als je labje moet rusten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

als je labje moet rusten

Ongelezen bericht door roxy »

Jim loopt mank, maar dat hebben sommige van jullie vast wel al gelezen. Jim moet 10 dagen rusten. Maar Jim loopt maar om me heen, gaat niet liggen, wil natuurlijk uit, begrijpt er niets van, kleine rondjes, maar hij probeert me konstant richting park te trekken :( nu is dat natuurlijk het probleem niet, we gaan gwn mijn kant op punt.
Maar hij blijf natuurlijk een 7 maanden oude energie bom dat veranderd niet door zijn mank lopen.
Hoe houden jullie je hond rustig als het eens moet, ik vind het zielig maar misschien moet dat juist wel om Jim de hele dag op te sluiten in zijn bench. Bovendien Jim gaat zitten in zijn bench en volgt me met zijn ogen hij hangt dan tot overmaat van ramp ook nog eens op zijn manke kant.

Iemand tips hoe hou je je lab dan zoveel dagen rustig als hij er zelf niets van begrijpt. Heb de poezen al zoveel mogelijk opgesloten, arme poezen want anders gaat hij achter ze aan. Hij ligt overigens ook afentoe tegen de voordeur aan te piepen.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Er zijn zat manieren om je hond bezig te houden en moe te maken, 10 dagen is een peulenschil :wink:

Ga op de grond met de hond spelen, zorg dat hij blijft liggen, speel bijv. samen met een knuffel of iets anders wat hij leuk vind.

Leer hem dingen, zoals poot, high five of touch aan, kan hij rustig bij zitten, maar moet hij wel bij nadenken.

Geef hem een kauwbot of een bevroren kong, is hij weer even zoet.

Je kan best 10 keer per dag met hem op straat, als je de rondjes maar kort en rustig houd, beter 10x5 min dan 3x20 min. Doe wat appèl oefeningen met hem, laat hem wat meer snuffelen dan je normaal misschien toelaat, snuffelen staat gelijk aan de krant lezen, leuke bezigheid voor hem dus :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Lin, Jim heeft helaas ook iets aan zijn kaak momenteel dus knagen knabbelen is er ook even op dit moment niet bij.
Poot etc doet Jim al lang :D maar idd ik kan wat met een touw spelen oid.

BEDANKT VOOR DE TIPS!!
Foxy Titi

Ongelezen bericht door Foxy Titi »

Ik heb Juno ook verplichte rust moeten geven na haar sterilisatie: wanneer ze de bench inging, hing ik een handdoek erover zodat ze rustig kon slapen en niet steeds werd afgeleid als iemand langsliep.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Toch is het lastig, Jim is een spring in het veld, ik heb geprobeerd een spelletje op de grond te doen nou vergeet het maar, een soort van balletje balletje met koekjes maar meneer rent en snel vandoor met de potjes die eroverheen staan :wink: aan het speeltouw begint hij zo te rukken dat er volgens mij toch echt teveel druk staat op zijn achterkant.
Negeren lijkt een goede optie dan gaat hij uiteindelijk wel liggen, maar wel sneu ik weet het hoor het is voor zijn eigen best wil maar het zo onnatuurlijk en in de bench gaat hij zitten piepen, ik ben de hele dag thuis dus hij is gewend te gaan en staan waar hij wil :oops:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

10 dagen is niks. Ik zit nu al 9 weken aan rust gebonden met mijn adhd-er en die gaat wel verplicht in een (reis) bench. En aangezien die poot niet goed geneest zullen er nog wel wat weken bij komen. :( Daarnaast krijgt Max Rust Compositum van Groene Os.

Maar 10 dagen moet goed te doen zijn. Streng zijn, verplicht rust nemen in de bench en alleen pp rondes lopen. Idd wel sneu, maar voor zn eigen bestwil.

Je kunt ook denkspelletjes met hem gaan doen van bijv. Nina Otterson. Geestelijke vermoeidheid werkt ook prima.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

idd 10 dagen zijn peanuts :D :wink: wel lastig maar voor zijn eigen best wil.
roef had als pup 6 weken bench rust,geduld kreeg een héél andere lading toen :twisted: :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
corry

Ongelezen bericht door corry »

hoi els helpt dat nou goed dat,
Rust Compositum van Groene Os?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

corry schreef:hoi els helpt dat nou goed dat,
Rust Compositum van Groene Os?
Hier wel, ik ben er tevreden over. Hij doet het er goed op, maar gaat niet compleet k.o. :klasse: Ik moet het wel mengen door gemalen vlees anders weigert ie het. Het zal niet het smakelijkste middeltje zijn.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
corry

Ongelezen bericht door corry »

ok geweldig ik zet het op mijn lijstje altijd makkelijk als er onvoorziene dingen op ons pad komen,.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Toen Noah als pup een aantal weken rust moest hebben deden wij ook spelletjes met hem, zo'n speciaal hondenspelletje, of een berg sokken op een stapel gooien en daar een lekker koekje tussen verstoppen zodat hij moet zoeken... en zo nog meer leuke spelletjes.
Of ik ging lekker bij hem op de grond zitten met zijn knuffels en dan rustig spelen.
Suc6 ermee :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Jim sloopt al zijn knuffels :D dus rustig met knuffels spelen is er niet bij. Spelletjes als een soort balletje balletje :? dan rent hij er snel vandoor met de bekertjes die er staan.
Ik denk dat Jim eigenlijk geen pijn heeft en dat het een lichte kneuzing is van het klemmen door de dierenarts, fokker denkt dat ook, van een verrekte knieband lijkt mij dat hij niet alleen s morgens mank loopt maar dat blijf je toch de hele dag voelen? Jim loopt sinds eergisterenochtend niet mank meer, ben benieuwd of het allemaal alweer goed is, ik hou Jim buiten kort en alleen pen p rondje binnen ook rustig aan maar Jim word echt heel erg vervelend, veel happeriger dan normaal verveelt zich te pletter.
Plaats reactie