Na een paar minuten komt de trainer naar ons toen dat hij vergeten was mij te mailen (omdat ik vorige week op vakantie was) maar dat de training niet doorging en dat er een clubmatch was. Dit hield in dat je kunt snuffelen aan de diverse hondensporten.
We besloten dan ook om te blijven want dat leek ons wel leuk. Samen met Joep z'n grote vriendin Senna (die al verliefd zijn vanaf de eerste keer dat ze elkaar op afstand zagen) zaten we in een groep en deden we mee aan de diverse onderdelen.
We begonnen met combisport. Dit ging al super goed bij Joep. Als 2e mochten we naar flyball. Joep ging netjes over de poortjes heen en pakte het balletje van de mevrouw aan. Toen wilde hij graag terug naar mij maar niet via de poortjes en hij kon niet kiezen welke bal hij mee zou nemen (de vrouw liet een 2e bal vallen).
We mochten een herkansing. Joep sprong goed over de poortjes, pakte de bal en rende met bal over de poortjes terug. Vrouwtje natuurlijk supertrots!!
We mochten vervolgens naar behendigheid. Eerst over een lage brug. Joep is nogal bang voor andere ondergronden en ging eerst dan ook maar heel voorzichtig met 2 poten erop. Maar na 5 minuten met brokjes en aansporen rende hij er zelf al overheen!
Na de brug mocht hij 3 hindernisjes en een tunnel doen. Ik zat aan de andere kant van de tunnel en Joep wilde graag naar mij, maar dat grote eng gat zag hij toch niet zitten. De trainster "hielp" hem een handje en hoppa Joep was van zijn angst af. Hij vond het prachtig!! En het vrouwtje natuurlijk ook.
Als laatste hadden we Dogfrisbee... Een paar keer rende Joep goed achter de frisbee aan maar zodra behendigheid in beeld kwam kon ik meneer daar op gaan halen
Joep en ik hebben genoten! En ik weet nu dat k een goed keuze heb gemaakt om in september met hem met behendigheid te starten!
Ik ben zo trots op mijn kleine man!