Rugpijn/nekpijn of buikpijn

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Dushi
Speurneus
Speurneus

Rugpijn/nekpijn of buikpijn

Ongelezen bericht door Dushi »

Rens heeft al voor de derde keer binnen een paar maanden plotseling heftige pijn waardoor hij bijna niet kan opstaan en lopen. Hij blijft het liefst in zijn mand liggen. Het is moeilijk te traceren waar de pijn vandaan komt. Hij geeft bij de dierenarts aan dat zijn kop moeilijk zijwaarts te bewegen is maar ook bij drukken op zijn ruggewervels en bij drukken op zijn buik geeft hij pijn aan. De vorige keren was het na een poosje pijnstilling door Tramadol en rust over. Nu wil ik toch weten waar het vandaan komt omdat het niet meer kan vallen onder een misstap of iets dergelijks. Hij heeft sinds vrijdag weer Tramadol en morgen neem ik weer contact op met de dierenarts voor verder onderzoek. Heeft iemand suggesties welke richting te zoeken? Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld Spondylose en lumbosacraalstenose? Of misschien iets in de buik wat zulke heftige pijn kan veroorzaken uitstralend naar de rug?
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Mijn oude Mellowtje heeft dat een keer gehad toen ze een jaar of 11 was. Ze kon toen zomaar ineens niet meer op of neer en joekerde van de pijn. De DA gaf pijnstillers en daarmee trok het weg. Ik wilde toen ook weten waar het vandaan kwam en ben naar een dierenfysio / manueel therapeut gegaan. Die constateerde scheefstaande wervels in haar hals en rug, die waarschijnlijk voor de acute pijn hadden gezorgd. Zij heeft de werveltjes weer op hun plaats geduwd en Mellow heeft er nooit meer last van gehad (ze is 14,5 geworden).

Mijn moeder van 85 heeft precies hetzelfde, ook scheefgezakte wervels in haar nek en rug die af en toe voor hevige pijn zorgen. Ook zij gaat daarvoor naar een manueel therapeut en kan dan na een paar behandelingen weer een hele tijd pijnvrij verder.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
relaxrex
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door relaxrex »

ik zou een afspraak maken met dorit aharon, mischien zijn er idd wervels verschoven. dit is bij rex ook 1 1/2 a 2 maanden geleden gebeurd. na behandeling kon hij gelijk weer een stuk beter lopen :wink:
groetjes corrie en lebber van rex.
Afbeelding
het mooiste wat je kan zijn is jezelf.
Dushi
Speurneus
Speurneus

Bedankt voor de reacties. Er zijn vanmorgen drie foto's gemaakt. De dierenarts vond het er bij de derde ruggenwervel vreemd uitzien. Ze heeft het mij ook laten zien. De foto's worden doorgestuurd naar de orthopeed ter beoordeling.
Groetjes van Monique

Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Sterkte met Rens; hopelijk vinden ze gauw de oorzaak van die pijn/problemen en kan hij er aan geholpen worden!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Dushi
Speurneus
Speurneus

Rens heeft Spondylose tussen zijn 2e en 3e lendewervel en discospondylitis. Discospondylitis is een neurologische aandoening
waarbij er een infectie ontstaat ter hoogte van de tussenwervelschijf en de aanpalende wervels. Misschien heeft hij ook nog een hernia. A.s. vrijdag gaan we naar de orthopeed in Utrecht voor onderzoek en zullen we kijken wat er verder moet gebeuren. In ieder geval zal Rens morgen een antibiotica kuur krijgen voor de discospondylitis. Waarschijnlijk zal er nog een MRI scan volgen. De molen draait in elk geval!
Groetjes van Monique

rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

:groteknuffel:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:groteknuffel: De duimen gaan draaien
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Dushi
Speurneus
Speurneus

De orthopeed heeft Rens onderzocht maar nog geen goede conclusie kunnen geven. A.s. donderdag wordt er een MRI scan gemaakt in Dordrecht. http://www.vet-mri.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelukkig mag ik bij Rens blijven als hij onder narcose gaat. Ook tijdens de scan mag ik er bij blijven. De totale behandeling zal zo'n 2 a 3 uur duren. Het wordt dus weer een lange dag.
We hopen donderdag of vrijdag te weten wat Rens mankeert en wat er aan gedaan kan worden. We blijven nog even in spanning.
Groetjes van Monique

Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

ppff spannend wij blijven gewoon door duimen :groteknuffel:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Plaats reactie