Puppy prodigies

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Puppy prodigies

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Kijk nou toch wat ik tegenkwam:

http://www.puppyprodigies.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Wat een gaaf filmpje. Wat zijn honden toch prachtig :verliefd1:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

GEWELDIG!
Afbeelding
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Het filmpje op de startpagina is natuurlijk helemaal fantastisch, maar daar ging deze link eigenlijk niet over :D
Deze organisatie heeft een trainingsprogramma ontwikkeld (op wetenschappelijke basis) om pups al vrijwel vanaf de geboorte te ´trainen´, zodat ze een beter leervermogen ontwikkelen en ook socialer en stressbestendiger worden. Deze pups worden opgeleid als hulphond, maar zo´n trainingsprogramma is natuurlijk ook voor huishonden te gebruiken. Er staan op de site allerlei filmpjes van de training, van hele jonge pups dus, zelfs al voordat de oogjes open gaan.

Ik had er nog nooit van gehoord, maar zo te zien, zijn de resultaten verbluffend.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Laboriginals schreef:
Ik had er nog nooit van gehoord, maar zo te zien, zijn de resultaten verbluffend.

Hanneke
De resultaten van Tellsell zijn ook altijd zeer verbluffend. :eusashhh:
Heel eerlijk lijkt het me nogal stressvol voor de beestjes om direct vanaf de geboorte door jan en alleman geknuffeld te worden en 'getraind' te worden.
Ik heb het filmpje gezien van de SURFice dog en ik vraag me af of het een minder bijzonder hondje was geweest als ze niet de bijzondere behandeling vanaf de geboorte hadden gehad.

Ieder voor zich, maar persoonlijk lijkt het me niet aan te raden. :oops:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Lausje schreef:
Laboriginals schreef:

Hanneke
De resultaten van Tellsell zijn ook altijd zeer verbluffend. :eusashhh:
Heel eerlijk lijkt het me nogal stressvol voor de beestjes om direct vanaf de geboorte door jan en alleman geknuffeld te worden en 'getraind' te worden.
Ik heb het filmpje gezien van de SURFice dog en ik vraag me af of het een minder bijzonder hondje was geweest als ze niet de bijzondere behandeling vanaf de geboorte hadden gehad.

Ieder voor zich, maar persoonlijk lijkt het me niet aan te raden. :oops:
Ik bedoelde met ´verbluffende resultaten´ niet de hond in het SURFice filmpje, maar de pupjes die je ziet onder de knop Video Clips. Daar zie je wat de pupjes in hun programma al met een paar weken kunnen. Dat vind ik super knap. Als ik kijk naar de vrolijk kwispelende staartjes en de manier waarop ze met de pupjes omgaan, denk ik niet dat die hondjes bol staan van de stress. Maar ieder zijn mening natuurlijk :)

Hanneke
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Wauw!!

Echt ongelofelijk wat die kleine pupjes al kunnen en inderdaad vol plezier !!
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Becky&Nero
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Becky&Nero »

De pups lijken me idd geen stress te hebben.
Maar dan nog, laat puppy's nou eindelijk eens puppy's zijn.
De eerste weken bij de moeder is ook al een groot leerproces.
Groetjes Becky&Nero
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Dat van het blootstellen aan een kleine dosis stress, had ik al eens eerder gelezen. Ik zal eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden. Het komt erop neer dat gedragswetenschappers hebben ontdekt, dat pupjes die in hun allervroegste jeugd aan een klein beetje stress zijn blootgesteld, later beter met stress kunnen omgaan, dus stabielere honden worden.

En ook het onderdeel ´inprinten´ is van wezenlijk belang. Hele jonge pupjes moeten behalve op honden, ook op mensen worden ingeprint om mensen later als soortgenoten te zien. Bij een huiskamernest gebeurt dat eigenlijk automatisch doordat er met de pupjes wordt geknuffeld. Maar in een kennelsituatie is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend.

Het puppy prodigy programma bevat echt niet allemaal nieuwe inzichten, heel veel was al langer bekend. Wel nieuw voor mij is het gegeven dat een pupje van 8 weken al over dezelfde leercapacitiet beschikt als een volwassen hond. Misschien hebben wij onze pups wel altijd onderschat :confused: Onder de knop Early Learning Focus kan je meer lezen over deze wetenschappelijke inzichten.

Het belang van het aanbieden van een verrijkte omgeving was ook al langer bekend. Maar er zitten ook nieuwe vondsten bij. Kijk maar eens bij de Early Learning Highlights, voor de plaatjes met korte uitleg moet je naar onderen scrollen. Ik vind er wel sympathieke dingen bij zitten, zoals de dikke buiken massage voor mamma´s.

Eén ding is zeker: dit soort begeleiding in wat voor vorm dan ook maakt een groot verschil tussen een ´betonnen-kennel-pup´ en een ´warme-huiskamer-pup´. En ik ben ervan overtuigd dat hoe meer een jonge pup in het nest positief heeft ervaren en geleerd, hoe vrolijker en steviger hij in het leven staat.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Plaats reactie