Dik oog (ontstoken?)

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Veerle

Dik oog (ontstoken?)

Ongelezen bericht door Veerle »

Mojo heeft zijn rechteroog sinds vanochtend een beetje dicht zitten (is ook wat dik). Is ook soepig. Morgen even naar de DA want het zal wel ontstoken zijn oid. Zijn linkeroog begint ook een beetje. Is er in de tussentijd iets wat ik eraan kan doen? We hebben nog wel oogzalf liggen, maar weet niet of ik dat zomaar kan gebruiken als ik niet zeker weet dat het ontstoken is. Hij heeft er wel last van denk ik, want hij zit er steeds met zijn pootje aan.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Je kan het meerdere malen per dag schoonmaken met afgekoeld gekookt water.
Het oog schoonmaken van binnen naar buiten, dus van neus richting oor!!
Niet zoals bij mensen dus, dat heeft te maken met het 3e ooglid waar je anders vuil in wrijft.

Beterschap voor Mojo :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

kan een allergische reactie zijn, let goed op het andere oog ook en zijn ademhaling/neus

miss gestoken oid
al me kinders uitgevlogen
Veerle

Bedankt voor de reacties! Ik ben nu zelf aan het werk, maar mijn vriend is thuis. Hij gaat tijdens het wandelen ook af en toe zitten. Wrs ziet hij nu ook niet zo goed met een dicht oog. Ziet er wel heel sneu uit. We zullen het schoonmaken en morgen naar de DA!
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Hier hebben de dames ook wel eens ontstoken oogjes, dat is dan met name erg rood. Soms ook wel wat dikker, maar nooit helemaal dicht.. Terra knijpt wel eens wat met het oogje, licht doet dan waarschijnlijk zeer..

Maar als het oog echt helemaal dicht zit, dan denk ik zelf eerlijk gezegd ook aan allergische reactie.. Zijn echt de oogleden of is het ook er omheen opgezet??
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Toch kan het wel dat het oog dicht zit doordat het ontstoken is.
Noah heeft pas geleden ook een ontstoken oog gehad, dat zat ook een beetje dicht, was erg dik en er kwam veel vuil uit :)
We hebben toen idd zalf gehad en na een week was het pas echt over.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Veerle

Nee, het zit niet helemaal dicht, maar wel een deel. Het is vooral wat dik en rood. Ik kan het nu vanaf mijn werk niet inschatten, maar als het erger wordt zou het natuurlijk wel een allergische reactie kunnen zijn. Tot op heden is het nog hetzelfde gebleven begreep ik van mijn vriend. En met name het rechter oog. Er komt inderdaad ook vuil uit.
Veerle

Zou het misschien van vies water kunnen komen? Mojo springt in iedere sloot/ plas die hij ziet maar wellicht is het vanwege het warme weer kwalitatief geen geweldig water.
Plaats reactie