Ons verhaal...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Tjee wat een verhaal.
Zoek Je met zorg een pup uit bij een "goede' fokker en bij problemen geven ze niet thuis.
Het is al erg genoeg dat Je met een zieke pup zit.
Bij velen is het toch een kwestie van geld verdienen en helaas kunnen wij niet de goede uit de slechte herkennen.
Gelukkig dat Noah dankzij de operatie's en Jullie goede zorg weer een gezond Labje is dat een mooi leven tegenmoed gaat.
Noah is al de tweede Lab van eenendezelfde Vader maar beide een andere Moeder die dit heeft. Misschien zijn er wel nog meer.
Ik vraag mij af of ze kunnen onderzoeken wie dit door geeft.
En of ze er wel iets mee willen doen.
Ik zag deze week dat Je ooit op een topic van mij had gereageerd dat Noah en Rico dezelfde Vader hebben, ik heb dat bericht eerder niet gezien :oops: .
Ik ben dankbaar dat Rico tot nu toe niets mankeert.
Probeer het een plaatsje te geven en geniet van Noah.

Een stevige lik van Rico voor zijn halfbroertje :D
Groetjes Lucia
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

lmolen schreef:Tjee wat een verhaal.
Zoek Je met zorg een pup uit bij een "goede' fokker en bij problemen geven ze niet thuis.
Bij velen is het toch een kwestie van geld verdienen en helaas kunnen wij niet de goede uit de slechte herkennen.
Gelukkig dat Noah dankzij de operatie's en Jullie goede zorg weer een gezond Labje is dat een mooi leven tegenmoed gaat.
Noah is al de tweede Lab van eenendezelfde Vader maar beide een andere Moeder die dit heeft. Misschien zijn er wel nog meer.

Ik zag deze week dat Je ooit op een topic van mij had gereageerd dat Noah en Rico dezelfde Vader hebben, ik heb dat bericht eerder niet gezien :oops: .

Het blijft een lastig verhaal, de orthopeed heeft ons toen wel het een en ander uitgelegd hierover.
Het komt er in ieder geval op neer dat er met beide ouderdieren niet door gefokt mag worden.
Zowel met de vader als met de moeder niet, de orthopeed adviseerde mij dan ook meteen om contact met de fokker op te nemen en het slechte nieuws te vertellen.

Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat Rico niks mankeert, houden zo!
Hopelijk mag hij nog heel lang gezond bij jullie blijven!

Noah geeft Rico een dikke knuffel terug :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

sharon66057 schreef:
pelthee schreef:Dank je voor dit verhaal, het is voor ons precies op tijd. Ons pupje komt straks met een koopcontract van de NLV, dat ga ik nu eerst zeer grondig lezen met jou verhaal in mijn gedachte, en we zullen er ook naar vragen. Onze Wapper is net een week oud, precies de juiste tijd voor verstandig nadenken. Wat ik me afvraag, zou een huisdierenverzekering dit dekken als ik die nu meteen neem?

groetjes van Rixta,
Met Whoopi aan mijn voeten en Wapper in mijn gedachte.
Nee in de verzekering word ED en HD niet gedekt helaas.
Nou gaan we er natuurlijk vanuit dat je pupje gezond blijft ;) maar het is heel goed dat je dit soort dingen gaat bespreken!
Protec is bezig om HD en ED in de ziektenkostenverzekering op te nemen. Het is alleen nog een kwestie van tijd. Volgens de laatste berichten zou het per 1 mei mogelijk zijn. Kan ook later worden natuurlijk.... :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Lien schreef:
sharon66057 schreef:
pelthee schreef:Dank je voor dit verhaal, het is voor ons precies op tijd. Ons pupje komt straks met een koopcontract van de NLV, dat ga ik nu eerst zeer grondig lezen met jou verhaal in mijn gedachte, en we zullen er ook naar vragen. Onze Wapper is net een week oud, precies de juiste tijd voor verstandig nadenken. Wat ik me afvraag, zou een huisdierenverzekering dit dekken als ik die nu meteen neem?

