Pijn in zijn kaak

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Pijn in zijn kaak

Ongelezen bericht door roxy »

Zaterdag kocht ik een biologisch bot voor Jim een wat groter formaat kon prima werd mij verteld. Jim zat te knabbelen zoals hij bijna op alles doet mijn konijn... :) en in ene piep, zielig :cry: au :oops: krijg zijn bekkie niet meer open wist niet dat hij zo sterk kon zijn, 2 sterke mannen hebben het voor elkaar gekregen maar Meneer ging zo heen en weer met zijn hoofd dat er niets te zien was :evil: Jim drinkt en eet goed, nou ja zijn brokken slikt ie nu heel naar binnen, is het toch belangrijk om de dierenarts even te laten kijken? Of zal het allemaal wel meevallen? Hij blijft flink uit mijn buurt liggen bang dat ik zijn mond open wil doen. Toch speelde hij vanmorgen met zijn dinnetje en "hapte"er vrolijk op los.

Meteen nog een klein vraagje tot welke leeftijd groeien labs de hoogte in?
Ladiela

Ongelezen bericht door Ladiela »

Ah wat sneu.. Beterschap! Ik kan je helaas niet verder helpen...
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Ik zou voor de zekerheid wel even zorgen dat een DA checkt of er niet wat aan de hand is.
Geen idee wat voor bot het was, maar wellicht dat er een stukje afgebroken is en nu tussen z'n kiezen zit? Of dat er wellicht een stukje kies afgebroken is? Of mss wel een overbelasting van de kaakspieren of wat ook?
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik zou er ook even naar laten kijken door de dierenarts.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ben net terug van de dierenarts, ook zij kon niet helemaal goed in zijn bekkie kijken, maar wel redelijk genoeg, ze heeft een pijnstiller en een antibioticakuur meegegeven voor als het een ontsteking is. Mocht dit niet helpen en de klachten niet weg zijn dan moet Jim onder narcose om echt goed te kunnen kijken.
Weet nog wel toen Jim klein was dat mensen, sommige mensen denken het kennelijk al te zien :confused: zeiden dat Jim best een dominante hond was, ze baseerde dat omdat hij bovenop honden spring, Jim 2 x terecht gewezen en niets meer van dat gedrag terug te vinden. Dierenarts vroeg of ik Jim wilde laten castreren, dat zou dan tegelijk kunnen, maar ik twijfel van mij hoeft het niet.
Ze vond Jim overigens helemaal geen dominante hond en zei zelfs zou willen dat ze allemaal zo lief en makkelijk waren :verliefd1: was apentrots.

Nu dus maar even afwachten!
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

roxy schreef:Ben net terug van de dierenarts, ook zij kon niet helemaal goed in zijn bekkie kijken, maar wel redelijk genoeg, ze heeft een pijnstiller en een antibioticakuur meegegeven voor als het een ontsteking is. Mocht dit niet helpen en de klachten niet weg zijn dan moet Jim onder narcose om echt goed te kunnen kijken.
Weet nog wel toen Jim klein was dat mensen, sommige mensen denken het kennelijk al te zien :confused: zeiden dat Jim best een dominante hond was, ze baseerde dat omdat hij bovenop honden spring, Jim 2 x terecht gewezen en niets meer van dat gedrag terug te vinden. Dierenarts vroeg of ik Jim wilde laten castreren, dat zou dan tegelijk kunnen, maar ik twijfel van mij hoeft het niet.
Ze vond Jim overigens helemaal geen dominante hond en zei zelfs zou willen dat ze allemaal zo lief en makkelijk waren :verliefd1: was apentrots.

Hè, je komt voor zijn bekkie en dan stellen ze voor om je hond te castreren??? Wat een vreemde gang van zaken, dat riekt naar commercie :kots:

Als je zelf geen goede reden hebt om hem te castreren dan zou ik het zeker niet doen! Waarom snijden in een gezonde hond zonder reden? Voor de portemonnee van de DA?????

Hoe oud is Jim eigenlijk?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Lien Jim is iets ouder dan 7 maanden, 29 mei is Jim 8 maanden. Het ging haar om de eventuele narcose die Jim nodig kan hebben als het niet beter gaat met zijn bekkie dan hoeft hij niet 2x onder narcose. Maar ze zei ook meteen toen ze begreep dat ik daar nog niet echt over had nagedacht en eigenlijk ook nog helemaal niet nodig vond dat Jim niet echt dominant is dus het niet perse moest, maar als ik het wel al in gedachte had dan beter meteen zodat hij niet misschien over een paar maanden weer onder narcose moet.

