kind bevelen laten geven aan hond

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
linda7

kind bevelen laten geven aan hond

Ongelezen bericht door linda7 »

hallo

ik ben nu bezig zodat onze hond af en toe ook naar onze dochter luistert
dit doe ik alleen omdat nicci dit heel erg leuk vind
maar doe ik hier verstandig aan

moet wel zeggen dat tio wel luistert naar nicci
hij gaat heel netjes zitten als zij met zijn etensbak in haar handen staat
en gaat pas als zij zegt toe maar

is wel heel vertederend
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Hoe oud is Nicci?
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
linda7

Pandora schreef:Hoe oud is Nicci?
Nicci is 5 jaar
en ze weet precies welke termen wij gebruiken
dus dat zitten zit is en liggen af
en dat dus ook dat tigo eerst bij zijn etensbak moet gaan zitten en dan op het commando toe maar mag eten

ze doet het niet heel de dag maar zo af en toe
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ik zou het een beetje van de hond laten afhangen of hij dit wil of niet. Zolang hij het doet en leuk vindt is het okee, zie het als een spelletje waar hij een snoepje mee kan verdienen, maar zelfstandig ranghoger zijn over de hond lukt op die leeftijd nog niet, dat lukt alleen als jullie het commando kracht bijzetten op het moment dat de hond niet meteen luistert naar Nicci.
Er zou alleen een probleem kunnen ontstaan op het moment dat zij hem een commando geeft terwijl jullie net even naar het toilet zijn maar zij gaat wel van hem eisen dat hij bijvoorbeeld gaat zitten en gaat hem op zijn kont duwen terwijl hij denkt 'Dacht niet dat jij hier iets te vertellen had zonder die volwassenen :mad: '.
Als je haar zou kunnen leren dat ze alleen commando's mag geven samen met een volwassene (ik ga er trouwens sowieso vanuit dat een vijf jarige niet echt alleen wordt gelaten met een hond) zie ik er niet zoveel bezwaar in.
Afbeelding
Jo-Ann

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

Leuk als je hond er naar luistert! En inderdaad zoals Brigitte zegt, alleen "onder begeleiding"

Kyra luistert echt niet naar Lynn. Soms zegt ze wel eens Kyra zit of Kyra weg, maar dan kijkt Kyra ons aan en doet nix. Bij ons is het heel duidelijk dat Kyra de kinderen als gelijke ziet, niet als hogere.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik ben er niet voor dat kinderen van die leeftijd honden commando's gaan geven.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Nino&Toosje schreef:Ik ben er niet voor dat kinderen van die leeftijd honden commando's gaan geven.
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen maar kinderen gaan dat toch proberen en dan zou ik ook maar meteen leren wanner wel/niet en hoe ze dit mogen.

De neefjes van Marianne doen dit ook maar Ramses luistert hier helemaal niet naar en Pandora alleen als ze denkt dat ze er iets mee kan verdienen. Ze 'klagen' dus ook altijd dat de honden niet naar hen luisteren. Ik vertel die kinderen dus ook dat de honden niet naar hen hoeven te luisteren omdat Marianne en ik hun baasje zijn en zij niet.
Ik heb ook al eens gezegd dat ze geen commando's mogen geven maar ze doen het toch want die apen luisteren nergens naar.
Kinderen kennen ook helemaal geen maat in het geven van opdrachten aan een hond en geven een hond tientallen keren achter elkaar een commando, niet omdat het functioneel is maar alleen omdat ze het leuk vinden dat ze een hond iets kunnen laten doen op commando, en ze laten de hond zelf het commando weer opheffen. Niet handig.
Afbeelding
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef:
Nino&Toosje schreef:Ik ben er niet voor dat kinderen van die leeftijd honden commando's gaan geven.
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen maar kinderen gaan dat toch proberen en dan zou ik ook maar meteen leren wanner wel/niet en hoe ze dit mogen.

De neefjes van Marianne doen dit ook maar Ramses luistert hier helemaal niet naar en Pandora alleen als ze denkt dat ze er iets mee kan verdienen. Ze 'klagen' dus ook altijd dat de honden niet naar hen luisteren. Ik vertel die kinderen dus ook dat de honden niet naar hen hoeven te luisteren omdat Marianne en ik hun baasje zijn en zij niet.
Ik heb ook al eens gezegd dat ze geen commando's mogen geven maar ze doen het toch want die apen luisteren nergens naar.
Kinderen kennen ook helemaal geen maat in het geven van opdrachten aan een hond en geven een hond tientallen keren achter elkaar een commando, niet omdat het functioneel is maar alleen omdat ze het leuk vinden dat ze een hond iets kunnen laten doen op commando, en ze laten de hond zelf het commando weer opheffen. Niet handig.
Bij mij mochten de kids dat vroeger niet. Om de simpele reden dat ze op die manier de honden negeerden en dat het beste resultaat gaf.
Ik liet ze nooit alleen met de hond in de kamer, maar ik had ze natuurlijk niet constant in het vizier . En omdat ze van mij de honden met rust moesten laten ( de honden waren van mij ) hoefde ik ook niet bang te zijn dat er achter mijn rug allerlei commando's ect. werden gegeven.
En als je het wel toestaat, en er komt b.v. een vriendinnetje, dan wil het kind maar al te graag laten zien hoe de hond luistert en misschien wel kunstjes kan.
Gelukkig gaat het wel 99 keer van de 100 keer goed. Maar ja, het zal die ene keer je kind ( en je hond )maar zijn. 8)
linda7

