Overgeven

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
SammyBoy

Overgeven

Ongelezen bericht door SammyBoy »

Sinds 3 dagen geeft Sam over na het eten.
Hij eet het op gaat even later drinken en dan alles eruit.

Klein maandje geleden zijn we nog enkele keren met hem bij dierenarts geweest, had last van schilfers en jeuk.
Kwam hij maar niet vanaf en toen wij op vakantie gingen had ik al bedacht om van merk terug te gaan qua brokken.
Volgens dierenarts moest ik eigenlijk al naar dermatoloog.

Hij kreeg van jongs af aan Pro Plan maar na jaren had hij er binnen paar dagen geen trek meer in.
Overgegaan op Hill's en eten deed hij weer.
Helaas ging hij wel last krijgen van schilfers en jeuk.

Na onze vakantie weer in 4 dagen overgegaan naar Pro Plan en vondt hij het weer lekker om te eten.
Nu hij helemaal over is naar Pro Plan begint hij dus over te geven, beetje jammer!

Heb nu 6 blikjes vlees in huis om na te gaan tot dinsdag of hij dat wel binnen houdt.

Dierenspeciaalzaak raadt Barf of Natures Menu aan.

Iemand dit ook meegemaakt?
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

6 blikjes vlees? Wat voor vlees bedoel je nu?

Ik zou even na het eten het water weghalen. Niet te lang natuurlijk maar dit kan weleens de oorzaak zijn. Eerst even laten eten, dan na een paar minuten pas het drinken weer geven.

Verder weet ik het zo ook even niet! Succes!!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Als je zo aan het heen en weer gaan bent van ene naar andere merk en steeds gaat het toch niet lekker (jeuk, huidschilfers, overgeven), dan is het wellicht een idee om over te gaan op vers.

Maar dat moet je niet zomaar doen hoor. Eerst inlezen en overleggen met da. Mijn da is grote voorstander van vers, helaas zijn nog niet alle dierenartsen zover.
Mijn dierenarts is de ontwikkelaar van Carnivoer.

Lees anders alvast wat op Barfplaats.
Die blikjes zou ik sowieso niet geven. Dat is gekookt met veel conserveringsmiddelen :kots:

En inderdaad tijdens eten water weghalen en 20 minutjes mee wachten, anders wordt het zo'n natte klont in de maag.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
SammyBoy

Tot nu toe heeft Sam niet meer overgegeven
Vanaf gisterochtend begonnen met vless uit blik van hetzelfde merk als de brokken die hij afgelopen half jaar kreeg.
Geeft niet over, krijgt wat minder drinken en zeker bij het eten en ontlasting is zelfs prima
Ga het morgenavond nog een keer proberen met brokken en anders dinsdag de DA bellen

O en nog eens lezen over Barf en bijv. Carnivoer, Sam vindt uiteraard vless beter dan brokken ;)
SammyBoy

Ja hoor, 2 dagen vlees uit blik ging prima.
Vanochtend brokken gegeven en daarna weer braken!
Ga nog ff verder zoeken op internet, maar denk dat de kans groot is dat ik op vlees overga.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik denk dat hij de brokken te snel eet. De oplossing is om er twee mokken water bij te doen. Dan gaat het vast goed. Toen ik nog brokken voerde (ook ProPlan) aten ze te haastig en dan kwam ook alles er weer uit. Water erbij en probleem verholpen.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
SammyBoy

Je bedoelt gewoon lauw water, wat tot effect heeft brokkensoep?!

Wel apart als hij vanaf de eerste dag in huis brokken eet zonder dat het gemengd is met water.
Heb wel altijd een bak met water apart er naast staan.
Nu eet hij dus de brokken, neemt een flinke slok water en paar meter verder in de woonkamer komt het er zo uit...
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ja, dan wordt het idd "brokkensoep"

Ik ben niet alwetend, maar het heeft al vaak geholpen bij honden met dit probleem. :wink:

Ik hoop voor jou dat het ook helpt :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
SammyBoy

Gisteravond en vanochtend heef hij First Class gekregen en likte die bak zo hard uit dat die een halve meter verderop stond...zegt wat ;)

Vanavond ga ik naar de hondenschool en om advies vragen, maar de tip om brokken te mengen met water zal ik onthouden.
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Als je dat met versvlees bedoelt dan is dat de grootst mogelijk rommel :kots:
Ik adviseer je eens in te lezen in de hoek over de voeding

Succes!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Vers = rauw (en heel lekker en heel gezond :applaus: )
En vers is zeker geen brokken.

Dus zoals Anita ook al adviseert......inlezen.

Tenzij je natuurlijk graag brokken wilt blijven geven. Iedereen mag natuurlijk doen wat hij zelf wil.

Succes met je keuze.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie