Kale plekken pien

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Kale plekken pien

Ongelezen bericht door jolien »

Pien heeft opeens last van kale plekken op beide zijkanten van haar lichaam... :( Ik vraag me af hoe dit opeens komt en of het nog wel goed komt?! Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ze pas geleden in korte tijd 2 keer onder narcose is geweest? Ze is ook nog wel in de rui periode, hoewel dit gelukkig al wel weer minder is dan een paar weken gelden. Maar wel nog een beetje schilferig enzo. Verder geen irritatie te zien op haar huid. Maar van een gewone rui zouden ze toch niet zulke kalen plekken moeten krijgen? Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder gezien!

Ik geef haar nu 1x daags Velcote olie over haar voer, hopelijk werkt dit!

Vorige week waren we trouwens bij de dierenarts om haar hechtingen eruit te halen en toen heb ik het gelijk even aan hem gevraagd. Hij gaf echter aan dat 9 van de 10 keer de oorzaak van haaruitval niet bekend is... :confused:

Voor de duidelijkheid ook even een foto:

Afbeelding

Afbeelding
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Jeetje Jolien, dat is wel heel kaal..... :(
Toen Sara onder narcose was geweest wist ik niet wat ik meemaakte, haar hele vacht viel uit. Niet zoals de rui, nee echt 100x zo erg, heb nog nooit zoveel haar gezien, maar ze had geen kale plekken....
Hoop dat er iemand reageert die misschien weet wat het is.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Terra zat na de knie-operaties ook heel slecht in de vacht. Ook tot op sommige plekken bijna kaal.. Zij kreeg toen ook nog een hot-spot :-( Als je haar toen zag... pfff..
Wij dachten dat het toen echt een combinatie was van, rui-periode, narcose, operatie en zich absoluut niet happy voelen..

Bij Terra is dit zeker helemaal goed gekomen :-) Ik ben toen zelf in eerste instantie wat olie over haar eten gaan doen en later 1 keer per week sardientjes. Toen het met Terra sowieso weer wat beter ging, kwam d'r vacht ook weer bij.

Hoe gaat het nu verder met Pien?
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Terra5 schreef:Terra zat na de knie-operaties ook heel slecht in de vacht. Ook tot op sommige plekken bijna kaal.. Zij kreeg toen ook nog een hot-spot :-( Als je haar toen zag... pfff..
Wij dachten dat het toen echt een combinatie was van, rui-periode, narcose, operatie en zich absoluut niet happy voelen..

Bij Terra is dit zeker helemaal goed gekomen :-) Ik ben toen zelf in eerste instantie wat olie over haar eten gaan doen en later 1 keer per week sardientjes. Toen het met Terra sowieso weer wat beter ging, kwam d'r vacht ook weer bij.

Zijn sardientjes ook goed voor de vacht? Dat wist ik niet :)

Het gaat wel goed met pien maar het is gewoon best zwaar vind ik zelf omdat ze niks mag. Haar dag ziet er dus zeg maar redelijk saai uit, eigenlijk de hele tijd thuis en een paar keer per dag een rondje in de buurt. Het lopen buiten kunnen we nu wel iets uitbreiden, maar ik merk wel dat ze nog steeds voornamelijk op haar 'goede poot' loopt. Althans, ze loopt wel op beide poten natuurlijk, maar je ziet gewoon dat het meeste van haar gewicht op de rechterkant steunt... Ik heb geen idee wanneer ze links weer volledig gaat gebruiken en hoop maar dat ze dat sowieso ook gaat doen!

Verder moeten we haar constant in de gaten houden, ze mag niet springen, gek doen, spelen met een speeltje etc.. Gewoon zo sneu voor d'r! :(

Maar inderdaad, dacht zelf ook dat het misschien een combinatie van rui, narcose etc. is. Maar jeetje zeg, ik hoop niet dat ze nog meer kalen plekken krijgt want het ziet er zo gek uit! :(
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Komt de huid mee los als je er haartjes uittrekt? Dan kan het schimmel zijn..
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

milo schreef:Komt de huid mee los als je er haartjes uittrekt? Dan kan het schimmel zijn..
Nee, er komt geen huid mee los. De huis ziet er ook gewoon normaal uit, het enige is dat het wat schilferig en droog is, maar dat is natuurlijk wel vaker zo in de rui periode, dus dat is volgens mij niks geks...
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

jolien schreef:
Terra5 schreef:Terra zat na de knie-operaties ook heel slecht in de vacht. Ook tot op sommige plekken bijna kaal.. Zij kreeg toen ook nog een hot-spot :-( Als je haar toen zag... pfff..

Zijn sardientjes ook goed voor de vacht? Dat wist ik niet :)

Het gaat wel goed met pien maar het is gewoon best zwaar vind ik zelf omdat ze niks mag. Haar dag ziet er dus zeg maar redelijk saai uit, eigenlijk de hele tijd thuis en een paar keer per dag een rondje in de buurt. Het lopen buiten kunnen we nu wel iets uitbreiden, maar ik merk wel dat ze nog steeds voornamelijk op haar 'goede poot' loopt. Althans, ze loopt wel op beide poten natuurlijk, maar je ziet gewoon dat het meeste van haar gewicht op de rechterkant steunt... Ik heb geen idee wanneer ze links weer volledig gaat gebruiken en hoop maar dat ze dat sowieso ook gaat doen!

