Commando AF en ZIT tijdens het lopen

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Commando AF en ZIT tijdens het lopen

Ongelezen bericht door Berdien »

Hoi medeforummers. Ik heb een vraagje over het goed uitvoeren van bovengenoemde commando's.
Brent moet tijdens het volgen op commando zitten of af en dan moet ik twee meter doorlopen en dan omdraaien naar hem toe.
Alleen hij loopt eerst nog een stukje mee ipv meteen af of zit. Hoe krijg ik hem dit aangeleerd?
Ik wil graag een basisexamen doen voordat we aan EG-1 beginnen en dan moeten we dit kunnen. Als ik stil ga staan doet hij meteen wat ik vraag maar dat is dus niet de bedoeling....Het moet echt tijdens het volgen dus ik mag niet inhouden...
Wie heeft er tips????? :confused:
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Heeft Brent geleerd als je links je voet naar voren zet hij mag meelopen en rechts voor moet blijven ?
Kun je bij deze oefening handig gebruik van maken, tijdens het volgen als je linkerVoet naast hem staat het 'zit' commando geven, wachten tot hij zit en dan met rechts doorlopen. En dit steeds sneller doen, waardoor je de oefening perfect krijgt, bij "af" hetzelfde.

Succes !!
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

ik heb het aangeleerd door in de wandeling ineens 'stilstaant te wandelen' en hem dan het commando zit te geven, als ie zat liep ik een paar passen vooruit. Als dat goedgaat proberen al wandelend het commando te geven, eventueel nog even stilstaant wandelent herhalen maar daarna toch tijdens de wandeling dat doen.
Misschien kan je met af hetzelfde doen?.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Bij ons op de hondendschool leren we het inderdaad ook aan door het commando te geven, een aantal passen op de plaats te doen, totdat je hond zit, en dan door te lopen.
Zo is het heel makkelijk aan te leren.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Bedankt voor de tips!Ga er mee aan de slag hoor :)
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Wij trainen op de jachttraining het commando Zit in combinatie met een hand- en fluitsignaal. Mijn eigen ervaring is dat met name het handgebaar (open hand opsteken) goed werkt bij een jonge hond. Daarmee stop je hem letterlijk af. In de oefenfase draai ik altijd licht naar de hond toe, fluit en geef tegelijk het handgebaar en loop door met mijn hand nog open. Die ondersteuning zou je later kunnen afbouwen.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Op het moment dat je het commando geeft, je heel lichtjes naar je hond draaien en met de hand zorgen dat hij op die plaats gaat zitten, dan verder met je rechterbeen (bij ons leren we dat op de hondenschool vanaf puppie)
Rechterbeen is blijven zitten, linkerbeen is mee volgen.
(Zoals Hanneke het ook aangeeft, hoe je hand te gebruiken tijdens de jacht).

Andere tip:

Eerst starten met ==> commando zit geven en 1 stap doorstappen
Als dit lukt telkens 1 stap erbij (doe eerst kleine stapjes)
Plaats reactie