Knuffels wassen uit kennel

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
saartjeee

Knuffels wassen uit kennel

Ongelezen bericht door saartjeee »

Senna heeft natuurlijk vanuit de kennel een knuffel (2, een grote en een kleine) meekregen waar de geur van haar broertjes, mama, omgeving aanzitten.
Nu is het zo dat de knuffel echt steeds erger is gaan ruiken en nu echt heeeeeeeeeeeel erg stinkt :D
Ik heb er niet zo'n problemen mee, maar mijn vriend wel.. de auto ruikt ernaar omdat ik die knuffel meeneem als ze ligt dat ze hem erbij heeft e.d.
Of als ze een middag mee naar mijn ouders gaat, zodat als ze moe is ze kan slapen met de knuffel, etc.

Ik zou de knuffel wel willen wassen maar is dit een goed idee? Ze is nu 13 weken oud en al 6 weken bij ons.. voelt zich op haar gemak.
Maar is het slim deze knuffel eens in de wasmachine te gooien of kan ik beter wachten tot ze iets ouder is?
Of hadden jullie hem ALLANG in de machine gegooid? :lol: 8)
Ladiela

Ongelezen bericht door Ladiela »

Ik lees mee....
Ben ook wel erg benieuwd naar het antwoord voor straks.
Bij onze oudste hond vond ik er ook een onaangename lucht aanzitten, maar weet niet meer wat ik toen gedaan heb.
saartjeee

Ladiela schreef:Ik lees mee....
Ben ook wel erg benieuwd naar het antwoord voor straks.
Bij onze oudste hond vond ik er ook een onaangename lucht aanzitten, maar weet niet meer wat ik toen gedaan heb.
Ja, in haar bench ruikt het ook wel erg.. dus dan was ik de dekentjes enzo.. maar door die knuffel helpt het wassen van dekentjes niet echt :wink:

Zou wel handig zijn als het niet erg is.. maar als het beter is van niet, dan moeten anderen het maar accepteren! haha
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Is het misschien een optie om eerst de ene te wassen en na een paar dagen de andere.
Groetjes Lucia
saartjeee

lmolen schreef:Is het misschien een optie om eerst de ene te wassen en na een paar dagen de andere.
Dat zou zeker kunnen, tegelijk vind ik ook wel zielig.. want ze zullen niet gelijk droog zijn en weer in de bench kunnen.. dus dan zorg ik dat ze wel een van de bekende knuffels bij zich heeft.

Maar ja, als beter van niet? Dan laat ik het gewoon nog even.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

elf hebben wij de knuffel van de fokker na 2 weken in de was gedaan vanwege een ongelukje.. Alles werd dus gewassen, dus al vrij snel is het gewassen. Wat je ook kunt doen is iets anders wat naar jullie ruikt in de bench leggen, zodat ze toch een (nu wel bekend) luchtje om zich heen hebben hangen.
Dees en Floor
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dees en Floor »

Probeer het eens uit door te knuffels weg te leggen en te kijken hoe ze zich gedraagt. Als je denkt dat ze ze mist, dan kun je ze altijd nog terug leggen. Je zou ook een gedragen t-shirt of iets dergelijks van jezelf in de bench kunnen leggen, dan heeft ze ook een vertrouwd geurtje.

Floor had destijds ook een lap uit de werpkist, maar die heb ik na een aantal dagen al weggegooid, want die stonk echt een uur in de wind. Ik had toen ook niet het idee dat ze zich anders gedroeg zonder die lap.
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Rover heeft geen moment naar de knuffel van de fokker omgekeken.
Dus na een weekje of 3, hij was toen 10 weken, dacht ik: ik ga dat stink ding maar eens wassen. Kwam een prachtige knuffel te voorschijn :) .
Hij heeft er eigenlijk niks mee, met deze knuffel, maar dat is bij Senna dus anders. Maar inderdaad, probeer de knuffels een weg te halen, om te kijken of ze ze mist.
Afbeelding
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Stinkknuffels gaan hier zonder pardon in de machine. Geen wasverzachter gebruiken trouwens, dat is slecht voor honden.
En daarna lekker aan de lucht laten drogen en ze is er net zo blij mee als voorheen. :wink:

Max slaapt altijd met teigetje, maar ook teigetjes moeten af en toe gewassen worden dus dan krijgt ie een vervangende knuffel. Tis maar voor even.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
saartjeee

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga hem eens eruit halen als ze dadelijk wakker wordt en de keer erop in slaap valt.
De knuffel stinkt inderdaad 'een uur in de wind' :wink:

Onze Senna heeft een schaap en een Eeyore (want daar ben ik zelf altijd een fan van geweest :) )
Eens kijken of ik een vervangende knuffel in huis heb (vast wel maar even zoeken) om te kijken of ze daar ook mee gaat slapen..

Ik zag nu net wel, toen ze aan het slapen was, dat ze met haar hoofd op de knuffel ligt.. maar goed, dat wil niet zeggen dat ze de geur nog fijn vindt natuurlijk, kan ook gewoon lekker zacht liggen, toch? :roll:
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Het is met name bedoeld om de eerste periode wanneer de pup 'ontvoerd' wordt uit het nest, zijn vertrouwde omgeving in een vreemde ruimte met andere geuren om hem het vertrouwde van het nest mee te geven om de overgang soepeler te laten verlopen. Na een aantal dagen is de pup al in zijn omgeving gewend en kan je de knuffel gewoon wassen 8)
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Miep had de eerste nacht diarree, en er kwam iets op haar nestlapje. Nestlapje is de volgende dag gewassen. Miep heeft er geen zichtbaar trauma aan over gehouden :lol:

Maar het leek erop dat ze helemaal geen problemen had met de overgang van nest naar ons. Makkelijk hondje.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wij hadden ook zo'n vreselijke stinkknuffel meegekregen, de eerste dagen rook ik dat ding al van verre maar dat werd langzaamaan minder gelukkig. Ik heb de knuffel na 2 weken gewassen en in de droger gedaan dus ze was 'm maar een paar uurtjes kwijt. Doe ik nu nog met alle knuffels (ze heeft er nogal wat!), ff wassen en dan in de droger.
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

M_n_q_e schreef:Miep had de eerste nacht diarree, en er kwam iets op haar nestlapje. Nestlapje is de volgende dag gewassen. Miep heeft er geen zichtbaar trauma aan over gehouden :lol:

Maar het leek erop dat ze helemaal geen problemen had met de overgang van nest naar ons. Makkelijk hondje.
8) Het hoeft ook niet tot problemen te leiden maar kan.....vandaar dat veel fokkers (incl. ikzelf) een nestlapje/knuffel meegeven als troost en vertrouwd geurtje. :applaus: Misschien ben jij wel heel leuk en was ze blij bij haar broertjes/zusjes weg te zijn :wink:
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Voor alle zekerheid was ik Rico zijn spulletjes altijd met neutral.
En de knuffels gooien wij altijd in de drogen zodat Hij ze niet lang hoeft te missen.
Groetjes Lucia
Plaats reactie