Reu of teef
-
LabraDora
Reu of teef
Hoi allemaal!
Zoals ik ook in mijn voorstelbericht vermeldde, zijn wij op zoek naar een labradorpup. Ik heb op zich geen haast, kijk rustig rond. Ik ben vrij van begin juli tot begin september en tot volgend jaar zomer zal ik niet meer dan gemiddeld 1 dag in de week weg zijn dus dat lijkt me een fijne periode om een pup te nemen.
De kleur was niet moeilijk: een van mijn kinderen is verstandelijk gehandicapt en bang voor donkere honden dus het wordt sowieso een blonde heer of dame. Alleen dat heer of dame gedeelte ben ik nog niet helemaal uit. Wat ervaren jullie als verschillen tussen labteefjes en labreutjes? wat raden jullie aan voor een jong gezin (3 zoons van 6,5 5 en bijna 3)? Ik ben van plan de hond intact te laten en ik vind het belangrijk dat ik zonder zweethandjes met mn hond door losloopgebied kan wandelen.
Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!
Zoals ik ook in mijn voorstelbericht vermeldde, zijn wij op zoek naar een labradorpup. Ik heb op zich geen haast, kijk rustig rond. Ik ben vrij van begin juli tot begin september en tot volgend jaar zomer zal ik niet meer dan gemiddeld 1 dag in de week weg zijn dus dat lijkt me een fijne periode om een pup te nemen.
De kleur was niet moeilijk: een van mijn kinderen is verstandelijk gehandicapt en bang voor donkere honden dus het wordt sowieso een blonde heer of dame. Alleen dat heer of dame gedeelte ben ik nog niet helemaal uit. Wat ervaren jullie als verschillen tussen labteefjes en labreutjes? wat raden jullie aan voor een jong gezin (3 zoons van 6,5 5 en bijna 3)? Ik ben van plan de hond intact te laten en ik vind het belangrijk dat ik zonder zweethandjes met mn hond door losloopgebied kan wandelen.
Laatst gewijzigd door LabraDora op 15 jun 2011, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Tja heel persoonlijk, voor Bommel (reu) heb ik altijd teefjes gehad (en die worden loops tenzij je haar laat steriliseren) maar dat waren Rottweilers en die kan je niet vergelijken met labradors
Maar wanneer je door een loosloopgebied moet, is een loops teefje niet erg handig
Een reu die niet luistert ook
Succes met het nemen van deze lastige beslissing
Maar wanneer je door een loosloopgebied moet, is een loops teefje niet erg handig
Een reu die niet luistert ook
Succes met het nemen van deze lastige beslissing
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
rimanime
- Speurneus

Re: Reu of teef
Dit laatste is helemaal afhankelijk van het karakter van de hond en jullie (consequente) opvoedingLabraDora schreef: Ik ben van plan de hond intact te laten en ik vind het belangrijk dat ik zonder weethandjes met mn hond door losloopgebied kan wandelen.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
LabraDora
Bedankt voor de snelle antwoorden! Uiteraard is opvoeding belangrijk, daarom nam ik ook eerst kinderen he, om op te oefenen
Wij hebben hiervoor een OEB reu (herplaatser) gehad en toen merkte ik hoe fijn het eigenlijk toch is om zonder ogen in je achterhoofd ergens te lopen, want dat kon niet met hem. Nu is het wel zo dat 'bulldog' en 'reu' geen combinatie is waarbij je een zeer hondsociale hond mag verwachten (vooral dan naar seksegenoten) maar vantevoren dacht ik dat ik hier niet zoveel problemen mee zou hebben. Vond het dus echter toch vervelender dan ik dacht.
Ik heb al wel contacten gelegd met een aantal fokkers en de meesten raden een reu aan omdat die in huis vooral wat relaxter zouden zijn (ivm de kinderen) en wat gelijkmatiger qua humeur (vrouwen en hun periodes he haha). Er zijn echter ook fokkers die zeggen dat een teef vaak veel liever is en dus een teef aanraden.
Wij hebben hiervoor een OEB reu (herplaatser) gehad en toen merkte ik hoe fijn het eigenlijk toch is om zonder ogen in je achterhoofd ergens te lopen, want dat kon niet met hem. Nu is het wel zo dat 'bulldog' en 'reu' geen combinatie is waarbij je een zeer hondsociale hond mag verwachten (vooral dan naar seksegenoten) maar vantevoren dacht ik dat ik hier niet zoveel problemen mee zou hebben. Vond het dus echter toch vervelender dan ik dacht.
Ik heb al wel contacten gelegd met een aantal fokkers en de meesten raden een reu aan omdat die in huis vooral wat relaxter zouden zijn (ivm de kinderen) en wat gelijkmatiger qua humeur (vrouwen en hun periodes he haha). Er zijn echter ook fokkers die zeggen dat een teef vaak veel liever is en dus een teef aanraden.
-
rimanime
- Speurneus

