We rollen van het één in het ander ...
-
Brutus
We rollen van het één in het ander ...
N.a.v. mijn vorige topic even een update.
Afgelopen dinsdag was Brutus klaar met de antibioticakuur vanwege een ontsteking in zijn voorpoot. Ook de pijnstillers en ontstekingsremmers hebben hun werk goed gedaan, hij liep weer als een zonnetje! Nog geen dag later constateerde mijn vriend dat hij met een achterpootje wat begon te hinken. Dit bleek de achterpoot te zijn pal achter zijn voorpoot die ontstoken is geweest. Dit leek in eerste instantie mee te vallen, maar naarmate de dagen vorderde is hij het pootje steeds minder gaan gebruiken. Nu is het zover dat hij zelfs op 3 poten loopt, terwijl toen hij last had van zijn voorpootje deze wel bleef gebruiken. We hebben bij de eerste constatering niet direct de DA ingelicht omdat het hij ook zijn achterpoten wat overbelast zou kunnen hebben om zo zijn voorpootje wat te ontlasten.
Ik moet zeggen dat ik er best van baal! We zijn van het ene net af of het volgende staat alweer voor de deur. Ik kan zelf absoluut niet plaatsen waar dit gedoe met z'n achterpootje vandaan komt. Hij heeft tenslotte meer dan een week absolute rust moeten houden om de genezing van zijn voorpootje te bevorderen. Wederom heb ik alles driedubbel gecheckt en geeft hij niet aan ergens pijn te hebben. Dinsdag kan ik met hem bij de dierenarts terecht, maar ik zit me ondertussen wel druk te maken ...
Afgelopen dinsdag was Brutus klaar met de antibioticakuur vanwege een ontsteking in zijn voorpoot. Ook de pijnstillers en ontstekingsremmers hebben hun werk goed gedaan, hij liep weer als een zonnetje! Nog geen dag later constateerde mijn vriend dat hij met een achterpootje wat begon te hinken. Dit bleek de achterpoot te zijn pal achter zijn voorpoot die ontstoken is geweest. Dit leek in eerste instantie mee te vallen, maar naarmate de dagen vorderde is hij het pootje steeds minder gaan gebruiken. Nu is het zover dat hij zelfs op 3 poten loopt, terwijl toen hij last had van zijn voorpootje deze wel bleef gebruiken. We hebben bij de eerste constatering niet direct de DA ingelicht omdat het hij ook zijn achterpoten wat overbelast zou kunnen hebben om zo zijn voorpootje wat te ontlasten.
Ik moet zeggen dat ik er best van baal! We zijn van het ene net af of het volgende staat alweer voor de deur. Ik kan zelf absoluut niet plaatsen waar dit gedoe met z'n achterpootje vandaan komt. Hij heeft tenslotte meer dan een week absolute rust moeten houden om de genezing van zijn voorpootje te bevorderen. Wederom heb ik alles driedubbel gecheckt en geeft hij niet aan ergens pijn te hebben. Dinsdag kan ik met hem bij de dierenarts terecht, maar ik zit me ondertussen wel druk te maken ...
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Gezien zijn leeftijd en de migrerende pijn denk ik toch eerder aan groeipijn (enostotis) dan aan overbelasting. Groeipijn wordt meestal behandeld met onstekingsremmers, rust en een calciumarm dieet en heeft meestal geen blijvende gevolgen. Groeipijn is over het algemeen zichtbaar op een foto.
Beterschap!
Beterschap!
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Brutus
-
Dinie
- Speurneus

Toen ik dit topic van je begon te lezen, dacht ik ook meteen aan groeipijnen. Groeipijnen kunnen 'verspringen' van de ene poot naar de andere.
Voorlopig rustig aan doen qua wandelen en activiteiten en het komt goed.
Ik weet niet wat voor voeding je geeft
, maar als je nog puppybrok geeft kun je overwegen om over te stappen op junior/volwassen brok.
Beterschap Brutus!!
Voorlopig rustig aan doen qua wandelen en activiteiten en het komt goed.
Ik weet niet wat voor voeding je geeft
Beterschap Brutus!!
- miranda
- Hele grote hondenneus

Heel veel beterschap met Brutus.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Het begon toch met gebrek aan eetlust en lusteloosheid? En vervolgens een ontsteking in een poot, nu mank aan een andere poot...
Google eens op ziekte van Lyme bij honden. Het is maar een idee en ik ben geen dierenarts, maar toch misschien even in je achterhoofd houden
Hanneke
Google eens op ziekte van Lyme bij honden. Het is maar een idee en ik ben geen dierenarts, maar toch misschien even in je achterhoofd houden
Hanneke
-
Brutus
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Straks om 11.00 uur kunnen we bij de DA terecht en weet ik hopelijk meer.
@ Dinie; hij is al overgestapt naar volwassen voeding. DA raadde me dit aan vanwege zijn grote behoefte om z'n tandjes te scherpen.
@ Laboriginals: idd, zijn eetlust is miniem en ik merk gewoon dat hij niet zijn actieve zelf is in huis. Heb gisteren nog even zijn temperatuur opgenomen en dat kwam uit op 39.2 graden, iets verhoogd dus.
@ Dinie; hij is al overgestapt naar volwassen voeding. DA raadde me dit aan vanwege zijn grote behoefte om z'n tandjes te scherpen.
@ Laboriginals: idd, zijn eetlust is miniem en ik merk gewoon dat hij niet zijn actieve zelf is in huis. Heb gisteren nog even zijn temperatuur opgenomen en dat kwam uit op 39.2 graden, iets verhoogd dus.
-
rimanime
- Speurneus

Verdorie..........arme kerel. Ik wens jullie succes en sterkte.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
- roxy
- Middelgrote hondenneus

Hoe is het met brutus?? Jullie zijn al terug toch?? Al nieuws?
Bij Jim had je ook gereageerd, die gaat steeds slechter, had de fokker gebeld die zei ik zou ff afwachten, maar mijn hart trekt dat niet als ik em zo zie strompelen hij trekt nu ook steeds zijn poot omhoog. Is zichzelf helemaal niet
ben helemaal van de rel, stom he maar het is echt mijn kindje helaas denk ik ook altijd het ergste.. 
Jim moet om kwart voor 3 ik kan de tijd wel omkijken
Bij Jim had je ook gereageerd, die gaat steeds slechter, had de fokker gebeld die zei ik zou ff afwachten, maar mijn hart trekt dat niet als ik em zo zie strompelen hij trekt nu ook steeds zijn poot omhoog. Is zichzelf helemaal niet
Jim moet om kwart voor 3 ik kan de tijd wel omkijken
-
Brutus
Even een iets verlaat berichtje; ben de rest van de dag erg druk geweest en had nog geen tijd om even online te gaan.
Zijn gewicht is een halve kg afgenomen in vergeleken met twee weken geleden (van 29,3 naar 28,8) door zijn verminderde eetlust. In principe is hij nog steeds goed op gewicht, maar ik heb liever dat hij zijn normale eetpatroon weer op pakt
Hij heeft nog wat verhoging qua temperatuur, dus heeft een koortsverlagende injectie gekregen. Verder heeft hij wat 'testjes' moeten doen m.b.t. zijn gewrichten, hier werd helaas niet veel duidelijk uit. Morgen worden er rontgenfoto's gemaakt om aan de hand daarvan een diagnose te kunnen stellen of bepaalde dingen uit te kunnen sluiten. Ik blijf duimen dat de ellende van artrose en HD hem bespaard blijven!
Zijn gewicht is een halve kg afgenomen in vergeleken met twee weken geleden (van 29,3 naar 28,8) door zijn verminderde eetlust. In principe is hij nog steeds goed op gewicht, maar ik heb liever dat hij zijn normale eetpatroon weer op pakt
- roxy
- Middelgrote hondenneus