Wildroosters

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Wildroosters

Ongelezen bericht door Miske »

Ben ff in jullie leuk landje (NL - Oostvoorne) op vakantie geweest met Olly Bolly, was echt superleuk!

Alleen gisteren gingen we naar het strand, en we moesten nog ff een weggetje bergop gaan. Op het einde van die berg stond er een wildrooster, en daarnaast een poort die toe was.

De hond van m'n ouders is ergens onder prikkeldraad gelopen naast het rooster en had geen problemen.

Olly rook het water en is dus "blind" op het wildrooster gelopen richting water ... Was echt een rooster met grote gaten waar de poten van de hond zo in zakten :? ! Wij in volle paniek natuurlijk; m'n ouders hadden het echt niet gezien en zagen pas later dat je eigenlijk ook via het poortje kon gaan.

Resultaat: Een "schaafwondje" aan haar achterpoot :cry: . Olly wou nadien niet meer het zeewater in, en zat een uur lang erg droevig te wezen :cry: .

Thuis meteen verzorgd ... Het is gelukkig niet diep en het bloedde ook niet. De volgende dagen dus maar lekker rustig aan doen ...

Oppassen dus met wildroosters!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Wat een schrik.

Sneu voor haar. Ja, die roosters zijn linke soep!
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Vriend !!

Ongelezen bericht door Vriend !! »

Ik wist niet dat wij in Nederland ook bergen hebben... Voor de buitenlanders is Nederland toch altijd zo mooi vlak 8) :wink:

Maar wat een ellende, arme Olly, zal wel even goed schrikken zijn geweest. (voor jullie ook uiteraard)

En je hebt gelijk hoor, ik heb het ook nooit begrepen dat ze daar nou niet aan gedacht hebben.
Dat het voor andere dieren is, snap ik heel erg goed, maarja....... dat zijn geen honden.

Gelukkig valt de schade nog mee, geef Olly maar een knuf!
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Oei, dat is schrikken.
Het beste met Olly.
Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Vriend !! schreef:Ik wist niet dat wij in Nederland ook bergen hebben... Voor de buitenlanders is Nederland toch altijd zo mooi vlak 8) :wink:
Ja, sorry, ik kon op het woord "helling" ff niet komen ... Verkeer nog in "vakantiemodus" :):).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Vriend !!

Ongelezen bericht door Vriend !! »

Geeft niet hoor, ik begreep wat je bedoelde en dat is het belangrijkste. Toch?
'T was ook maar een grapje.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Och arme Olly gelukkig is het niet een diep wondje.
Sneu dat ze nu niet het water in durfde.
Beterschap met haar en geef haar maar een dikke :groteknuffel:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Wat een rotdingen zijn die wildroosters ook :mad:
Wel sneu voor Olly dat zijn vakantie zo begon. Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude.
Hebben jullie toch een leuke vakantie gehad?

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Laboriginals schreef:Wat een rotdingen zijn die wildroosters ook :mad:
Wel sneu voor Olly dat zijn vakantie zo begon. Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude.
Hebben jullie toch een leuke vakantie gehad?

Hanneke
Gelukkig was de eindstop het strand en reden we nadien naar huis ... We hebben een geweldige vakantie gehad hoor; een prachtige omgeving daar en zeer hondvriendelijk!!! Oh ja, Olly is trouwens een teef :)!
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

wildroosters zijn balen, ben regelmatig in ijsselmuiden/ kampen en daar heb je ze ook :? we moeten asta erover heen tillen, leuk zeiknatte hond op een wandelroute optillen en dan zelf oppassen want het zijn echt klote roosters
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

die dingen zijn inderdaad verschrikkelijk :(
Onze Dh wil er niet overheen die moet ik nog steeds optillen en overheen dragen ( en dat met 45kg schoon aan de haak :? ) en Basco springt er overheen want ook die wil geen poot op die dingen zetten.

Gelukkig is het met Olly mee gevallen :groteknuffel:
Plaats reactie