sorry ik vind dat jullie heelnegatief zijn

* ik laat ze nooit alleen, weet altijd waar ze zijn
* slaapt tigo laten slapen , en zijn kussen is zijn plek
* ze mag tigo alleen comando geven met ons erbij. en nooit uit eigen initiatief. dan krijg zij een standje, zodat wij ook kunnen helpen of helemaal het commando overnemen
* merk aan tigo dat hij het ziet als een spelletje met nicci
* tigo blijft ons zien als de baasjes

ik snap dus eigenlijk jullie negatieve gedrag niet zo goed

weet heus de nadelen wel
en waak daar ook heel erg voor
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

linda7 schreef:sorry ik vind dat jullie heelnegatief zijn

* ze mag tigo alleen comando geven met ons erbij. en nooit uit eigen initiatief. dan krijg zij een standje, zodat wij ook kunnen helpen of helemaal het commando overnemen

weet heus de nadelen wel
Het is niet negatief bedoeld. En uiteindelijk moet iedereen zelf weten wat hij of zij doet.
Ik geef mijn mening, dat is alles. :)
Ik heb jarenlang in ziekenhuizen gewerkt en heb daar ook regelmatig kinderen gezien die door honden zijn gebeten.
Daardoor ben ik vrijwilligerswerk gaan doen.
Want, je zult het niet geloven:Jaarlijks worden in Nederland ongeveer 150 000 mensen gebeten door een hond, merendeels kinderen onder de 18 jaar.
http://www.sophiasnuffelcollege.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
linda7

dat eeen hele lieve hond kan bijten weten helaas uit eigen ervaring
gelukkig NIET mijn eigen hond
waren tigo aan het uitlaten en stonden de herten te voeren
kwam er een hond aan die wij altijd even aaien
nou die beet nou nicci omdat ze geen brood af wilden geven
gelukkig niet hard en het was gelukkig niet door en door

nicci mag ook niet op tigo zijn kussen komen
en zeker niet alleen met hem zijn

maar dit is zo gegroeid omdat nicci graag mee gaat wandelen en balletje gooien
en dan het liefst dat zei mag gooien
ik vind dat tigo het balletje terug moet brengen doet hij ook en dan moet gaan zitten dus ook bij haar
dus ik zei dan zit en dan zei ze me na
nu vraag nicci eerst of ze het alleen mag doen, ik sta dan naast haar
maar ze zeg wel alleen zit
ik vind dit echt een heel leuk en lief gezicht
want ze kunnen niet zonder elkaar
saartjeee

Ongelezen bericht door saartjeee »

Hoi Linda,

Ik denk dat zoals jij het aanpakt het geen kwaad kan hoor. Je bent er altijd bij dus kan ook altijd zien hoe Tigo erop reageert.
Wel een goede inderdaad om tegen je dochtertje te zeggen dat het alleen mag met jou erbij.. :-)

Het lijkt me zeker weten aandoenlijk om te zien hoe Tigo dan zo netjes op je kindje reageert..
Ik ben zelf ook opgegroeid met honden en mij is ook altijd verteld wat wel en niet mag, zover ik weet zijn er geen gekke dingen gebeurd ;-) (tenzij ik nu geheugenverlies erdoor heb gekregen? haha) Nee 8)

Een kindje dat opgroeit met een hond en dus samen de regels kennen.. Juist goed voor kinderen is mijn mening, zo leren ze al jong met dieren omgaan!
Natuurlijk altijd in de gaten houden.. omdat dieren toch dieren blijven en op een andere manier correcties geven dan wij mensen. En jij begrijpt die taal maar je dochtertje moet dat dan nog leren? :-)

Dus kortom, met jou erbij is dat toch goed? :wink:
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Janneke »

Hmm ik moet zeggen dat ik het goed vind dat er word geleerd om naar het kind te luisteren.

Ik was 8 jaar toen we onze vorige labrador kregen en ze luisterde perfect naar mij. Ik heb nooit problemen gehad met het feit dat ze mij als een lagere in de rang zag. Ik liet haar uit, gaf haar eten, ging naar de dierenarts en zelfs de oren(chronisch probleem) werden gedaan door mij.

Misschien heb ik geluk gehad met de labrador die we hadden, maar ik ben er wel voor dat een hond ook naar de kinderen moet luisteren of tenminste moet leren er respect ervoor te hebben als een gelijke. Aan de andere kant moet het kind ook de hond leren te respecteren.
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

weet heus de nadelen wel
Ik begrijp deze opmerking niet zo goed :confused:
Je vraagt om onze mening, ik neem de moeite om er over na te denken en te reageren en dan krijg je dit... :? Vraag dan niet om mijn mening als je eigenlijk zelf al vindt dat het prima gaat maar doe gewoon wat je wilt, is voor mij ook prima.
Afbeelding
linda7

Pandora schreef:

weet heus de nadelen wel
Ik begrijp deze opmerking niet zo goed :confused:
Je vraagt om onze mening, ik neem de moeite om er over na te denken en te reageren en dan krijg je dit... :? Vraag dan niet om mijn mening als je eigenlijk zelf al vindt dat het prima gaat maar doe gewoon wat je wilt, is voor mij ook prima.
sorry maar vroeg mij eigenlijk alleen af of dit voor tigo heel verwarrend is

ik ben er wel uit dat ik dit heel leuk vind en weet ook zeker dat het veilig gebeurd bij mij
dus vandaar mij vraag
ben ook zeker blij met jullie reactie maar kreeg ineens een paar hele negatieve reactie achter elkaar
net of mij hond niet te vertrouwen is [ weet heel goed dat het een hond is en dat je het dan nooit kan weten]
Plaats reactie