Fijn wakker worden :-)

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Wat goed om te lezen dat het zo goed gaat, lekker genieten van elkaar:D Ik ben inderdaad benieuwd hoe de cursus is gegaan :)
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Ik zal het aan de vrouw doorgeven dat ze even de cursus belevenis doorgeeft :D
Ik was er helaas niet bij :(
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Super dat Pepper zo vooruit gaat :schreeuw:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Oh! Leuk dat jullie er naar vragen :P
Puppyjachttraining ging erg slecht, maar was geweldig :D:D:D:D:D

Eerst konden we het niet vinden, verdwaald op het industrieterrein nog geen 500 meter van ons huis :mad: :mad:

Maar goed, deze :muts: en Pepper waren eindelijk op het terrein, stonden alle honden daar en dat was best een beetje eng volgens Pepper...
totdat ze even mocht snuffelen, haha, toen was alles goed voor haar.

Ze was wel de jongste en we hebben ons eerst driemaal bedacht of we wel zouden gaan, omdat ze zo ziek was geweest, maar volgens de da kon en mocht het allemaal en was er niks aan de hand zolang ze maar kon rusten als ze wou.
Nou, dat wou mevrouwtje niet 8)

De eerste oefening was dat je door de groep honden heen moest lopen en dat de hond aandacht voor jou moest hebben.
Pepper keek me wel aan, maar dan meer met een blik van: 'Denk maar niet dat ik naar je luister :twisted: '
Ik schoot daardoor in de lach en toen was de opdracht niet helemaal geslaagd, maar wel leuk.

We moesten ook nog in een achtje lopen en met een sok een paar oefeningen doen, maar Pepper had alleen oog voor het gras en de blaadjes en de andere hondjes, dus ik kan nog goed aan het werk :oops: Voelde me wel een beetje opgelaten, omdat ik de enige was waarbij de hond op alles lette behalve op het baasje. Zou ze mij misschien niet interessant genoeg vinden???
Op het moment dat ik me heeeel erg druk ging maken over wat onze lieve puppy van mij zou vinden, verbaasde ze me weer door heel lief naar me toe te komen lopen van een afstandje toen ik haar riep :verliefd1:
YAY, ze vindt me toch lief :wink:

Na een paar oefeningen was het genoeg en lieten we de honden nog even kennis maken, toen zag ik pas dat ze de kleinste was van de vier honden die overbleven waren om nog even te kletsen, als dat maar goed gaat.... Maar gelukkig ging het goed met de andere hondjes. Soms ging het wel bijzonder hard, maar ik zag dat wij geen jacht, maar een circushond hebben :D
Elke keer als er een hond aankomt die met haar wil spelen, rent ze mee, laat zich vallen, rolt om en springt op vier benen omhoog, heel bijzonder, heb ons hondje nog nooit zo vaak zien omrollen.

Oh! En ze weet hoe ze moet blaffen :? :? Ik wist niet dat ze het kon, maar schijnbaar is dat vrij normaal op puppyjachttraining.

Ik heb Kenzo ook nog gezien, die is lief :-) Maar Kenzo is al een stuk groter dan onze Pepper en kent ook al een stuk meer commando's.

Al met al vond ik het wel geslaagd, ik heb ontzettend hard gelachen om alle dingen die fout gingen, maar Pepper snapt gewoon nog niet wat van haar verwacht wordt, maar dat had ik ook niet gedacht zo'n eerste keer.

Wat ik wel erg leuk vond was dat mensen haar even kwamen bekijken omdat ze zo'n bijzonder kleurtje had. * :verliefd1: TROTSE EIGENAAR HIER :verliefd1: *
Ook leuk was het speelkwartiertje met de andere hondjes, het valt me op dat ze nog erg onderdanig is, maar de meeste hondjes waren ook al 4, 5 maanden oud. En mijn meisje nog maar 2.5, dus das wel logisch.

