Niet willen drinken na sterilisatie
-
Michelle/Dinky
Niet willen drinken na sterilisatie
Vandaag is dinky laparoscopische gesterilliseerd. Vanaf gister avond (laatste rondje 22.30 uur) mocht ze niks meer drinken, om 8.30 uur is ze geholpen.
Nu heeft ze nog niks willen drinken (wel een beetje gegeten).
Ik maak me zorgen eigenlijk, heeft iemand hier ervaring mee?
Ze piept ook ontzettend, maar ik weet niet of dit komt door operatie (komt verder namelijk niet ziek over) of omdat ze extra aandacht wilt....
Heeft iemand tips??
Nu heeft ze nog niks willen drinken (wel een beetje gegeten).
Ik maak me zorgen eigenlijk, heeft iemand hier ervaring mee?
Ze piept ook ontzettend, maar ik weet niet of dit komt door operatie (komt verder namelijk niet ziek over) of omdat ze extra aandacht wilt....
Heeft iemand tips??
-
Boukje
- Hele grote hondenneus

Sara heeft bijna een weeklang na de sterilisatie geen water gedronken.
Ik ben toen yoghurt gaan geven gemengd met water. Na die kleine week is ze zelf weer begonnen met drinken. Ze was gewoon echt niet lekker.
Ik zou me niet te gauw zorgen maken, maar als ze morgen nog niet drinkt misschien ook yoghurt geven en mengen met water?
Ik ben toen yoghurt gaan geven gemengd met water. Na die kleine week is ze zelf weer begonnen met drinken. Ze was gewoon echt niet lekker.
Ik zou me niet te gauw zorgen maken, maar als ze morgen nog niet drinkt misschien ook yoghurt geven en mengen met water?
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus

-
jolien
- Hele grote hondenneus

Pien heeft ook zeker een dag lang niet gedronken, maar heeft uiteindelijk (na veel aandrengen van mij want maakte me inderdaad ook een beetje zorgen...
) wat slokjes genomen. En zij piepte de eerste avond ook wel redelijk. Dit komt voornamelijk door de narcose die uitwerkt en niet zozeer door de pijn gelukkig, maar ze voelen zich natuurlijk wel even heel zielig
Verwen haar maar lekker en leg haar maar op een warme plek, vinden ze vaak fijn.
Succes!
Succes!
-
Nienke
- Middelgrote hondenneus

Bij ons zei de da dat het niet uitmaakte als Jayla niet zou eten, maar ze moest wel zeker de volgende dag weer gedronken hebben.
Ik zou idd de tip van de yoghurt opvolgen.
En het piepen is normaal zoals de anderen ook al zeggen, dat komt door de narcose wat uit werkt.
Ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk vond om aan te horen, vond het echt zo zielig!
Beterschap voor Dinky!
Ik zou idd de tip van de yoghurt opvolgen.
En het piepen is normaal zoals de anderen ook al zeggen, dat komt door de narcose wat uit werkt.
Ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk vond om aan te horen, vond het echt zo zielig!
Beterschap voor Dinky!
-
Michelle/Dinky
Bedankt voor jullie reactie en tips.... Altijd even fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zich zorgen maakt in zo'n situatie...
Yoghurt is zeker een goede tip, en het piepen is inderdaad hart verscheurend.....
Lekker deken over haar heen gelegd en gekroeld, en valt nu bijna is slaap, vannacht maar lekker bij ons op de kamer (kan ik ook in de gaten houden of ze niet aan haar hechtingen zit)

Yoghurt is zeker een goede tip, en het piepen is inderdaad hart verscheurend.....
Lekker deken over haar heen gelegd en gekroeld, en valt nu bijna is slaap, vannacht maar lekker bij ons op de kamer (kan ik ook in de gaten houden of ze niet aan haar hechtingen zit)
-
Nienke
- Middelgrote hondenneus

Groot gelijk! Mijn vriend heeft de eerste nacht beneden op de bank bij Jayla geslapen en de andere nachten heeft hij haar naar boven getild en heeft ze bij ons op de slaapkamer geslapen.Michelle/Dinky schreef: Lekker deken over haar heen gelegd en gekroeld, en valt nu bijna is slaap, vannacht maar lekker bij ons op de kamer (kan ik ook in de gaten houden of ze niet aan haar hechtingen zit)
Heeft Dinky ook een kap of medical pet shirt meegekregen van de da?
Jayla had een medical pet shirt, moet zeggen dat ik dat een erg handig ding vond.
-
Michelle/Dinky
Eerste nacht gehad, Dinky heeft geen oog dicht gedaan constant liggen piepen... ik heb vanochtend yoghurt met water gemengd en werkt echt fantastische!
Gelukkig heeft ze vanmorgen P&P gedaan en ben iets verder dan gister gelopen, ging goed en heeft toen niet gepiept
ik hoop dat ze straks daardoor zal slapen...
Nu ook ontzettend piepen, gaat echt door merg en been....
Gelukkig heeft ze vanmorgen P&P gedaan en ben iets verder dan gister gelopen, ging goed en heeft toen niet gepiept
ik hoop dat ze straks daardoor zal slapen...
Nu ook ontzettend piepen, gaat echt door merg en been....
- anouschka
- Middelgrote hondenneus

-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Dat piepen is ongemak na de narcose. Hoe moeilijk het ook is, geef er niet teveel aandacht aan. Om de narcosestoffen kwijt te raken is het het beste om te wandelen, veel te laten drinken en weer gewoon eten. Een frisse neus wil nog wel eens afleiding geven. Beterschap! 
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
speurneus carola
- Speurneus

wat bij mijn honden wel hielp was lichamelijk contact, dus tegen ze aan liggen of een arm om ze heen leggen, dan verdween het piepen, ze zijn zich niet echt bewust van de omgeving maar het contact voelden ze wel en was blijkbaar geruststellend, maar dat is alleen de eerste 24 uur
al me kinders uitgevlogen
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Michelle/Dinky