De assistente zei alleen dat gedrag wat ze al hebben er niet meer uitgaat als ze gecastreerd zijn, wat ik weer vreemd vind omdat ik juist meestal hoor dat bepaald gedrag na castratie verbeterd is, dus een beetje vaag eigenlijk. Vind ook als het niet nodig is hoeft het van mij ook niet.
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Hoe is het nu met zijn bekkie?

Wat betreft de castratie,zou het nog niet doen als het niet medisch noodzakelijk is.
Mijn eerste hond (reu) heb ik wel laten casteren maar die had ook continu voorhuidontstekingen en daar wordt je niet vrolijk van. :kots:
Voordat je toch tot castratie overgaat kun je beter eerst een implantaat proberen om te zien wat voor effecten het heeft op je hondje.

Maar Jim is nog jong je kunt altijd nog beslissen.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

roxy schreef:Weet nog wel toen Jim klein was dat mensen, sommige mensen denken het kennelijk al te zien :confused: zeiden dat Jim best een dominante hond was, ze baseerde dat omdat hij bovenop honden spring, Jim 2 x terecht gewezen en niets meer van dat gedrag terug te vinden. Dierenarts vroeg of ik Jim wilde laten castreren, dat zou dan tegelijk kunnen, maar ik twijfel van mij hoeft het niet.

Trek je niks aan van 'sommige mensen' want sommige mensen vinden elke hond dominant :wink:
Voor jonge honden is het heel normaal om te proberen op andere honden te springen, zo spelen ze in het nest ook, na een paar keer gecorrigeerd te zijn krijgen ze wel door dat dit niet gewaardeerd wordt door andere honden.
Beterschap met zijn bekkie!
Castreren kan altijd nog, als het niet nodig is zou ik het niet doen.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Lien schreef:
roxy schreef:Ben net terug van de dierenarts, ook zij kon niet helemaal goed in zijn bekkie kijken, maar wel redelijk genoeg, ze heeft een pijnstiller en een antibioticakuur meegegeven voor als het een ontsteking is. Mocht dit niet helpen en de klachten niet weg zijn dan moet Jim onder narcose om echt goed te kunnen kijken.

Hè, je komt voor zijn bekkie en dan stellen ze voor om je hond te castreren??? Wat een vreemde gang van zaken, dat riekt naar commercie :kots:

Als je zelf geen goede reden hebt om hem te castreren dan zou ik het zeker niet doen! Waarom snijden in een gezonde hond zonder reden? Voor de portemonnee van de DA?????

Hoe oud is Jim eigenlijk?
Ik dacht precies hetzelfde Lien.
Een van de eerste vragen die mijn dierenarts ook stelde toen ik met Nino voor het eerst kwam. Wanneer ik hem liet castreren.
En mensen kijken helemaal vreemd als ik met twee intacte reuen loop
Lijkt wel of tegenwoordig geen reu meer met ballen mag bestaan.
Ik heb trouwens eens op internet gekeken. Als je ziet hoeveel de tarieven schelen, de een met de andere dierenarts. Is gewoon belachelijk.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Helaas ook hier een dure dierenarts, schandalige prijzen in Landsmeer, maar omdat ik geen auto heb kan ik weinig anders.
Ik wacht ook hoor als het niet nodig is dan niet mijn vorige hond reu maltezer was ook niet gecastreerd. En helaas het volgende probleem heeft zich alweer aangediend. Jim staat vanmorgen op en loopt mank aan achterpoot :cry:
corry

Ongelezen bericht door corry »

jeetje meis wat een ellende met mijn vriendje :( ,hopen dat het alleaal maar met een sisser afloopt.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

He CORRY, Hoe is het met Dushi's bloederige toestanden 8) heb je mijn andere topics gelezen schuld van de dierenarts en Jim loopt mank :cry: wat een ellende joh.
corry

Ongelezen bericht door corry »

ja ik heb ff bij gelezen :( vindt het echt heel erg verdori,ik duim maar dat het allemaal meevalt :( ,met dushi gaat het weer goed heb me oude meid terug na bijna 4 weken hahaha.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

roxy schreef:He CORRY, Hoe is het met Dushi's bloederige toestanden 8) heb je mijn andere topics gelezen schuld van de dierenarts en Jim loopt mank :cry: wat een ellende joh.
Heb je ook mijn antwoord gelezen ??
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie