Zindelijkheidstraing
-
Ladiela
Zindelijkheidstraing
Onze Guus is natuurlijk nog maar jong,
Maar zelf vind ik het allemaal niet zo vlotten
Met zindelijk worden. Hoe hebben jullie dit aangepakt,
en hoe snel waren jullie labjes zindelijk???
Maar zelf vind ik het allemaal niet zo vlotten
Met zindelijk worden. Hoe hebben jullie dit aangepakt,
en hoe snel waren jullie labjes zindelijk???
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Roxy was erg snel zindelijk.
Na iedere maaltijd naar buiten, na het spelen en na het slapen.
In het begin sta je dus erg vaak buiten. En natuurlijk heel vaak belonen.
Met snoepje en braaf, goed zo!
De riem van Roxy hangt bij de achterdeur. Ze kan er met haar neus tegenaan duwen. Als ze naar buiten wil, dan doet ze dit. Lekker makkelijk voor ons, ze waarschuwt ons dus
Nu is ze 5 en een halve maand en gaan we zo'n 6 keer naar buiten.
Ook vaak gewoon omdat we daar zelf zin in hebben
Na iedere maaltijd naar buiten, na het spelen en na het slapen.
In het begin sta je dus erg vaak buiten. En natuurlijk heel vaak belonen.
Met snoepje en braaf, goed zo!
De riem van Roxy hangt bij de achterdeur. Ze kan er met haar neus tegenaan duwen. Als ze naar buiten wil, dan doet ze dit. Lekker makkelijk voor ons, ze waarschuwt ons dus
Nu is ze 5 en een halve maand en gaan we zo'n 6 keer naar buiten.
Ook vaak gewoon omdat we daar zelf zin in hebben
-
Lausje
- Middelgrote hondenneus

We zitten er nog middenin
.
Na alles wat ze doet, spelen, slapen, eten hebben we haar naar buiten gedaan.
Vier keer per dag een grotere wandeling (15 min), vaker is op het moment niet te doen, ze wordt vrij snel moe van de medicijnen.
Vanaf woensdag zullen we wat vaker met haar gaan lopen, donderdag is ze twee weken bij ons.
Het gaat wel redelijk goed, maar mevrouw heeft nogal de tijd nodig om uit de bench te komen als ze wakker wordt. Dit duurt wel een minuut of tien. Hierdoor wil ze nog wel eens te laat bij de deur zijn. We denken dat dit ook komt door de medicatie.
In principe zijn we al half-zindelijk.
Af en toe laat ze nog eens een plasje varen als we het niet snel genoeg doorhebben, maar meestal meldt ze zich netjes. We hebben ons erop ingesteld dat ze tot een week of 15 nog wel een en ander in huis zal doen, met name plassen, omdat met 15 weken de blaas pas volgroeid is en ze daar dan controle over kan uitoefenen. Maar onze Pepper doet het al erg goed, ondanks de medicijnen.
Ze heeft gister nog 1 plasje in huis gedaan en voor de rest belonen we haar als ze buiten iets doet.
Als ze gaat zitten in huis, zeggen we ook Nee, maar zonder boosheid of stemverheffing, gewoon om aan te geven dat dit niet de bedoeling is en dan pakken we haar op en zetten haar buiten neer. Voor Pepper en ons werkt dit prima
Veel succes. Soms duurt het wat langer en soms heb je een terugslag en lijkt het alsof je van voren af aan kan beginnen heb ik gelezen (nog niet de ervaring), maar uiteindelijk komt het allemaal wel goed.
Na alles wat ze doet, spelen, slapen, eten hebben we haar naar buiten gedaan.
Vier keer per dag een grotere wandeling (15 min), vaker is op het moment niet te doen, ze wordt vrij snel moe van de medicijnen.
Vanaf woensdag zullen we wat vaker met haar gaan lopen, donderdag is ze twee weken bij ons.
Het gaat wel redelijk goed, maar mevrouw heeft nogal de tijd nodig om uit de bench te komen als ze wakker wordt. Dit duurt wel een minuut of tien. Hierdoor wil ze nog wel eens te laat bij de deur zijn. We denken dat dit ook komt door de medicatie.
In principe zijn we al half-zindelijk.
Af en toe laat ze nog eens een plasje varen als we het niet snel genoeg doorhebben, maar meestal meldt ze zich netjes. We hebben ons erop ingesteld dat ze tot een week of 15 nog wel een en ander in huis zal doen, met name plassen, omdat met 15 weken de blaas pas volgroeid is en ze daar dan controle over kan uitoefenen. Maar onze Pepper doet het al erg goed, ondanks de medicijnen.
Ze heeft gister nog 1 plasje in huis gedaan en voor de rest belonen we haar als ze buiten iets doet.
Als ze gaat zitten in huis, zeggen we ook Nee, maar zonder boosheid of stemverheffing, gewoon om aan te geven dat dit niet de bedoeling is en dan pakken we haar op en zetten haar buiten neer. Voor Pepper en ons werkt dit prima
Veel succes. Soms duurt het wat langer en soms heb je een terugslag en lijkt het alsof je van voren af aan kan beginnen heb ik gelezen (nog niet de ervaring), maar uiteindelijk komt het allemaal wel goed.
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Flits is nu 9 weken, dus ik ben ook nog bezig met de zindelijkheidstraining.
Maar ik moet zeggen dat hij het erg goed doet!
Hij heeft nog nooit wat binnen gedaan, ik ben er altijd voor aan geweest.
Wat de rest ook zegt, altijd naar buiten: na het slapen, na het spelen, na het eten en ook naar buiten als ie een half uurtje bijv. heeft liggen kauwen op een botje of iets dergelijks.
Als je vaak genoeg eventjes naar buiten gaat, ben je er vaak voor aan. (Tenminste bij mij wel).
En inderdaad altijd belonen met je stem en/of koekje.
Flits geeft het nog niet aan wanneer hij naar buiten moet, maar ik ga gewoon geregeld naar buiten.
Ik kan ook al aardig goed zien aan hem of hij misschien wat moet doen, dan begint hij onrustig te snuffelen (dat is anders dan gewoon snuffelen, wat hij ook niet heel veel doet in huis normaal gesproken).
Maar ik heb ook wel een voorsprong denk ik met dank aan de fokker, de pups waren namelijk al gewend om veel buiten te plassen/poepen, aangezien de buitendeur vaak open stond.
Maar het komt vast en zeker goed hoor!
Heeft hij ook een bench? Doet hij daar ook wel eens wat in?
En op wat voor momenten doet hij wat in huis?
Willekeurig of zit er misschien een 'patroon' in?
Nou heel veel succes!
Maar ik moet zeggen dat hij het erg goed doet!
Hij heeft nog nooit wat binnen gedaan, ik ben er altijd voor aan geweest.
Wat de rest ook zegt, altijd naar buiten: na het slapen, na het spelen, na het eten en ook naar buiten als ie een half uurtje bijv. heeft liggen kauwen op een botje of iets dergelijks.
Als je vaak genoeg eventjes naar buiten gaat, ben je er vaak voor aan. (Tenminste bij mij wel).
En inderdaad altijd belonen met je stem en/of koekje.
Flits geeft het nog niet aan wanneer hij naar buiten moet, maar ik ga gewoon geregeld naar buiten.
Ik kan ook al aardig goed zien aan hem of hij misschien wat moet doen, dan begint hij onrustig te snuffelen (dat is anders dan gewoon snuffelen, wat hij ook niet heel veel doet in huis normaal gesproken).
Maar ik heb ook wel een voorsprong denk ik met dank aan de fokker, de pups waren namelijk al gewend om veel buiten te plassen/poepen, aangezien de buitendeur vaak open stond.
Maar het komt vast en zeker goed hoor!
Heeft hij ook een bench? Doet hij daar ook wel eens wat in?
En op wat voor momenten doet hij wat in huis?
Willekeurig of zit er misschien een 'patroon' in?
Nou heel veel succes!
-
Jelmer-vr
Fido was na een weekend al zindelijk..
Hij lag bij de fokker op kranten..
We hebben een krant bij de achterdeur gelegd..
