Ben ik de enige die me zo druk maakt?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ben ik de enige die me zo druk maakt?

Ongelezen bericht door Lausje »

Beste mensen,

Pepper is nu vijf dagen bij ons en ik maak me druk om alles.
Er is bij haar Giardia geconstateerd, nu is ze ontzettend druk en piept de hele kamer door alsof ze pijn heeft. Ze poept niet, maar dat kan komen omdat ze ook bijna niet eet.
Ze trilt in haar slaap, ploft zomaar ineens neer en slaapt binnen een minuut en kan daarna weer het hele huis terroriseren.

Het lijkt alsof ze van opgewonden vrolijke baldadige pup, naar ziek en zwak puppy gaat binnen seconden.
Ik maak me hier ontzettend druk over, hoewel de dierenarts vanochtend heeft aangegeven dat alles er gezond uitziet en aanvoelt.
Van ellende heb ik de dierenarts net nog een keer gebeld, ze lag namelijk schokkend en trillend onder de bank, maar de assistente gaf aan dat we het maar even aan moesten zien en evt morgen af moesten wachten.

Ben ik de enige die zich zo druk maakt om zo'n klein ding die totaal afhankelijk van je is? Of zijn er meer mensen die dit hebben of hebben gehad bij hun eerste hond?
:help:
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Toen ze lag te piepen en schokken sliep ze toen of was ze wakker?

Als ze lag te slapen kan het zijn dat ze aan het dromen was. Maar was ze wakker dan zat ik zo weer bij de da wat een assistente ook zegt :wink:

Let wel op dat je pup genoeg vocht binnenkrijgt, want een pup kan heel snel uitdrogen!
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Heel herkenbaar hoor dat zorgen maken!
Ze kunnen het niet vertellen hè. :)
Mag ik vragen waar je Pepper vandaan hebt?
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Ik ben het helemaal met Gerritte eens, naar de DA bij twijfel
beterschap :blondpootje:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

zoveel indrukken, zo uit het nest, en dan nog goed ziek ook...

daar ga je van dromen... veel pups gaan meer dromen naarmate ze meer meemaken, soort plaatsen van de gebeurtenissen van het meegemaakte. dat is heel normaal en ik denk dat de assistente daar ook van uit is gegaan.

maar schokken en trillen kan ook van de koorts en het ziek zijn, dus das een beetje om in te schatten voor jou wat het nu was, eventueel tempen zou ook wat kunnen vertellen. en anders ff terug naar de da
al me kinders uitgevlogen
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Kan me voorstellen hoor die zorgen. Vooral als ze nog zo klein en kwetsbaar zijn. Pepper (leuke naam!) ziet er schattig uit. Heb je nog meer foto's :)
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Heb je de fokker al om raad gevraagd?
Zijn er meer hondjes uit dat nest die problemen hebben?
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hoi allemaal :-)

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik maakte me ontzettend zorgen om ons kleine ding.

Het gaat vandaag al ietsje beter, met ups en downs natuurlijk. Het ergste is dat ze nog niet zoveel eet, heb er vandaag maar 40 gram in nog, maar ze eet al wel weer een beetje.

@Gerritte: ze drinkt erg goed, plassen gaat ook prima. Ze schokt met name in haar slaap, maar ook als ze eet schokt ze wat, dit kan ook komen doordat ze met negen pups heeft moeten delen, misschien?
Soms heeft haar lichaam nog van die ongecontroleerde schokken voordat ze slaapt, maar als ze helemaal wakker is, lijkt alles koek en ei. Dit kan ook binnen een minuut veranderen. We houden het drinken in de gaten, ze krijgt nu geen vocht uit haar eten meer binnen natuurlijk...

@ Herman 70: Pepper komt van een boerderij. Moeder was daar een huishond en kennissen van de eigenaar waren helemaal weg van zilveren labradors. Zij hebben vaders ook geimporteerd uit Amerika, anderhalf jaar geleden en daar is een nest uit gekomen. HIer zat haar moeder bij. Pepper zelf komt uit een nest van negen dezelfde kleur puppies.

Moeder is getraind als jachthond en vader schijnt ook zo gefokt te zijn, maar daar is niet zoveel bij ons over bekend.

@Margreet, we hebben de eigenaar gebeld, zij gaf aan dat haar hond geen last heeft, maar gezien de incubatietijd van een dag of vijf - twintig kan het niet anders of ze moet het uit het nest hebben. Zelf zou ik eerst mijn hond hebben laten testen.

We hopen doordat we Pepper nog niet zo lang hebben, dat we de Giardia snel de baas zijn en dat de besmetting nog niet zo ernstig was in ons huis. Gisteren hebben we de hele avond/halve nacht de woonkamer, keuken en gang/hal ontsmet. We hebben ook in de woonkamer op een luchtbed geslapen en vandaag is de bovenverdieping aan de beurt. Tot die tijd slapen we benenden. Ondanks de diarree meldt ze zich netjes 's nachts elk uur ongeveer en dan moet ze even naar buiten voor een plasje en een beetje drap-poep.

We houden jullie op de hoogte. Het is zo sneu voor zo'n klein ding.
Het goede nieuws is dat ze tussen de ik-voel-me-niet-lekker- buien door ontzettend speels en baldadig is. Ze sloopt dan alles en kan daar ook heel druk mee zijn. Dan lijkt er even niks aan de hand. Een paar minuten later is het dan weer mis en staan we op het punt de da te bellen.

Jullie horen het nog wel, reacties altijd welkom!
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Lausje schreef:
@ Herman 70: Pepper komt van een boerderij. Moeder was daar een huishond en kennissen van de eigenaar waren helemaal weg van zilveren labradors. Zij hebben vaders ook geimporteerd uit Amerika, anderhalf jaar geleden en daar is een nest uit gekomen. HIer zat haar moeder bij. Pepper zelf komt uit een nest van negen dezelfde kleur puppies.
Moeder anderhalf en dan al puppy's :shock: Die was dan wel veeeeeeeeeeel te jong :?

Giardia besmetting als je je pup pas net hebt, komt dan uit het nest, dus zullen mogelijk ook de andere pups besmet zijn. Sterkte ermee!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Lausje schreef:Hoi allemaal :-)

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik maakte me ontzettend zorgen om ons kleine ding.

Het gaat vandaag al ietsje beter, met ups en downs natuurlijk. Het ergste is dat ze nog niet zoveel eet, heb er vandaag maar 40 gram in nog, maar ze eet al wel weer een beetje.

@Gerritte: ze drinkt erg goed, plassen gaat ook prima. Ze schokt met name in haar slaap, maar ook als ze eet schokt ze wat, dit kan ook komen doordat ze met negen pups heeft moeten delen, misschien?
Soms heeft haar lichaam nog van die ongecontroleerde schokken voordat ze slaapt, maar als ze helemaal wakker is, lijkt alles koek en ei. Dit kan ook binnen een minuut veranderen. We houden het drinken in de gaten, ze krijgt nu geen vocht uit haar eten meer binnen natuurlijk...

Moeder is getraind als jachthond en vader schijnt ook zo gefokt te zijn, maar daar is niet zoveel bij ons over bekend.

@Margreet, we hebben de eigenaar gebeld, zij gaf aan dat haar hond geen last heeft, maar gezien de incubatietijd van een dag of vijf - twintig kan het niet anders of ze moet het uit het nest hebben. Zelf zou ik eerst mijn hond hebben laten testen.

We hopen doordat we Pepper nog niet zo lang hebben, dat we de Giardia snel de baas zijn en dat de besmetting nog niet zo ernstig was in ons huis. Gisteren hebben we de hele avond/halve nacht de woonkamer, keuken en gang/hal ontsmet. We hebben ook in de woonkamer op een luchtbed geslapen en vandaag is de bovenverdieping aan de beurt. Tot die tijd slapen we benenden. Ondanks de diarree meldt ze zich netjes 's nachts elk uur ongeveer en dan moet ze even naar buiten voor een plasje en een beetje drap-poep.

We houden jullie op de hoogte. Het is zo sneu voor zo'n klein ding.
Het goede nieuws is dat ze tussen de ik-voel-me-niet-lekker- buien door ontzettend speels en baldadig is. Ze sloopt dan alles en kan daar ook heel druk mee zijn. Dan lijkt er even niks aan de hand. Een paar minuten later is het dan weer mis en staan we op het punt de da te bellen.

Jullie horen het nog wel, reacties altijd welkom!
Good luck, en laat haar niet teveel slopen....
Lastig om er weer uit te krijgen, én ze zou ook dingen kunnen opeten hè.
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

goed ook dat jullie beneden slapen bij haar, nu ze zo ziek is :)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Ik vind het heeeeel erg vervelend voor jullie en voor de kleine en het komt misschien verkeerd over maar....... die mensen zijn denk ik niet echt goed bezig op deze manier met het fokken van labradors(sorry).
Zilveren labradors bestaan niet en als het zo is zoals je schrijft was de moederhond veel te jong,verder laat ik het hier bij omdat jullie nu eenmaal de aankoop al gedaan hebben.
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

We hebben van tevoren goed gekeken of het geen broodfokkers waren, dit leek me echt niet het geval.
Ook hadden we er echt een goed gevoel over, geloof me, ze hebben heel wat vragen gehad van ons.

Het kan zijn dat ze de Giardia bij ons heeft opgelopen, maar dat klopt niet helemaal met de incubatietijd. Het is daarom moeilijk om te zeggen dat het zekerweten bij de fokker vandaan komt. Daarnaast hadden de pups allemaal prima ontlasting toen ze daar waren, dit hebben we zelf ook gezien. Geen diarree te bekennen in ieder geval.

Vanavond toch even terug naar de dierenarts, hebben een afspraak om 20.15 uur.

@ Margreet, ik snap wel wat je hierin bedoeld, we hebben meerdere standpunten gehoord over zilveren labradors, zowel van kenners als leken. Was onze pup gezond geweest, dan hadden we hier niet bij stil gestaan. De meeste kenners die ik heb gehoord geven aan dat de zilveren labrador niet bestaat. Maar heel eerlijk... dat zeiden ze jaren geleden over Chocolade bruine ook en kijk hoe blij mensen nu met bruine zijn :-)
Ik bedoel dit niet als een aanval, maar alleen om aan te geven dat we er lang over nagedacht hebben en veel tijd ingestoken hebben om een zo goed mogelijke aankoop te doen. Het is geen impuls geweest in ieder geval. :)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

het zilver is er in gekomen door kruizing met weimaraners terwijl het bruin een kleur is die spontaan bij labradors voorkomt.
de kans dat er ooit een vierde kleur(zilver) bij komt is erg klein.
wat niet weg neemt dat je een schat van een pup hebt en ik me heel erg goed kan voorstellen dat je je zorgen maakt.
sterkte met je puppeguppie :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Zeker te weten dat je pup de Giardia besmetting heeft opgelopen bij de fokker!
Helaas kan je als fokker niet altijd weten dat je teef Giardia heeft, zij kan drager zijn zonder dat zij de verschijnselen toont...
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Plaats reactie