groetjes van Rixta,
Nou gaan we er natuurlijk vanuit dat je pupje gezond blijft ;) maar het is heel goed dat je dit soort dingen gaat bespreken!
Protec is bezig om HD en ED in de ziektenkostenverzekering op te nemen. Het is alleen nog een kwestie van tijd. Volgens de laatste berichten zou het per 1 mei mogelijk zijn. Kan ook later worden natuurlijk.... :wink:
Godzijdank. Daar zitten zulke gigantische kosten aan, zou heeel fijn zijn om die vergoed te krijgen. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

sharon66057 schreef:
lmolen schreef:Tjee wat een verhaal.

Het blijft een lastig verhaal, de orthopeed heeft ons toen wel het een en ander uitgelegd hierover.
Het komt er in ieder geval op neer dat er met beide ouderdieren niet door gefokt mag worden.Zowel met de vader als met de moeder niet, de orthopeed adviseerde mij dan ook meteen om contact met de fokker op te nemen en het slechte nieuws te vertellen.

Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat Rico niks mankeert, houden zo!
Hopelijk mag hij nog heel lang gezond bij jullie blijven!

Noah geeft Rico een dikke knuffel terug :wink:
In mijn ogen klinkt het logisch (dat je met beide ouders niet meer mag fokken omdat je niet weet wie het doorgeeft) maar ik gok dat veel fokkers toch nog een "gok nest" doen om te kijken waar het vandaan komt :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lien schreef:
sharon66057 schreef:

groetjes van Rixta,
Dat zou natuurlijk geweldig zijn!!
Afbeelding

lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Ik weet dat de Moeder van Rico in Oktober nog een nest heeft gehad waarvan Luciano de Vader is. En waarschijnlijk dit jaar Oktober weer met Luciano als Vader !!!
Groetjes Lucia
sharon66057
Speurneus
Speurneus

lmolen schreef:Ik weet dat de Moeder van Rico in Oktober nog een nest heeft gehad waarvan Luciano de Vader is. En waarschijnlijk dit jaar Oktober weer met Luciano als Vader !!!

:evil: En hier kan ik nou zoooooo boos om worden he!!
Omdat de fokker waar ik het over heb in mijn verhaal namelijk mede eigenaar is van Luciano.....
Verder is het denk ik heel verstandig als ik mijn mond hou :eusashhh: :eusashhh: :eusashhh:

:evil:
Afbeelding

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Jeetje, ik lees je verhaal hier nu pas Sharon, maar wat ontzettend goed dat je het hier neerzet! Wat een rot tijd moet dat zijn geweest, eerst helemaal in de wolken met de nieuwe pup en dan al die ellende.. :(

Ik zit nu zelf in een soortgelijke situatie met Pien waarbij patella luxatie is geconstateerd. Gelukkig heb ik een heel lieve fokker die ontzettend met ons meeleeft en er alles aan doet om uit te zoeken waar dit opeens vandaan komt en hoe het voorkomen kan worden. Een fokker die aangeeft dat we dit moeten melden bij de NLV, ook al is het voor haar natuurlijk niet leuk, maar wel in het belang van het behoudt van het ras en vooral om het ras gezond te houden. Mijn fokker helpt me met de zes weken durende revalidatie waar ik nu aan begonnen ben met Pien. Pien gaat normaal gesproken twee dagen per week naar de dagopvang bij de fokker als ik werk en zij zorgt er nu voor dat ze in de kennel in een bench kan zitten en dat ze aan de riem wordt uitgelaten etc. Als blijkt dat dit inderdaad een erfelijke aandoening is, is ze inderdaad bereidt het aankoopbedrag terug te betalen. Maar wat je in je verhaal ook al zei, het gaat eigenlijk helemaal niet om het geld (ook al zijn het enorm prijzige operaties), maar om iemand (en in dit geval vooral je fokker) te hebben die met je meeleeft en je steunt en waar je altijd terecht kan. Want voor beide kanten is zoiets natuurlijk ontzettend vervelend :(

Gelukkig gaat het nu goed met Noah :) Geniet maar lekker van hem, hij ziet eruit als een enorme lieverd :verliefd1:
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Jolien, wat heb jij het dan getroffen met je fokster.
Zij neemt haar verantwoordelijkheid en staat voor je klaar.

Chappo, voor je fokster! :klasse:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

sharon66057 schreef:
lmolen schreef:Ik weet dat de Moeder van Rico in Oktober nog een nest heeft gehad waarvan Luciano de Vader is. En waarschijnlijk dit jaar Oktober weer met Luciano als Vader !!!

Omdat de fokker waar ik het over heb in mijn verhaal namelijk mede eigenaar is van Luciano.....
Verder is het denk ik heel verstandig als ik mijn mond hou :eusashhh: :eusashhh: :eusashhh:

Kan je zoiets eigenlijk niet melden bij het NLV? Misschien dat zij er nog iets mee kunnen?
sharon66057
Speurneus
Speurneus

daantjuh85 schreef:
sharon66057 schreef:

Kan je zoiets eigenlijk niet melden bij het NLV? Misschien dat zij er nog iets mee kunnen?
Laat ik het zo zeggen, de NLV kan niks meer doen dan ze al gedaan hebben :wink:
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

jolien schreef:Jeetje, ik lees je verhaal hier nu pas Sharon, maar wat ontzettend goed dat je het hier neerzet! Wat een rot tijd moet dat zijn geweest, eerst helemaal in de wolken met de nieuwe pup en dan al die ellende.. :(

Ik zit nu zelf in een soortgelijke situatie met Pien waarbij patella luxatie is geconstateerd. Gelukkig heb ik een heel lieve fokker die ontzettend met ons meeleeft en er alles aan doet om uit te zoeken waar dit opeens vandaan komt en hoe het voorkomen kan worden. Een fokker die aangeeft dat we dit moeten melden bij de NLV, ook al is het voor haar natuurlijk niet leuk, maar wel in het belang van het behoudt van het ras en vooral om het ras gezond te houden. Mijn fokker helpt me met de zes weken durende revalidatie waar ik nu aan begonnen ben met Pien. Pien gaat normaal gesproken twee dagen per week naar de dagopvang bij de fokker als ik werk en zij zorgt er nu voor dat ze in de kennel in een bench kan zitten en dat ze aan de riem wordt uitgelaten etc. Als blijkt dat dit inderdaad een erfelijke aandoening is, is ze inderdaad bereidt het aankoopbedrag terug te betalen. Maar wat je in je verhaal ook al zei, het gaat eigenlijk helemaal niet om het geld (ook al zijn het enorm prijzige operaties), maar om iemand (en in dit geval vooral je fokker) te hebben die met je meeleeft en je steunt en waar je altijd terecht kan. Want voor beide kanten is zoiets natuurlijk ontzettend vervelend :(

Gelukkig gaat het nu goed met Noah :) Geniet maar lekker van hem, hij ziet eruit als een enorme lieverd :verliefd1:
Gelukkig kan je rekenen op de steun van de fokker van Pien, dat is in deze periode heel fijn! want het is niet niks om je hondje zo te zien :(
Sterkte ermee en een knuffel voor Pien :groteknuffel:

Enne genieten doen we zeker van Noah, hij ziet er niet alleen uit als een enorme lieverd maar dat is ie ook :verliefd1: :D
Afbeelding

Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Ik hoop dat je nu deze hele nare periode met een goed gevoel kunt afsluiten! Je hebt er alles aan gedaan en je hebt het tot een heel goed einde gebracht :klasse:
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Koor schreef:Ik hoop dat je nu deze hele nare periode met een goed gevoel kunt afsluiten! Je hebt er alles aan gedaan en je hebt het tot een heel goed einde gebracht :klasse:
Dank je wel!
Ik heb het voor mijn gevoel idd goed af kunnen sluiten, we hebben er alles aan gedaan en gelukkig is het niet voor niets geweest :wink:
Afbeelding

Plaats reactie