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik meer een tevenmens ben.....maar dat is persoonlijk. Lola is echt mijn meisje en voor onze kinderen geweldig. Ik merk echter dat ze met andere kinderen niet veel opheeft, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet. Action is een echte lieverd. Een lobbes waar echt geen greintje kwaad in zit. Ik denk dat dan ook dat het afhankelijk is van de hond (teef of reu) en waar jou/jullie voorkeur naar uitgaat. Moeilijk he....... 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
LabraDora
Ja echt ontzettend moeilijk, een hond aanschaffen is ook niet zomaar iets natuurlijk. Ik heb persoonlijk geen sterke voorkeur voor reu of teef, voor mij is een stabiel karakter belangrijk omdat mijn gehandicapte zoon kan gillen/schreeuwen en fladdert met zijn handjes. Vandaar ook de keuze voor een pup, die kan daar mee opgroeien en leert dan hopelijk dat hij/zij zich niks hoeft aan te trekken van die rare fratsen haha.rimanime schreef:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik meer een tevenmens ben.....maar dat is persoonlijk. Lola is echt mijn meisje en voor onze kinderen geweldig. Ik merk echter dat ze met andere kinderen niet veel opheeft, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet. Action is een echte lieverd. Een lobbes waar echt geen greintje kwaad in zit. Ik denk dat dan ook dat het afhankelijk is van de hond (teef of reu) en waar jou/jullie voorkeur naar uitgaat. Moeilijk he.......
-
roef
- Speurneus

daar wennen ze heel snel aan hoorLabraDora schreef:Ja echt ontzettend moeilijk, een hond aanschaffen is ook niet zomaar iets natuurlijk. Ik heb persoonlijk geen sterke voorkeur voor reu of teef, voor mij is een stabiel karakter belangrijk omdat mijn gehandicapte zoon kan gillen/schreeuwen en fladdert met zijn handjes. Vandaar ook de keuze voor een pup, die kan daar mee opgroeien en leert dan hopelijk dat hij/zij zich niks hoeft aan te trekken van die rare fratsen haha.rimanime schreef:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik meer een tevenmens ben.....maar dat is persoonlijk. Lola is echt mijn meisje en voor onze kinderen geweldig. Ik merk echter dat ze met andere kinderen niet veel opheeft, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet. Action is een echte lieverd. Een lobbes waar echt geen greintje kwaad in zit. Ik denk dat dan ook dat het afhankelijk is van de hond (teef of reu) en waar jou/jullie voorkeur naar uitgaat. Moeilijk he.......
hier ook een bijzonder gezin
zo hadden we even onze handen vrij om het kind in kwestie weer op de rails te zetten.
lees mijn topic maar in een dag uit het leven van... een hond in een bijzonder gezin.
ik denk dat het niet uit maakt of je dan een reu of teef hebt,zolang ze maar niet angstig zijn.
succes met je keuze
-
LabraDora
Hey, thnx, die ga ik meteen even opzoeken! Met onze herplaatser ging het op dit punt dus helaas mis, die was al 3 en superlief voor kinderen in het algemeen maar had wss nooit zulk gedrag meegemaakt. En mijn zoon (het is mijn oudste) functionerrt op zeer laag niveau (2 jr) en dat zal ook altijd heel laag blijven dus het is niet dat er een verwachting is dat het minder wordt of ovegaat dat gedrag (al kun je er altijd op hopen).roef schreef:daar wennen ze heel snel aan hoorLabraDora schreef:Ja echt ontzettend moeilijk, een hond aanschaffen is ook niet zomaar iets natuurlijk. Ik heb persoonlijk geen sterke voorkeur voor reu of teef, voor mij is een stabiel karakter belangrijk omdat mijn gehandicapte zoon kan gillen/schreeuwen en fladdert met zijn handjes. Vandaar ook de keuze voor een pup, die kan daar mee opgroeien en leert dan hopelijk dat hij/zij zich niks hoeft aan te trekken van die rare fratsen haha.![]()
hier ook een bijzonder gezinen roef is geen makkelijke hond,maar hij had erg snel door dat een driftbui of explosie
betekende: oww iets lekkers en even de bench in
.
zo hadden we even onze handen vrij om het kind in kwestie weer op de rails te zetten.
lees mijn topic maar in een dag uit het leven van... een hond in een bijzonder gezin.
ik denk dat het niet uit maakt of je dan een reu of teef hebt,zolang ze maar niet angstig zijn.
succes met je keuze
-
Tika Trails
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Die vraag krijg ik met regelmaat als we een nestje hebben. Meestal komt zo'n vraag ook inderdaad uit een gezin met meerdere kinderen.
Mijn ervaring is, dat een reu dan echt op zijn plaats is.
Ik kan natuurlijk niet voor alle reuen spreken, maar merk in mijn kennel heel duidelijk een verschil. Die kerels zijn veel makkelijker en aanhankelijker. Ik zeg altijd maar... meiden blijven meiden....
Mijn ervaring is, dat een reu dan echt op zijn plaats is.
Ik kan natuurlijk niet voor alle reuen spreken, maar merk in mijn kennel heel duidelijk een verschil. Die kerels zijn veel makkelijker en aanhankelijker. Ik zeg altijd maar... meiden blijven meiden....
-
petra2612
- Grote hondenneus

