Eerste nachten

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Marlies

Eerste nachten

Ongelezen bericht door Marlies »

Hoihoi,

Nog 4 nachtjes slapen en dan mogen wij Lana ophalen.
We hebben er enorm veel zin in!
We hoorden op de puppy cursus dat we de eerste nacht het beste de eerste 10 nachten bij haar op de bank konden slapen.
Eigenlijk zijn we opzoek naar nog meer tips waar we dan ons eigen ding een beetje uit kunnen halen.

Alvast bedankt!

Groetjes Marlies
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Nou geniet nog maar even van deze 4 nachtjes dan. :wink:
Ach, het kan reuze meevallen, geen hond is het zelfde.
Onze eerste hond heeft een half uurtje vreselijk gejankt en daarna niet meer gehoord. De hele nacht doorgeslapen.
Maar toen Rover bij ons kwam ben ik op de bank gaan liggen met de bench naast me. Ik denk dat hij wel 2 uur gejankt heeft. :cry:
Toen werd hij 's nachts weer onrustig en ben ik met hem naar buiten gegaan. Plasje en poepje en snel weer de bench in. Weer 30 min. janken. De tweede nacht begon hij weer zo te janken, duurde wel korter. Op een gegeven moment kwam ik op het idee om hem 'het goede voorbeeld te geven'. Ik liet het licht aan ging op de bank liggen met mijn ogen dicht, rustige ademhaling, deed net of ik sliep. Hier werd hij ook rustig van en ging ook liggen in zijn bench. Ik merkte dat dit hielp, dus dat deed ik de keren daarna ook. Als hij er weer uit was geweest voor plasje en poepje. Als hij ook rustig geworden was deed ik het licht uit. Ik heb in totaal 5 nachten op de bank geslapen, maar bij ons is alles gelijkvloers, dus ik hoor hem altijd wel ook al ben ik in de slaapkamer en zijn bench in de woonkamer. Op een geven moment piepte hij alleen nog wat als hij voor de nacht de bench in moet. Dat werd steeds korter, maar het heeft wel een week of 4 geduurd voordat hij helemaal stil de bench in ging. En nu gaat hij na het laatste rondje zelf al de bench in dan loopt hij zo met riem en al de bench in. :D
Maar nogmaals elke hond is anders, maar dit was mijn ervaring.
Alvast heel veel succes!
Afbeelding
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel was wel een uitzondering, denk ik..
Ik heb een paar weken beneden naast de bench geslapen nadat Bommel de eerste 5 nachten de hele buurt, de hele nacht wakker had gehouden met zijn gegil. :cry: Onophoudelijk en wij heel stoer boven blijven. Buren van te voren ingelicht maar blij waren ze na 1 nacht niet meer :twisted:
Ik heb heel wat bossen bloemen aan de buren uitgedeeld :D Na 5 nachten heb ik het opgegeven, dochterlief kon opschool haar ogen niet openhouden en manlief was ook niet meer zo blij met een lab. Ik begon ook ernstig te twijfelen :oops: Maar ja de fokker had het gezegd.
Nu zeg ik volg je gevoel :D
Toen ik naast hem lag ging het goed zolang hij mijn hand maar voelde,
soms moest hij eruit om een plas te doen maar over het algemeen hield hij het op. (ik sta altijd om 6 uur op)Langzaam aan ging ik steeds iets langer de kamer uit waar Bommel sliep. Eerst kwam ik terug voordat hij maar kon zien dat ik de kamer uit was. Dit heb ik langzaam opgebouwd van 30 sec, naar 1 min, 2 min enz. tot aan de volgende ochtend. Dan ging ik om 4u naar mijn bed en liet hem alleen tot 6uur. Als dat 2 dgn goed ging ging ik om 3uur enz. Uiteindelijk kon ik gewoon naar bed.
Overdag kon ik zo weg blijven zonder probleeem maar dat heb ik ook opgebouwd :wink:
Maar iedere pup is anders :wink:
Succes
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik heb Flits afgelopen donderdag opgehaald :verliefd1:
Dus hij is nog niet eens een week bij ons, maar hij doet het heel goed.
Ik heb hem die donderdag gelijk overdag een aantal keren in de bench gedaan, om hem er aan te laten wennen.
Ik ging eerst wat spelen met hem, op een gegeven moment zag je dat ie moe werd. Toen heb ik hem in de bench gelokt, zodat ie er uit zichzelf in liep. Ik had er ook nog wat beloningssnoepjes ingelegd samen met een speeltje.
Hij heeft toen 3x gepiept in totaal en ging al vrij snel lekker slapen voor een paar uur. Dit ritueel heb ik die dag nog 3x gedaan.
's Nachts heeft hij toen dus ook nauwelijks gepiept (ik sliep wel naast de bench).
Hij is 2x wakker geweest en heb hem toen even uitgelaten, hij deed beide keren wat. Maar ging gelijk weer lief slapen als ik hem weer in de bench deed.
Tot nu toe heb ik nog wel alle nachten naast hem geslapen, maar hij piept helemaal niet meer als hij er in moet.
Afgelopen nacht heeft hij voor het eerst de hele nacht doorgeslapen, als hij dat komende nachten ook doet dan ga ik weer boven slapen.
Ik zou hem nu ook al wel alleen kunnen laten slapen denk ik, maar we hebben een aardig groot huis en ik ben dan toch bang dat hij het niet aangeeft dat ie eruit moet, of dat ik het niet hoor.
Dus ik wil voor de zekerheid nog even een paar nachtjes aanzien, als ie dan steeds doorslaapt dan durf ik het wel aan :) Maar dat is puur voor m'n eigen gevoel, Flits kan het al wel aan denk ik :wink:
Maar inderdaad, je moet gewoon op je gevoel afgaan. Je merkt snel genoeg hoe je pup er mee omgaat.
Ik vond het ook allemaal heel spannend, want het is m'n eerste pup.
Maar het went ontzettend snel en je hebt snel door wat wel en niet kan.
Heel veel plezier straks en succes, maar gaat helemaal goedkomen hoor! :D
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Hier ook een bankslaper :D en ach die slaapt ook prima :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Heel veel plezier met Lana!