Verder moeten we haar constant in de gaten houden, ze mag niet springen, gek doen, spelen met een speeltje etc.. Gewoon zo sneu voor d'r! :(

Maar inderdaad, dacht zelf ook dat het misschien een combinatie van rui, narcose etc. is. Maar jeetje zeg, ik hoop niet dat ze nog meer kalen plekken krijgt want het ziet er zo gek uit! :(
Sardientjes is inderdaad vette vis en dus goed voor de vacht. Voor zover ik heb begrepen heeft het ook een positieve werking op gewrichten etc. Dus 1 keer per week een aantal verse sardientjes kan volgens mij geen kwaad ;-)

Sneu is dat hè, als ze zo weinig mogen :-( Maar het is maar een relatief korte periode, het is even doorzetten en volhouden. Maar dat valt niet mee, ik weet het.. Dat steunen op de geopereerde poot zal als het goed is steeds meer gaan gebeuren. Het duurde bij Terra volgens mij ook wel een aantal weken voordat dat steeds meer gebeurde..

Terra kreeg trouwens de eerste weken wat rustgevends mee, zodat ze zelf ook wat meer sliep en ze niet te druk was. Maar Terra is wel een lab van het echt lompe gedrag en zij was aan de kruisbanden geopereerd. Dus ik weet niet of daar veel verschil in zit. Maar dat rustig houden valt ook niet mee.. Ik weet dat mijn hart echt af en toe stil stond als ze met begroeten bijvoorbeeld toch enthousiast deed, dat soort dingen kun je ook bijna niet tegenhouden.. Het blijft een hond ;-) Je kan niet meer doen, dan zoveel mogelijk rustig houden.. Ik ging vaak bij haar op de grond zitten, dan bleef zij liggen en dan op die manier een beetje interactie hebben met een speeltje etc..

Terra is in een korte periode toen erg vaak geopereerd, 4 keer aan de knieën.. Ze kreeg toen ook nog peesontstekingen aan haar ellebogen.. dame had erg veel pech :-( Dus zij was echt beperkt in wat ze mocht, veel narcoses, en dat zag je heel duidelijk aan d'r vacht, ze zag er echt slecht uit :-( Maar nogmaals, toen zij weer wat meer mocht doen, in combinatie met de sardientjes, knapte haar vacht ook weer snel op..

Hele dikke knuffel voor jou en Pien, komt goed :groteknuffel:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Door o.a. narcose en antibiotica, komt er een grote hoeveelheid giftige afvalstoffen in het lichaam. Samen met stress kan dit tot vacht- en huidproblemen lijden. Het lichaam moet die afvalstoffen kwijt. Ik heb bij Lola destijds Drainage Compositum van de Groene Os gebruikt om het proces te versnellen en te ondersteunen. Zij heeft er baat bij gehad. Wellicht is het iets voor Pien. Daarnaast is een lekkere vette vis 1x per week een goede ondersteuning. Succes met je grietje.

http://www.vitamine-hond.com/homeopathi ... -hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

rimanime schreef:Door o.a. narcose en antibiotica, komt er een grote hoeveelheid giftige afvalstoffen in het lichaam. Samen met stress kan dit tot vacht- en huidproblemen lijden. Het lichaam moet die afvalstoffen kwijt. Ik heb bij Lola destijds Drainage Compositum van de Groene Os gebruikt om het proces te versnellen en te ondersteunen. Zij heeft er baat bij gehad. Wellicht is het iets voor Pien. Daarnaast is een lekkere vette vis 1x per week een goede ondersteuning. Succes met je grietje.

http://www.vitamine-hond.com/homeopathi ... -hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zou inderdaad het geval kunnen zijn bij pien! Ze is in maart gesteriliseerd, waarbij ze dus onder narcose is geweest. Daarna is de wond opeens gaan ontsteken, waardoor ze een antibiotica kuur van 8 dagen heeft gehad. En daarna is ze aan haar knie geopereerd waarbij ze dus weer onder narcose is geweest...

Bedankt voor de tip van de Drainage compositum, denk dat ik dat maar ga proberen inderdaad, naast de velcote olie die ze nu 1 keer per dag krijgt. En wat voor een vis gaf jij altijd?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Vette vis is oa panharing (haring zonder zout), zalm, sardientjes, verse makreel kan ook, tonijn uit blik voldoet ook. Maar verder wel alles vers, dus niet gerookt, gestoomd, ect. Zo van de visboer is het beste. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

jolien schreef:
Bedankt voor de tip van de Drainage compositum, denk dat ik dat maar ga proberen inderdaad, naast de velcote olie die ze nu 1 keer per dag krijgt. En wat voor een vis gaf jij altijd?

De vissen die Els noemt zijn inderdaad goede vette vissen, alleen blieft Lola geen Makreel :roll: dus kreeg en krijgt ze sardines en zalm :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Els schreef:Vette vis is oa panharing (haring zonder zout), zalm, sardientjes, verse makreel kan ook, tonijn uit blik voldoet ook. Maar verder wel alles vers, dus niet gerookt, gestoomd, ect. Zo van de visboer is het beste. :)
Dank voor de tip! Zaterdag maar eens naar de visboer op de markt om Pien te verwennen :)
Plaats reactie