Onze nieuwe aanwinst Bas deel 2
Onze nieuwe aanwinst Bas deel 2
In een vorig topic schreef ik dat we er een nieuwe aanwinst bij hebben.
Het is een labrador reu van 4 jr oud (niet gecastreerd) en hij heet Bas.
Wij hebben hem overgenomen via dit forum.
Nu begin ik toch zeer te twijfelen aan de reden dat hij weg is gedaan!
Bas zou zijn weggedaan omdat er weinig tot geen tijd voor hem was ivm een eigen zaak van zijn vorige baasjes.
Deze baasjes hebben ook nog niet 1 x gevraagd hoe het met hem gaat wat ik toch wel een beetje vreemd vind.
Bas begint nu zijn ware karakter te laten zien. Hij heeft nu al meerdere keren geprobeerd om ons te grijpen en dan bedoel ik ook echt aanvallen met opgetrokken lip en ERG lelijk doen! Dit doet hij steeds als hij een standje of kleine correctie krijgt.
nu werk ik met honden en weet ik precies hoe ik dit aan moet pakken en voor mijzelf is dit geen probleem, maar......wij hebben ook nog een gehandicapt zoontje die niet thuis woont en hier alleen in de weekenden is. Nu zit ik niet echt te wachten op het moment dat Bas een keer uit gaat halen naar mijn zoontje!
Wat is nu wijsheid??
Het is een labrador reu van 4 jr oud (niet gecastreerd) en hij heet Bas.
Wij hebben hem overgenomen via dit forum.
Nu begin ik toch zeer te twijfelen aan de reden dat hij weg is gedaan!
Bas zou zijn weggedaan omdat er weinig tot geen tijd voor hem was ivm een eigen zaak van zijn vorige baasjes.
Deze baasjes hebben ook nog niet 1 x gevraagd hoe het met hem gaat wat ik toch wel een beetje vreemd vind.
Bas begint nu zijn ware karakter te laten zien. Hij heeft nu al meerdere keren geprobeerd om ons te grijpen en dan bedoel ik ook echt aanvallen met opgetrokken lip en ERG lelijk doen! Dit doet hij steeds als hij een standje of kleine correctie krijgt.
nu werk ik met honden en weet ik precies hoe ik dit aan moet pakken en voor mijzelf is dit geen probleem, maar......wij hebben ook nog een gehandicapt zoontje die niet thuis woont en hier alleen in de weekenden is. Nu zit ik niet echt te wachten op het moment dat Bas een keer uit gaat halen naar mijn zoontje!
Wat is nu wijsheid??
-
- Speurneus
Ik zou zeker de eerste eigenaars hier eens over aanspreken. En dan zou ik kijken waar het gedrag vandaan komt en zeer zeker opletten met kinderen erbij. Misschien eens een hele goede gedragstherapeut raadplegen. Erg hoor als mensen onder valse voorwendselen de hond weg doen. Zo krijg je ongelukken. Sterkte en succes met Bas.
-
- Speurneus
Wat erg dat je daar nu pas achterkomt (nu Bas al bij jullie woont en de vorige eigenaren tonen geen enkele intresse meer.......) Hopelijk kun je nog met hen overleggen. Kan me voorstellen dat je niet op ongelukken zit te wachten hoor.
Gaat het tussen de twee honden wel goed?

Gaat het tussen de twee honden wel goed?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Een gedragstherapeute raadplegen is niet nodig omdat ik al weet wat het probleem is. Bas heeft een rangorde probleem.Nino&Toosje schreef:Ik zou zeker de eerste eigenaars hier eens over aanspreken. En dan zou ik kijken waar het gedrag vandaan komt en zeer zeker opletten met kinderen erbij. Misschien eens een hele goede gedragstherapeut raadplegen. Erg hoor als mensen onder valse voorwendselen de hond weg doen. Zo krijg je ongelukken. Sterkte en succes met Bas.
-
- Hele grote hondenneus
Hebben jullie geen proefperiode afgesproken?
Als er niets op papier staat, denk ik niet dat je veel zult hebben aan de vorige eigenaren.
Misschien kun je contact opnemen met de 'tussenpersoon' ?
Zij is zelf ook gedragstherapeute.
Ik denk niet dat de vorige baasjes gelogen hebben over de reden van 'afstand doen' van Bas.
Hij kreeg daar weinig of geen aandacht en kon z'n gang gaan..nu wordt er meer van hem verwacht en dat zal best wennen zijn voor Bas, lijkt mij....?
Wat ik begreep is hij gewend aan kinderen..?
Wat jammer dat het zo loopt..
Ik kan je verder geen raad geven maar hoop dat het goed komt!
Als er niets op papier staat, denk ik niet dat je veel zult hebben aan de vorige eigenaren.
Ik denk niet dat de vorige baasjes gelogen hebben over de reden van 'afstand doen' van Bas.
Hij kreeg daar weinig of geen aandacht en kon z'n gang gaan..nu wordt er meer van hem verwacht en dat zal best wennen zijn voor Bas, lijkt mij....?
Wat jammer dat het zo loopt..

Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes

Kato! (Labrador; 4-11-2005)
Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)

Nee we hebben geen proefperiode afgesproken, het is ook niet aan de orde dat hij weg zou moeten.Katootje schreef:Hebben jullie geen proefperiode afgesproken?
Wat jammer dat het zo loopt..![]()
Als hij idd echt weg is gedaan omdat ze geen tijd voor hem hadden en hij zijn gang kon gaan, vind ik het gedrag wat hij nu vertoont ook niet zo gek. Hij is waarschijnlijk niet echt gewend aan regeltjes.
Wij gaan zeker met hem aan het werk en hopen dat zijn gedrag beter zal worden. Op zich is het een hele leuke hond...zolang hij niet aan regels hoeft te voldoen.
hij is idd kinderen gewend (van mijn zoontje zijn leeftijd) en heeft aan hem ook zijn gedrag nog niet vertoont.
In ieder geval bedankt voor je antwoord!