Persoonlijk vind ik niet zoveel verschil zitten tussen een reu of teef ook beide gehad. De bakerpraatjes Reu is dominanter of andere vooroordelen hangt echt per hond af. Een Labrador is zo wie zo een geweldige hond met kinderen dus dat maakt niet zoveel uit. Het echte verschil tussen een reu en teef is: reu is groter/forseer qua bouw (wil niet zeggen sterker want een fijn teefje van 28 kg kan ook hard trekken) reu kan op hol slaan met loopse teefjes in de buurt (evt. op te lossen met castratie/implantaat) teef is 2x per jaar 3 weken loops (aan de lijn, bloedverlies etc. eventueel te verhelpen met sterilisatie als je geen fokplannen hebt). Verder zijn zowel reutjes als teefjes aanhankelijk of dominant. Zoek anders een fokker die een karakter/puppytest doet met de pups dan kunnen ze aardig inschatten wat voor pup het beste bij jullie past (doe ik altijd met een nestje, nadeel is dat de kopers pas na 7 weken weten welke pup bij wie komt). Succes in elk geval met je keuze!
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
sharon66057
- Speurneus

Suc6 met het maken van een beslissing, ik heb zelf een reutje en het is de grootste schat die er is.
Wij hebben dan zelf geen kinderen maar hij is gek op mijn nichtjes (en andersom) en de kinderen in de buurt zijn ook helemaal weg van hem
Wij hebben dan zelf geen kinderen maar hij is gek op mijn nichtjes (en andersom) en de kinderen in de buurt zijn ook helemaal weg van hem

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Lausje
- Middelgrote hondenneus

-
marielle75
- Middelgrote hondenneus

Ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar het karakter van de pup dan naar het geslacht. Als het je zelf dan toch niets uitmaakt of het een reu of teef wordt.Samen kijken met de fokker welke pup bij jullie gezin past of inderdaad een fokker die met een puppytest werkt.
Wij hebben nu voor de 2e keer een reu. Maar ze zijn totaal verschillend.
Beide ontzettend lief, maar Goldie was heel onafhankelijk, ging zijn eigen gang. Rover is aanhankelijk, verliest me niet uit het oog als hij los loopt. Net zat ik even op de grond bij hem en hij plofte zo op mijn schoot
.
Succes met jullie beslissing. Ons gezin is weer compleet nu we weer een hond hebben. De juf van mijn zoon zei laatst tegen me: 'vanaf het moment dat jullie besloten weer een hond te nemen, is hij zo open gegaan. Hij was zo gesloten en teruggestrokken. Nu komt hij elke keer vertellen hoe het met Rover gaat en wat hij nu weer uitgespookt heeft.'
Wij hebben nu voor de 2e keer een reu. Maar ze zijn totaal verschillend.
Beide ontzettend lief, maar Goldie was heel onafhankelijk, ging zijn eigen gang. Rover is aanhankelijk, verliest me niet uit het oog als hij los loopt. Net zat ik even op de grond bij hem en hij plofte zo op mijn schoot
Succes met jullie beslissing. Ons gezin is weer compleet nu we weer een hond hebben. De juf van mijn zoon zei laatst tegen me: 'vanaf het moment dat jullie besloten weer een hond te nemen, is hij zo open gegaan. Hij was zo gesloten en teruggestrokken. Nu komt hij elke keer vertellen hoe het met Rover gaat en wat hij nu weer uitgespookt heeft.'

-
Iefke
Ik denk ook dat je met de fokker het karakter moet bespreken. Wij hebben beide gehad, onze Golden Buck was een reu, schat van een beest. Vida nu is een choco lab meisje ook erg lief maar nog wel een donderstraal. Wij willen als ze 3 jaar is een nestje van haar dat is de enige reden waarom wij voor een teefje zijn gegaan. Lijkt ons gewoon super een keer een eigen verantwoord gefokt nestje te hebben.