As zaterdag gaan we voor de puppycursus, misschien dat we dan ook leren wat volgen is :-)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Leuk hoor, die jachttraining en zeker dat spelen met andere hondjes.
Dat is iedere keer een feest :banaan:

Voor je het weet is die kleine een volleerde jachthond 8)
En tot die tijd....lekker door oefenen en veel plezier maken

Veel plezier morgen op de cursus. Pepper.....zit
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Ja, dat gras en die andere hondjes hè?! Allemaal veel leuker dan het baasje. Ik voelde me de eerste keer ook zo opgelaten, alle hondje letten keurig op hun baasje en die van mij is aan het onderzoeken hoe hij het beste in Australie kan komen (graaf, graaf). En als ik de dummy gooide dan maakte hij dat hij weg kwam met de dummy ipv. van hem terug te brengen. Nou ja, goed oefenen dus. En nu 12 lessen verder, is hij afgelopen zondag geslaagd voor zijn puppyexamen. Veel negens en tienen, en zes voor het volgen (ik brak mijn nek zowat over hem, weer dat gras :evil: ). En plus punten voor het apporteren :feest5: hij legde de dummy keurig in mijn hand. Dus er is nog hoop voor Pepper :wink: . Rover was ook 2,5 maand toen ik begon met de puppy retriever training. En in september gaan we weer verder.
Dus het gaat heus wel goed komen, lekker samen oefenen.
Fijn dat het met haar gezondheid weer beter gaat.
Afbeelding
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Oh Gefeliciteerd :D Er is dus hoop!

Ik denk niet dat wij het gaan redden in 12 lessen hoor, misschien de puppy cursus, maar die jachttraining... misschien nog wat te hoog gegrepen.... we zullen het wel zien. Als ons meisje het maar leuk vindt en blijft vinden :-)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

En?....hoe was de puppycursus.

Weer allemaal nieuwe hondjes, dus was zeker weer een kleine stuiterballetje die Pepper? :D
Hoe groot was de groep? Nog andere labjes?

En ook nog gelukt om iets te leren, of was het meer snuffelen en spelen.

Roxy is ook niet te houden op de cursus. Ze wil zoooo graag spelen.
Maar ze leert wel wat hoor en we oefenen thuis best veel.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Puppycursus was erg leuk.

Pepper is vrij rustig als we aankomen en daarna is het.... ALLE REMMEN LOS!!!
Maar gelukkig let ze af en toe net lang genoeg op voor een snoepje, hahaha.

We hebben een groep van 15 honden, dat is best wel veel en daarnaast was de instructrice een half uur aan het uitleggen. Dit betekent dat je 15 puppys een half uur moet laten zitten/stil moet laten zijn :shock: ... dat ging dus niet, hahaha.
Maar we gaan hard oefenen van de week met volgen :D
Ik heb zelf nog wel nieuwe dingen gehoord, maar gelukkig was het meeste wisten we gelukkig al.

Volgende week hebben ze het naar de vrijdagavond gezet om 19.00 uur. Gelukkig dat we dan kunnen.

Zo... puppy in de bench, gegeten... zelf gegeten.... en nu ga ik droge sokken aantrekken :oops:
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Inderdaad een grote groep 8)
Wel gezellig natuurlijk, maar lastig om je hondje dan rustig te krijgen.

Is het van de kynologische club?

Pepper zal wel lekker moe zijn geworden. Geniet van jullie weekend :wohoo:
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

Haha, heel herkenbaar! De eerste les denk je echt 'als dit maar goed gaat komen' en 'volgende week ga ik niet....', flitste ook nog even door m'n hoofd! Geloof me, de tweede keer zal stukken beter gaan! Inderdaad zolang Pepper het leuk vindt! Onze druktemakertje Moos mag regelmatig de oefeningen voor doen :applaus: ! Succes en Pepper wordt gewoon de beste van de klas, let maar op :wink:
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Het is goed gekomen deze week, ze heeft heel erg haar best gedaan deze week :-)

Gouden idee: Kipfilet koken in een beetje bouillon (niet te zout) en dan in porties van 30 a 40 gram in de vriezer. Elke curusdag een nieuw zakje:P En de beloning met kippie is geslaagd, hahaha.

Helaas mochten we vanavond niet spelen :( , misschien volgende keer weer.

Volgende week hoop ik dat het nog zo goed gaat~!
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

Wat fijn dat het zo goed gaat met Pepper!! En wat is ze toch mooi zeg!
Plaats reactie