en hard aanpakken.... ik heb daar nl mijn twijfels over.
en als ze met de dummy gaat spelen en ik loop dan weg komt ze wel maar dat doe ik alleen thuis, op de cursus moet ze voorkomen en moet ik op dezelfde plek blijven staan dus dan moet ik dat thuis ook oefenen anders weet ze ook niet meer wat ze wel en niet moet.

en met de worstjes ga ik proberen ipv brokjes.

Bedankt!

Groeten Alina
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Geef je voor de training nog eten? Anders is het maagje al vol en hoeven ze niet meer..
Heel veel sterkte :wink:
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Plaats reactie