Ik merk aan mezelf dat het trainen een beetje verwatert omdat we vrij weinig nieuwe dingen leren, maar ik merk dat Tabor het wel altijd erg leuk vind om zo samen in de weer te zijn. Zelf vind ik het eigenlijk ook wel erg leuk, zeker om weer nieuwe dingen te leren
Zelf vind ik dat we in de vervolg 2 dus weinig nieuws leren. Misschien ook wel omdat je de belangrijkste dingen gewoon beheerst. We hebben in de verolg 2 meer aandacht besteed aan natuurlijk het volgen en aan af en blijf, plaats sturen, voedselweigeren (oke dat heb ik dus al vanaf pup af aan geoefend vanwege de wetenschap dat het nogal lekkerbekjes zijn.. Dus hij was volgens de "juffrouw" de eerste lab die geen aandacht aan het voer gaf
Maar ik zit nu dus hard na te denken wat we straks gaan doen. Gaan we gewoon voor huishond spelen (hierna komt de sociale huishond) en kan je eventueel ook met sport en spel beginnen, nagoed denk ik dat dat niet zo handig is om daar gelijk mee van start te gaan ivm nu nog de gewrichten. Kan altijd in september (dan is Tabor bijna een jaar
Ik heb al eens iets over een jachthondentrainingschool in Alkmaar gelezen, maar dat begint dus pas in april tot sept (dus daar zijn we dan wel weer te laat voor).. Dat duurt dan nog wel weer ffies voor het nieuwe seizoen begint.
Zelf zal ik wel in de weer blijven met de hond, want ik vind het toch best leuk om hem nieuwe dingetjes te leren maar vooral om hem consequent goed te laten luisteren (doet ie eigenlijk wel al erg goed hoor!). Veelal met andere honden en met periode ook met nieuwe gebieden de geurtjes die dan overal te ruiken zijn.. Dan die aandacht erbij te houden.. Etc.
Wat hebben jullie voor trainingen gevolgd of volg je nog steeds