We rollen van het één in het ander ...

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

En heb je de uitslag van de foto's al binnen?
Ben heel erg benieuwd omdat wij toevallig morgen voor dezelfde foto's moeten!!
Dus is er al wat bekend?????
Brutus

Ongelezen bericht door Brutus »

Ik heb weer nieuws! Wederom wat verlaat, maar dat krijg je als je de functies van huisvrouw, werkende vrouw en student moet combineren ;) Op de foto's kwam duidelijk naar voren dat het om groeipijn gaat. Een pak van mijn hart, want met een diagnose als HD of artrose waren we verder van huis. Enige aanmerking op de foto was dat in een van zijn benen een pees zeer duidelijk te zien was, maar op een andere ontbrak. Dit zou kunnen komen doordat het op de foto niet goed zichtbaar is, maar hier gaat een radioloog zijn blik nog op werpen.

Hij heeft nu pijnstillers mee voor 10 dagen. Verder mag hij voorlopig niet meer los lopen omdat hij hierdoor waarschijnlijk te enthousiast wordt en z'n grenzen niet kent w.b.t. zijn lijf. Vooralsnog opgelucht, maar ik hoop ook dat de radioloog met goed nieuws komt!
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Gelukkig toch een beetje goed nieuws.Eindelijk!!!!
Heel erg veel succes met Brutus!!!
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door roxy »

:) Gelukkig maar, zullen zulke jonge labs dan al hd kunnen hebben...?
Ik was er ook even bang voor maar mijn dierenarts zei dat HD niet zo accuut begon als de problemen van Jim..
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Gelukkig maar :) .
Succes met Brutus.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Calciumarm voeren is ook belangrijk hoor, anders heeft hij het binnen de kortste keren weer terug.

Calcium arm voeren doe je door de hoeveelheid brokken door de helft te doen en aan te vullen met rauw rood vlees, bijv. van Smuldier, en dan zonder toevoeginen, dus alleen vlees. Of een goede kvv zonder kunstmatige toevoegingen.

Je kunt ook overgaan op kvv, nog beter. Daar zit nl. een natuurlijke calciumbron in (gemalen botten) en die veroorzaakt geen groeipijn in tegenstelling tot de kunstmatige calciumbron in brokken.

Beterschap!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Brutus

Ongelezen bericht door Brutus »

Bedankt allemaal voor jullie reacties en beterschapswensen, altijd fijn om te horen dat er mensen zijn die met je (en Brutus natuurlijk) meeleven! :klasse:

@ Lien: ik heb de termen kvv en barf (ik hoop dat ik de goede termen voor me heb) wel eens voorbij zien komen op het forum, en daarnaast ook wel eens op internet voorbij zien vliegen, maar het ''idee'' er achter is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Wat houdt het precies in als je je hond kvv of barf geeft (en is dit hetzelfde)? Krijgt een hond dan helemaal geen brokken meer? Zo ja, hoeveel kvv of barf krijgt een hond dan? Brutus krijgt nu nog 3x per dag, het aantal grammen moet ik zo even opzoeken want ik heb er een maatbeker voor ;) Hoeveel zou hij dan moeten krijgen?
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Neem even een kijkje op http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dat is een hele goede site en daar kun je alles lezen. Wij zijn met Chester overgestapt naar vlees toen hij ong. 6 maanden was en ik kan het echt aanbevelen. Maar lees je gerust in en je kunt daar alle vragen stellen. Succes en beterschap voor Brutus.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Plaats reactie