In plaats van een ochtendwandeling in de buurt ben ik samen met Banjer naar het Balijbos in Zoetermeer geweest. Het leek wel of hij het in de gaten had want hij treuzelde bij elke donkerkleurige auto (heb een donkergroene auto). Omdat het al wat later was dan het normale tijdstip dat hij wordt uitgelaten liep ik eerst een klein rondje in de buurt. Na een grote plas hup de auto in.
Nadat ik de auto had geparkeerd kon meneer haast niet wachten om eruit te springen. En daar ging hij...hij liep als 'zogenaamde leider' voorop en snuffelde zowat aan elke boom en grote plantenstruik.
Het zonnetje scheen heerlijk en bij de waterplas aangekomen ging hij uitgebreid pootje baden. Tja je hebt uitzondering qua labs..want ik ben eigenaar van een lab zonder zwemdiploma. Dus daar stond de blonde lobbes..heerlijk in het water, borsthoogte. Daarna er weer uit galopperend want hij zag een stok liggen en die stok moest ook mee in het water.
Wat had ik een megagroot happymoment terwijl ik naar Banjer aan het kijken was. In en uit het water, grote grijns door die stok in z'n bek, z'n staart ging alleen maar heen en weer. Banjer wilde absoluut nog niet naar huis maar omdat zijn milt 3,5 week geleden is verwijderd had ik zoiets van....beetje rustig aan lobbesdepobbes.
Bij thuiskomst kreeg hij een runderoor waar hij uiteraard heel blij mee was. Al kauwend viel hij bijna in slaap. Heerlijk om te zien.
Bij het klaarmaken van zijn avondeten (wat pens met brokken) stond hij al te watertanden. Ik liet hem bewust met rust zodat hij rustig kon bijkomen van alles. Maar Banjer dacht daar anders over.
Hij had onder de bank een tennisbal gezien en ja hoor daar zat die lobbesdepobbes alweer voor me met van die ogen....wil je met me spelen??
Dus hup naar de achtertuin en even heerlijk gespeeld met elkaar en de tennisbal.
's avonds laat in m'n bed ging de dag nog een keer door m'n gedachten..dit was een dag vol met happymoments...hopelijk volgen er nog veel meer..want elke dag zou een dag moeten zijn met ergens een happymoment...toch ?
Om mijn nieuwsgierigheid qua Banjer's bloedarmoede te bedwingen maak ik volgende week een afspraak met de DA. Een week na z'n operatie zaten zijn bloedwaarde op 23.....ik ben heel benieuwd...
Op naar nog meer toekomstige happymoments
Lieve groet en labradorgrijns
Francis & Banjer