Aan de lijn

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Aan de lijn

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje. Wij trainen met Tabor ondertussen al in de vervolg 2 en het gaat heel goed hoor! Behalve..... (ghehe, achja niet alles kan goed gaan :wink: ) Lastig genoeg alleen als ik aan de wandel ben hebben we moeite met andere honden.. Tabor wil dan heel graag snuffelen/ kennis maken.
Zelf wil ik dit niet en probeer dan met een aandachtsoef de aandacht bij mij te houden. Maar dit gaat lang niet altijd goed. Vaak hangt meneer gewoon aan de lijn. Soms loop ik dan ook gewoon door en soms wacht ik tot de andere hond voorbij is en dan zet ik mn voet gewoon op de lijn..
Sinds we de vervolg 2 volgen(met nieuwe mensen), waarvan een persoon met een berner die gewoon over het veld gesleept word door dr hond tot de hond alle andere hondjes geroken heeft en dan is de aandacht weer bij het baasje... Dus baasje laat dit iedere keer toe, maar ik wordt er eerlijk gezegd een beetje chaggie van... Tabor begint merk ik nu dus ook vooral voor de les zo begint te trekken naar die andere honden(ik heb eigenlijk nooit toegestaan dat andere honden spelen, ja alleen als ik "toe maar" zei, dus op mijn goedkeuring) Als hij eenmaal doorheeft dat het idd niet het geval is dat we gaan snuffelen dan kan ik zelfs los volgen, dat gaat gewoon goed. Sinds afgelopen week zijn we ook begonnen je hond uit een loslopende groep honden te roepen. Dus alle honden gingen los en lol.... Nagoed het op het moment dat ik Tabor riep kwam hij keurig netjes hoor!!!
Maar toch die kennismaking blijft nu dus mijn euvel.. Nou had ik al gezegd dat ik het niet zo prettig vond, maar mevr heeft anders geen controle over haar hond:s...
Nagoed ik heb nu tijdens de wandeling dus een trekkende hond wanneer we andere honden in nabije omg voorbij moeten.. Ik probeer ook de focus van de andere hond af te krijgen, maar de andere hond heeft blijkbaar een erg grote aantrekkingskracht waar ik zelf uiteindelijk het gevolg van voel:s
Zal dit nog veranderen? en zal het uiteindelijk door alleen maar negeren van dit gedrag goedkomen? (helaas heb je dan ook veel van die mensen die dan hun hondje juist willen laten kennismaken..... :? zucht, weer een ervaring/overwinning in het trekken rijker voor hem...
Hebben jullie ervaringen en tips?
Op de cursus zei degene bij wie we lessen dat jij leuker moet zijn dan de andere hond, nagoed ik ben eerlijk gezegd daar niet zo enthouasiast over.. Ik vind het gerust niet erg om als een dolenthousiasteling over straat te gaan, echt niet, maar ik raak kant nog wal.. Plus mn hond is dan al zo dolenthousiast dat hij dan weer op mij kan reageren door op mij te springen etc (dolenthousiastme doen met Tabor betekend normaal een dolenthousiaste hond die het liefst in me wil kruipen :oops: )
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Oh ik kan jou helemaal begrijpen. Chester wil ook altijd graag bij andere honden snuffelen. Hij gaat er soms ook voor liggen. De laatste tijd maak ik helaas dan ook wat minder mooie momenten mee. Dan gaat hij ineens grommen en zo raar doen, vind ik dus echt niet leuk. Ik ben nu van plan om een heel leuk speeltje altijd mee te nemen (misschien met een piepje) om hem in zo'n geval af te leiden en ik hoop dat het dan gaat lukken. Als de honden loslopen is het niet zo erg maar ook dan kan het denk ik handig zijn dus misschien voor jou ook een tip om iets heel speciaals mee te nemen. Proberen is het toch zeker waard.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik herken het probleem helaas maar al te goed.Het ging bij mijn Binky ook heel goed in het begin maar ik zit nu met hem op de vervolg 1 en sindsdien doet hij het ook (wel toevallig).De cursusleidster vertelde dat dit ook met zijn leeftijd te maken kan hebben.Hij is nu net 1 jaar en probeerd weer even alles uit.Ik heb van haar het advies gekregen om indaad een speeltje mee te nemen.Ik heb er eentje met een piepje er in.Die zit gewoon in mijn zak en daar knijp ik in als hij zich focust op een andere hond,dan zie je hem echt kijken van "waar komt dat vandaan" en dan is zijn focus weg bij de hond.Soms moet ik wel een paar keer piepen met het ding maar het werkt wel.En als hij zich dus op mij focust dan krijgt hij het speeltje of ik geef hem iets lekkers.Ik heb nu al veel minder het speeltje nodig,dus misschien is dit iets voor je.Vooral doorzetten maar dat weet je natuurlijk al.Succes met de cursus!!!
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

de clou is al te beginnen met corrigeren als je ziet dat hij zich gaat focussen op de andere hond, daar moet je t doen.
als ie al begint te trekken is t te laat.

Wat ik bij mellow altijd deed is zorgen dat ik iets voor em liep en hem de weg enigzins blokkeerde naar de andere hond.
Ik blok met mn lichaam maar ook met mn handen, ik blokkeer zo dat ie gewoon door moet lopen.
en dan snel belonen als ie doorloopt ipv naar de andere hond gaat.
En als ie toch te enthiousiast is, dan ga ik echt voor em staan en dwing hem naar achteren en laat em zitten.

het heeft even gedurrt, maar Mellow kijkt me nu elke keer aan als ie niet naar een andere hond is gegaan, maar doorgelopen heeft. Hij weet dus precies dat ie goed verdrag heeft getoont en dat is de bedoeling.

Jou Tabor zit nu idd op een lastige leeftijd, Mellow is nu al 3 en volwassen.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Plaats reactie