Blauwalg in het Twiske

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Blauwalg in het Twiske

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zwemverbod bij recreatiegebied Het Twiske OOSTZAAN -
De provincie Noord-Holland heeft een zwemverbod ingesteld bij recreatiegebied Het Twiske, omdat er blauwalg is aangetroffen, zo meldt de provincie donderdag. Het verbod geldt voor de locatie Klaas Dobbers Droogte in Oostzaan.

In Het Twiske is blauwalg aangetroffen. Onderzoek moet aantonen welke soort blauwalg het betreft. Tot die tijd mag niemand op die locatie het water in. Op het strand worden waarschuwingsborden geplaatst
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

De blauwalg is geconstateerd in de Klaas Dobbers Droogte. Dit is een kleine zwemkom bovenin het Twiske ingang Den Ilp bij het dagkampeerterrein. Alle overige stranden, dus ook de hondenstranden die aan de Stootersplas liggen, zijn (tot nu) vrij van blauwalg en kan je je hond laten zwemmen. Ik heb vanochtend even gebeld :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

rimanime schreef:De blauwalg is geconstateerd in de Klaas Dobbers Droogte. Dit is een kleine zwemkom bovenin het Twiske ingang Den Ilp bij het dagkampeerterrein. Alle overige stranden, dus ook de hondenstranden die aan de Stootersplas liggen, zijn (tot nu) vrij van blauwalg en kan je je hond laten zwemmen. Ik heb vanochtend even gebeld :wink:
Gelukkig maar :klasse: Maar ik wist dat jij er o.a regelmatig loopt, dus toen ik het vannacht tegen kwam, dacht ik toch maar even plaatsen, je weet maar nooit 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Lunatic schreef:
rimanime schreef:De blauwalg is geconstateerd in de Klaas Dobbers Droogte. Dit is een kleine zwemkom bovenin het Twiske ingang Den Ilp bij het dagkampeerterrein. Alle overige stranden, dus ook de hondenstranden die aan de Stootersplas liggen, zijn (tot nu) vrij van blauwalg en kan je je hond laten zwemmen. Ik heb vanochtend even gebeld :wink:
Gelukkig maar :klasse: Maar ik wist dat jij er o.a regelmatig loopt, dus toen ik het vannacht tegen kwam, dacht ik toch maar even plaatsen, je weet maar nooit 8)
Super :) Ik ben er vanochtend nog geweest, dus ik schrok van dit bericht. Gelukkig nog veel veilige zwemplekken :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie