Het leed dat Grasaren heet!

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Het leed dat Grasaren heet!

Ongelezen bericht door Lupos »

Wat een heerlijke wandeling had moeten worden, is uitgelopen op een operatie bij de DA. Fust was lekker aan het rennen en genieten, evenals de andere twee. Op gegeven moment rent ze door het gras naar mij toe, ik hoor een schreeuw en Fust komt de bebossing uit met een slap oortje. Ze flapt er continu mee. Ik kijken; niets te zien, maar als ik van buitenaf haar gehoorgang aanraak, schreeuwt ze het uit. Snel naar huis en nogmaals kijken, maar ze blijft met haar kop schudden en piepen. Als de wiedeweerga naar de DA. Daar ligt ze binnen een half uur onder een roesje en de oorzaak is al snel duidelijk: 2 grasaren doorboorden haar gehoorgang, en waren inmiddels al bij het trommelvlies aangekomen. De DA vertelde me: hoe meer ze schudden, hoe sneller het schade geeft, grasaren doorboren praktisch alles en zijn verwoestend voor zoiets als een gehoorgang of een oog maar ook een grasaar die in de vacht blijft hangen en bij de huid komt kan voor complete abcessen zorgen.
Dus, check je hond goed als hij door gras/bos heeft gestruind, en als je hond gaat klapperen met de oren: niet wachten, ga naar de DA!
Ik was met Fust binnen het uur na het incident bij de DA, en toch is het trommelvlies al aangetast. Zo snel kan het dus gaan!!!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Wat vreselijk! Kan je nagaan hoe snel die rotdingen schade aanrichten.
Onze vorige hond had er een in zijn poot, moest uiteindelijk ook geopereerd worden.
Het allerbeste met Fust!!
Afbeelding
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Oh wat erg :cry:
Hoe gaat het nu met fust? Houd ze er blijvende schade aan over aan haar trommelvlies?
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

renate schreef:Oh wat erg :cry:
Hoe gaat het nu met fust? Houd ze er blijvende schade aan over aan haar trommelvlies?
als het goed is trekt dat vanzelf weer bij. Ze heeft hier nu de komende week medicijnen voor en mag absoluut niet nat worden (wat erg lastig is met onze gelabradoriseerde herder :lol: ) zodat het trommelvlies als het goed is normaal hersteld.
Op dit moment ligt ze haar roes onder mijn stoel uit te slapen en liggen de andere dames buiten in de kennel om haar haar rust te geven. :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ojee wat erg :(
Beterschap voor Fust :groteknuffel:

Hier staat het ook vol met die grasaren. Keo snapt er niets van dat hij nu niet lekker door het hoge gras mag struinen, maar het hondje van mijn ouders heeft ook ooit een hoop gedoe gehad met zijn pootje door zo'n rotding.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:shock: Dat een grasaar zo snel schade aan kan richten!!
Wat goed van je dat je zo snel handelde. :klasse: Dit heeft waarschijnlijk de schade nog wat beperkt!!
Beterschap voor Fust :knuffel:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

:( He bah wat een nare dingen zijn het toch ook....
Heel veel beterschap voor Fust :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Ach arme Fust.....beterschap hoor. Hondje van mijn collega is vandaag toevallig ook met spoed geopereerd,ook een grasaar in zijn oor.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Koor schreef:Ach arme Fust.....beterschap hoor. Hondje van mijn collega is vandaag toevallig ook met spoed geopereerd,ook een grasaar in zijn oor.
In de kliniek waar wij waren was Fust de tweede van die dag :shock:
Afbeelding

renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Lupos schreef:
renate schreef:Oh wat erg :cry:
als het goed is trekt dat vanzelf weer bij. Ze heeft hier nu de komende week medicijnen voor en mag absoluut niet nat worden (wat erg lastig is met onze gelabradoriseerde herder :lol: ) zodat het trommelvlies als het goed is normaal hersteld.
Op dit moment ligt ze haar roes onder mijn stoel uit te slapen en liggen de andere dames buiten in de kennel om haar haar rust te geven. :wink:
Gelukkig dat het helemaal moet gaan herstellen. Je moet er niet aan denken dat zo een stom ding onherstelbare schade aanbrengt :(
Dat gaat dan nog lastig worden om fust droog te houden :D
Ze mag wel met ghost ruilen, die wil alleen pootje baden en dan heeft die het gehad :D

Beterschap met je meid
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ach Fust... Beterschap en een dikke knuffel!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Amai da's ook heftig! Hopelijk gaat het snel beter met Fust! Ik hoop dat Olly zoiets nooit krijgt!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

He jakkie, sterkte!
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Jeetje wat een ellende ik had al een topic gemaakt over Grasaar!

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=72952" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoop dat er meer bekendheid komt zodat hier op gelet kan worden want wie weet dit nou? 8)
Sterkte!
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Helaas niet het herstel wat we gehoopt hadden :( morgen opnieuw naar de DA en dan hopen dat de oorzaak van haar slaphangende oortje niet te ernstig is!
Afbeelding

Plaats reactie