Onze vorige hond vond die kleine beesten niet interessant dus ging gewoon verder met wandelen, maar als ze haar "aanvalde" of tenminste erop af vlogen dan blafte ze of gromde ze terug.
Ik heb zelfs een keer te horen gekregen dat ik dus mn hond niet onder controle had(omdat ik een kind/tiener was), terwijl ze aan een slappe lijn liep en gewoon wilde snuffelen en niet door zo'n klein beest onder de voeten gelopen worden...
Erg vervelend! Ik ken het probleem, Ramses is ook al een aantal keren gebeten door door klein rot keffertje. Tja, ik vind het niet zo raar dat hij tegenwoordig niet zo gecharmeerd meer is van kleine hondjes Lastig is het wel want het is een oneerlijke strijd met die grote bek van hem tegen zo'n klein ding dus hem laten gaan doe ik ook niet.
Gelukkig kan hij zeer indrukwekkend grommen als negeren niet werkt en als de mensen dat geluid horen komen ze vaak wél in actie om hun lieve kleine hondje, die 'niks doet hoor' weg te halen. Jammer alleen dat hij de naam 'valse hond' krijgt omdat hij geleerd heeft dat dit dé manier is om van die kleine happertjes af te komen.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Bedankt Marjolein, hij is top!
Heel irritant hoor, vooral omdat de mensen inderdaad alleen maar 'ach gosie' kunnen zeggen wanneer ze gecorrigeerd worden (uitzonderingen daargelaten). Of je wordt al met een scheef oog aangekeken inderdaad dat je je eigen hond niet onder controle hebt, terwijl inderdaad die kleintjes vaak zonder waarschuwing erop af komen!
Ik zou dan ook de neiging hebben om me hond los te laten.. je hebt nu vaak genoeg aangegeven wat de gevolgen kunnen zijn. Wie niet horen wil, moet voelen.. en met voelen bedoel ik heus niet dat een gevecht goed is hoor! Maar ik bedoel eerder dat de baasjes van die kleintjes even moeten schrikken zodat ze even wakker geschud worden! En dus ook meer aan hun medemens/medehond moeten denken.
Ik heb nu bedacht dat ik hem de volgende keer bij zijn halsband vasthou en naar die vrouwen roep: 'Aanlijnen die beesten of ik laat de mijne ook loslopen '
milo schreef:Ik heb nu bedacht dat ik hem de volgende keer bij zijn halsband vasthou en naar die vrouwen roep: 'Aanlijnen die beesten of ik laat de mijne ook loslopen '
Hahaha, moest even! .. Dat was even mijn gebarentaal in emoticons