Ellenn. schreef:Hoe gaat het met het dametje in de roedel? Ben je nu al druk aan het trainen of laat je het eerst op z'n beloop en ga je er later pas wat meer mee werken?
Nee, de training is begonnen natuurlijk
Ze heeft helemaal ontdekt dat het superfijn is om de dummy te brengen, dus ze komt met een soort salto (in de run pakken van de dummy en omdraaien tegelijk

) terug. Ik ga dan op mijn knieen zitten en laat haar in mijn armen springen. Ze houdt de dummy inmiddels keurig vast en geeft het af als ik het aanpak, dus dat is netjes
En dan groot aandachtspunt nummer 2: steadyness. Mees vertrekt bij voorkeur al als ze denkt dat ik mijn hand bij haar hoofdje ga plaatsen... dat is toch echt een paar secondes te vroeg

Dus daar zijn we ook druk mee.
Ook ben ik spelenderwijs overal postgedrag aan het inbouwen: op de wandeling, voor het eten, bij het apporteren zelf. Ik kan inmiddels dummy's over haar heen gooien, en langs haar heen gooien terwijl ze netjes blijft zitten. En ook het terug oppakken van al die dummy's wacht ze keurig af:
Evenals het opbergen van de dummy's terwijl ze blijft zitten
En dan voor mij het belangrijkste: ze heeft er lol in als ze er eentje mag gaan halen