Wij slapen nu naast ons kleine ding, omdat ze zo ziek is, maar de eerste nacht hebben wij haar slechts een minuut of tien horen janken, daarna had ze door dat wij er wel waren en werd het rustig.
We hadden haar op de slaapkamer staan. Omdat de bench te groot was, hebben wij een kratje erin gezet met een deken eroverheen. Dit zorgt voor een verhoging, waarvan wij dachten dat ze daar niet op kon.

Nu is het haar mopper-hoekje. Als ze het niet eens is met het feit dat je weg gaat of gaat slapen, kruipt ze daarheen en moppert dertig seconden. Maar geloof me, dat mopperen is een stuk beter dan dat zielige verdriet en gehuil.

Veel succes en veel slaap gewenst :-)
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Mijn eerste labrador heb ik in een grote doos naast mn bed gezet en dat werkte goed. Laten janken werkt gewoon niet en vind ik persoonlijk erg sneu!
Marlies, wat ik je al vertelde...geen pup is hetzelfde dus doe wat jij denkt dat goed is voor jouw pup!!
Geniet nog even van jullie nachtrust :wink:
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

honesto do campo verde schreef:Mijn eerste labrador heb ik in een grote doos naast mn bed gezet en dat werkte goed. Laten janken werkt gewoon niet en vind ik persoonlijk erg sneu!
Marlies, wat ik je al vertelde...geen pup is hetzelfde dus doe wat jij denkt dat goed is voor jouw pup!!
Geniet nog even van jullie nachtrust :wink:
Helemaal mee eens, :wink:
Plaats reactie