heeft een hond last van een langharige knuffel?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

heeft een hond last van een langharige knuffel?

Ongelezen bericht door Marlyn »

De pup komt in de zomervakantie en zocht naar een geschikte leuke knuffel.
nu heb ik 2 gevonden de leukste heeft wel veel lang haar de andere stuk kort en hoofd lang.

maar krijgt een pup er last van als het lange haren heeft? (1 of 1,5 cm lang) als de hond ermee rondsleurt ofzo?

of hebben ze er geen problemen mee?
Jazzy (L)
lara-puk

Ongelezen bericht door lara-puk »

op zich maakt het niet zoveel uit, alleen heb je meer kans op lange sliertend raad in de maag van de hond die mogelijk tot braken leiden.

of het een succes wordt hangt uiteindelijk helemaal vand e voorliefde van de hond af, en het blijft ook maar de vraag of het een hondje wordtd at zijn knuffels heel laat of niet. Vooral in dat laatste geval: als hij ze niet heel laat, dan zijn die lange haren niet handig want dan krijgt hij ze zeker in zijn maag...
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

oke dank je, ik denk dat hij hem wel heel laat, omdat we de knuffel vandaag mee naar de pup nemen zodat de lucht van het nestje er op komt zeg maar...........
Jazzy (L)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Dat zegt niks. Je pup komt vanzelf in de sloop fase en een langharige knuffel kan dan tot verstoppingen leiden omdat de draden los kunnen laten. Beter geef je een ander speeltje. Bijv. een rubberen ring of een puppy kong oid. :wink:
Of geef een dekentje aan de fokker waar de nestgeur aan komt te zitten.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Heel slim om een knuffel mee te nemen naar het nest zodat de nestgeur lekker in kan trekken. Jazzy zal de knuffel als veilig beschouwen en niet direct slopen (en dit doe je vaak voor de eerste paar dagen, dus als Jazzy de knuffel na een paar maanden sloopt neem je gewoon een ander :D )
In een knuffel komen veel meer luchten dan in een ring of kong 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

WAar je wel op moet letten bij knuffels, zijn de neuzen en oogjes. Als dat van die plastic dopjes zijn, heb je grote kans dat de pup die er op een gegeven moment afsloopt en inslikt. Met alle risico´s vandien. Je kan beter knuffels kopen met een geborduurde neus en ogen.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik zou me niet druk maken over haren van 1 tot 1,5 cm lang, dat noem ik nog niet echt langharig.....
Wel slim idd om de knuffel in het nest te leggen, zo voelt Jazzy zich vast snel thuis bij je.
Plaats reactie