Bram doet examen voor zijn jachtdiploma C

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Bram doet examen voor zijn jachtdiploma C

Ongelezen bericht door EricaM »

Gisteren was het dan zover. Na al die maanden trainen dan toch voor het eerst examen doen in Uffelte voor het C-diploma van de NLV (JPC). Bram doet zijn eigen verhaal 8)

De afgelopen week vond ik de baasjes al behoorlijk gestressd. Er zat wat aan te komen, maar wist ik veel :? Nou, zaterdagochtend ging om 5 uur de wekker. Baasje moet weer vroeg werken dacht ik eerst. Nou het werd heel anders, want ik moest er ook uit. :roll: De auto werd ingepakt en ik denk we gaan op vakantie :D , Hup ik ga alvast die auto in, voordat ze mij vergeten. :wink:

Zijn we net onderweg, stoppen we alweer om Riwka op te halen. Hé dat is vreemd, maar wel gezellig, maar waar is Storm?? Blijkt dat die niet mee mocht. :(

Na ruim een uur nog even lekker bijgeslapen te hebben in de auto stoppen we bij een restaurant, en wat zie ik daar.... allemaal labradors. Het leken er wel 100. :shock: Helemaal te gek dacht ik, we gaan wandelen. Maar nee... het werd anders, ik moest gewoon hard aan het werk. :dom:

We begonnen met 2 proeven om het apport op te halen. Eén vanuit het water, en één vanaf het land. Nou, dat kan toch niet zo moeilijk zijn dacht ik. Ik mocht pas als laatste van ons groepje van 10, dus ik kon mooi nog even afkijken bij de rest. :wink: Alleen wat blijkt, die mannen die toekijken waren niet zo gauw tevreden, en er waren al 3 hondjes met een onvoldoende :( . Nou, dat moest ik toch beter kunnen.

Eerst de zwemproef. Ik blijf rustig aan de kant zitten tot het schot valt en het baasje mij de opdracht geeft de dummy op te halen. Trouwens jammer dat het geen eend was :roll: . Ik spring er achteraan, pak die dummy en zwem naar de kant. Alleen krijg ik allemaal water binnen, dus ik spuug zodra ik aan de kant ben die dummy uit. Even schudden en ik ben klaar. Maar nee... vrouwtje wil die dummy dichterbij hebben, en blijft maar roepen dat ik moet apporteren. Ik begrijp er niets van, want ze kan er zo bij :roll: Maar ja, dan toch maar dichterbij neergooien. Vrouwtje niet zo blij, ik wel blij, keurmeester minder blij, maar ja... toch een 6 :boogie:

Dan wordt er eigenlijk direct daarna een dummy op het pad gegooid. Appeltje eitje denk ik, die pak ik en breng hem direct bij het vrouwtje terug. Zo gezegd zo gedaan. Ga nog even netjes zitten tot ik hem los mag laten. Een dik verdiende 8 gekregen :feest5:

Dan op naar de volgende proef. We moesten volgen en mochten daarna lekker los gaan. Het duurde erg lang voordat we aan de beurt waren en ik zag allemaal boze en teleurgestelde mensen. Want ook hier was de keurmeester niet zo lief als we gedacht hadden en was er van onze groep nog maar 1 labje over die uiteindelijk ook zou slagen. :(

Nou, eindelijk ik mag! Eerst volgen aan de riem. Vrouwtje rook errug lekker, dus ik bleef lekker dicht bij haar. Dan een rondje zonder riem. Dat was leuk... want ik rook ook in het gras wel hele lekkere luchtjes, dus vergat een beetje dat ik met het vrouwtje mee moest lopen. Ja dat was duidelijk niet de bedoeling. :(

Na deze proef mocht ik meteen lekker vrijuit gaan. Nou, dat ging ik hoor. :D . Dat had ik al een beetje gezien van de labjes voor mij. Tot het fluitje van het vrouwtje klinkt. Dat was snel... fun was nu al weer over. Onderweg nog even een plasje doen... Ja je bent een echte man of niet :oops: Vrouwtje vond dit iets minder leuk geloof ik.

Al met al was het snuffelen tijdens het volgen toch voldoende om mijn vrouwtje blij te houden. Een 6 voor het volgen en een 7 voor het vrij uit sturen en komen op bevel. Baasje blij, ik blij en een lekkere beloning :)

Maar we waren er nog niet. Vrouwtje zij dat ik ook nog even alleen in het bos moest blijven liggen en daar moest blijven tot zij weer terug kwam. Daarna zouden we klaar zijn. Beetje vreemd, want je ligt daar in zo'n vreemd bos en staat er zo'n vreemde vent naar je te kijken. Nou, ik blijf wel liggen, want wie weet wat die man anders doet. Gelukkig na een minuut of 2 komt het vrouwtje er weer aan. Gaat naast me staan en laat me weer zitten om een lekker stukje worst te geven.
En helemaal te gek. Blijkt dat die man mij zo goed vond blijven liggen, dat ie mij een 10 heeft gegeven. :feest5:

We zijn klaar en vrouwtje knuffelt me helemaal plat van blijdschap omdat dat we zijn geslaagd en ons diploma hebben. Nog meer worst 8)

Daarna was het nog niet over en gingen we nog een paar leuke proeven doen. Best leuk, maar eigenlijk was ik er ook wel een beetje klaar mee. Diploma op zak, dus ach...

Bij de diploma uitrijking zag ik veel monder hondjes en baasjes dan 's morgens. Maar ja... er waren uiteindelijk van de 56 ingeschreven labjes maar 8 geslaagd. Dus ik had het gewoon heel errrug goed gedaan met mijn 37 punten en een 5e plaats. :schreeuw:

Afbeelding

Best wel vermoeiend hoor, zo'n examen. Maar ook wel heel erg cool. En je begrijpt natuurlijk wel dat ik mij nu niet meer zomaar kan vertonen overal 8)

@Ellen, dank voor de foto's die je hebt gemaakt. Deze zijn super. De aktie foto voor het apport heb ik ingestuurd als foto van de maand van het forum. :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Geweldig verslag van jullie examen. Gefeliciteerd hoor, knap gedaan. Dat waren zeker wel heel strenge keurmeesters als er maar zo weinig geslaagd waren. Extra knap van jullie :applaus:

Waren die extra proeven weer een workingtestje? Ik hoorde dat ze dat na de vorige diplomadag ook deden, om de wachttijd tot de uitslag te verkorten en om de deelnemers kennis te laten maken met een workingtest.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
EricaM
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:Geweldig verslag van jullie examen. Gefeliciteerd hoor, knap gedaan. Dat waren zeker wel heel strenge keurmeesters als er maar zo weinig geslaagd waren. Extra knap van jullie :applaus:

Waren die extra proeven weer een workingtestje? Ik hoorde dat ze dat na de vorige diplomadag ook deden, om de wachttijd tot de uitslag te verkorten en om de deelnemers kennis te laten maken met een workingtest.

Hanneke
Klopt. Was daardoor ook erg leuk. Want anders duurt het wachten wel heel erg lang en nu ben je toch bezig. En de proeven zijn te vergelijken met de jachttrainingen zoals wij ze doen, dus ik was er erg blij mee.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:feest3: Goed gedaan Bram!! Hartelijk gefeliciteerd!!
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Gefeliciteerd Bram!
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:lol: die foto :lol:
maar super zeg Bram van jou en je vrouwtje
ze mag trots op je zijn :klasse:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Joehoe :wohoo: Brammie is tha kinggg!!!! :wave:
Knap gedaan hoor! Nu mag je meedoen met workingstestjes en die zijn veeeeeeeeeel leuker dan die saaie proeven 8)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
EricaM
Speurneus
Speurneus

Dank jullie voor de felicitaties. Ik geef het door aan brammeke :D

En die workingtestjes lijkt me wel wat hoor, Brigitte. 8)
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

gefeliciteerd Bram goed gedaan :klasse: en vrouwtje natuurlijk ook
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Ladiela

Ongelezen bericht door Ladiela »

Gefeliciteerd :orange9:
En wat een coole foto zeg van jou :foto:
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Gefeliciteerd Bram :feest3:
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Super! Gefeliciteerd, jullie deden het beiden echt supergoed.. het was inderdaad niet echt makkelijk nee.. Veel teleurgestelde mensen en ook honden.. :(
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wauw super goed Bram, en wat een gave foto van je. Zo kun je gelukkig incognito nog over straat, anders moet je vast steeds handtekeningen uitdelen!
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Wauw Bram gefeliciteerd met je diploma! EN 5e van alle deelnemers!! Vet goed hoor :applaus:
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Proficiat vent! :D
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
Plaats reactie