Af en toe mank lopen en huppen als konijn??

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
mayoinlove

Af en toe mank lopen en huppen als konijn??

Ongelezen bericht door mayoinlove »

Ik had eigenlijk even 2 vraagjes:

Onze Faye is nu 9 weekjes en wat me opvalt sinds gister is dat ze af en toe mank loopt aan de voorpoten dit wisseld van pootje dan links dan rechts..
Kan me niet indenken dat ze zich verstapt zou hebben ben namelijk hele dagen thuis en de nacht slaapt ze in der bench.
Dit lijkt mij te vroeg voor groeipijn??

Hier ga ik morgen zowiezo de dierenarts even voor bellen!

2de vraag: Als ze een stukje rent dan huppeld ze net als een konijn dus twee achterpootjes tegelijk in de lucht en weer op de grond wie kent dit??

Alvast bedankt!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

alle spiertjes pezen en gewrichtjes van een pup van die leeftijd zijn nog slap daarbij komt dat ze nog aan het trainen / oefenen is hoe ze precies haar pootjes neer moet zetten als ze aan rennen is. dat huppelen als een konijn zal vast zijn omdat ze nog niet helemaal weet hoe ze moet rennen.

wat kan en dat weet ik natuurlijk niet want ik weet niet hoe ze bij de fokker zat etc. maar wat wel kan is dat ze bij de fokker weinig hebben kunnen rennen en spelen, dus veel in kleine ruimtes geweest zijn, dan is de wijde wereld ineens wel heel groot allemaal om je te bewegen.

maar als je denkt dat ze mank loopt moet je zeker naar de da gaan, misschien is het enkel wat spierpijn, want hoe ze ook bij de fokker gezeten heeft eerste weken, in hun nieuwe huis doen ze altijd andere dingen en veel meer dus dat zou ook kunnen, maar laat andere dingen eerst uitsluiten, voor echte botproblemen etc. lijkt het me nog veels te vroeg.

(ps een te kort aan calsium of vitamines kan ook wel wat vergroeiingen veroorzaken in de eerste weken van een pup, maar dat kan de da zien, dat lijkt me een beetje ver gaan tegenwoordig is het pupvoer zo uitgebalanceerd)
al me kinders uitgevlogen
mayoinlove

Ongelezen bericht door mayoinlove »

Dank je wel voor je reactie. Dat huppelen maak ik me indd ook wat minder druk om had het alleen nog nooit eerder gezien bij een jongen hond.

Wat betreft de fokker.. overdag konden ze buiten in een kennel spelen deels gras en deels steen.. En de nachten en met slecht weer zaten ze binnen in een soort van bijkeuken.

Ik heb de DA gebeld en die gaf aan dat ik nog even een paar daagjes moest wachten mocht ze vaker gaan manken dan even langskomen. dus ik kijk het vandaag en morgen aan ook heb ik der gister en zal ik vandaag ook wat meer benchrust geven.
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Wij hebben het vandaag ook nog nagevraagd bij de da. Onze pup, vandaag precies negen weken, loopt ook vaak mank en piept en jankt terwijl ze aan haar achterpoten knabbelt.

Da geeft aan dat dit te maken heeft met groeipijnen, dit kan ook wel, ze is in 8 dagen van 3.55 naar 4.73 kilo gegaan.

Het huppelen noemen we maar de puppyhuppel, want het ziet er inderdaad wat konijns uit :-)

Ons konijn hangt nu volgevreten met één oor uit de bench :verliefd1:
Plaats reactie