Tara heeft gardia
-
Donja
Tara heeft gardia
Wat ontzettend balen.. Gister te horen gekregen van de dierenarts dat de test op Gardia positief is... We hebben gelijk medicatie opgehaald. Op zich doet ze het verder goed behalve dat ze qua gewicht wat ligt is en dat ze verder veel slaapt. Ze heeft wel dunne ontlasting maar hoeft verder niet te braken en ze eet goed. Ik maak me wel erg zorgen over haar en hoop echt dat het snel beter met haar gaat. Heeft iemand verder ervaring met een pup van 8 weken met Gardia? Volgens de dierenarts heeft ze dit uit het nest meegekregen.. Moeten we daar nog iets mee richting de fokker behalve haar waarschuwen voor de andere honden?
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
sharon66057
- Speurneus

-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

-
annah911
-
Donja
Bedankt voor jullie medeleven. Tara heeft sinds gister weer normale ontlasting dus de pillen lijken te werken. Ze begint ook steeds meer levendig te worden. Ik heb de fokker donderdag een mail gestuurd maar nog niks terug gehoord. Maandag maar even bellen...
Volgens de dierenarts is het zeker dat ze het vanuit de fokker meegekregen heeft. Is het gek om de dierenarts kosten te verhalen op de fokker? We hebben tenslotte geen gezonde hond gekocht en zijn binnen 4 dagen al met haar naar de DA geweest. We hebben toch behoorlijk wat kosten al moeten maken door ander voer, medicatie, drankje enz.
Ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen..
Volgens de dierenarts is het zeker dat ze het vanuit de fokker meegekregen heeft. Is het gek om de dierenarts kosten te verhalen op de fokker? We hebben tenslotte geen gezonde hond gekocht en zijn binnen 4 dagen al met haar naar de DA geweest. We hebben toch behoorlijk wat kosten al moeten maken door ander voer, medicatie, drankje enz.
Ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen..
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

Als het een fokker is die ook hiervan normaal gesproken de realiteit in moet zien, zou ik meegaan in het vergoeden van dekosten.
Vind ik normaal.
Zou altijd navraag doen bij hem, nee heb je en ja kun je krijgen toch??
Groetjes en dikke lebbers van Bolton en Floyd
en van ons engeltje Chester (letterlijk) 
Vind ik normaal.
Zou altijd navraag doen bij hem, nee heb je en ja kun je krijgen toch??
Groetjes en dikke lebbers van Bolton en Floyd
-
AnP
- Hele grote hondenneus

Alleen pillen (panacur?) is niet genoeg bij giardia. Je moet je huis ontsmetten tijdens de behandeling want de parasiet is inmiddels bij jullie thuis. Ook moet de hond gewassen worden een paar keer gedurende de behandeling.
als je dit niet doet komt het keihard terug want inmiddels zit de parasiet ook bij jullie in huis.
-
Donja
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Medicatie is niet voldoende, je moet je huis ontsmetten ook als ze niet in huis poepen en de hond gedurende de kuur wassen.. Het is net wat AnP ook al aangeeft als je dat niet doet komt het keihard terug want inmiddels zit de parasiet ook bij jullie in huis. Heb je van je dierenarts geen formulier mee gekregen wat te doen als je hond Giardia heeft?
-
AnP
- Hele grote hondenneus