Elke keer als hij lag te slapen en wakker werd hebben we hem naar buiten gezet..
En goed belonen als ie wat gedaan heeft..
Na een dag liep ie al na de krant, en vervolgens duwde die tegen de deur aan..
Wij hebben hem geleerd om het op gras buiten te doen.. Zo voorkom je dat ie bijv het in de stad snel zou doen..
En de nachten zijn we er 1 x uit geweest.. Daarna in de bench gelaten.. Heeft nooit wat in de bench gedaan..
Hangt ook een beetje van de fokker af denk ik..
Hij lag bij de fokker op kranten..
We hebben een krant bij de achterdeur gelegd..
Elke keer als hij lag te slapen en wakker werd hebben we hem naar buiten gezet..
En goed belonen als ie wat gedaan heeft..
Na een dag liep ie al na de krant, en vervolgens duwde die tegen de deur aan..
Wij hebben hem geleerd om het op gras buiten te doen.. Zo voorkom je dat ie bijv het in de stad snel zou doen..
En de nachten zijn we er 1 x uit geweest.. Daarna in de bench gelaten.. Heeft nooit wat in de bench gedaan..
Hangt ook een beetje van de fokker af denk ik..
-
marielle75
- Middelgrote hondenneus

-
Ladiela
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

-
Jelmer-vr
-
Iefke
-
Lausje
- Middelgrote hondenneus

Mijn vriend let er wel op, maar niet 24 uur per dag, hooguit 23.5Ladiela schreef:Dank jullie wel. Bij de andere twee honden
, waarvan er 1 ook nog pup, zijn zindelijk.
Op de 1 of andere manier doe ik het met
Guus dus niet goed. Ik gebruik de bench te
vaak denk ik.Maar zitten jullie er dan
24 uur per dag op? Dat red ik nooit, ondanks
het feit dat ik hele dagen bij huis ben.
's Nachts gaat het eigenlijk altijd wel goed, omdat mevrouw zich meldt als ze moet plassen en dan ook wel redelijk wakker is. Ze gaat dan direct uit de bench naar buiten. Ze meldt zich ook nog een keer of drie a vier per nacht. Dan dragen we haar naar buiten en dan direct weer in de bench.
Overdag is het moeilijker, dan letten we niet altijd zo op, omdat ze erg snel is in het veranderen van kamer, richting en interesse.
Vandaag plaste ze weer drie keer in huis, waarvan een keer bij de voordeur, had ze buiten net niet gered en één keer omdat ze dacht dat wij het niet zagen
Iedere hond is anders, maar ook ieder baasje is anders. Daarom denk ik dat iedereen het op zijn eigen manier doet.
Succes, geef de hoop niet op
-
juuth
Layka hebben we nu net 1 week en ze gaat gewoon om de 2 uur er uit, tenzij de deur open staat, dan loopt ze zelf al naar buiten voor de p&p..
Verder voor het slapengaan nog even snel er uit,m en even spelen... en dan lekker de bench in om te slapen.. en ze slaapt makkelijk de nacht door, dus dat is wel fijn..
Hoe hte verder hier gaat komen zien we wel.. blijf dit topic wel volgen voor tips enzo
Verder voor het slapengaan nog even snel er uit,m en even spelen... en dan lekker de bench in om te slapen.. en ze slaapt makkelijk de nacht door, dus dat is wel fijn..
Hoe hte verder hier gaat komen zien we wel.. blijf dit topic wel volgen voor tips enzo
-
Donja
Tara is nu 13 weken en is nu bijna 2 weken zindelijk. Nu heb ik ook vakantie en heb er dus ook alle tijd voor. In het begin echt om de 2 uur naar buiten en soms zelfs korter. Bij ons is het kwartje gevallen toen we de riem aan de voordeur hingen. Nu pakt ze zelf de riem en komt hiermee naar ons toe als ze moet. Nu is het wel zo dat Tara overdag weinig in de bench zit en dus ook gelijk aan kan geven als ze moet. Verder ook het buiten belonen en het binnen negeren of als je op tijd bent haar buiten zetten.
Hoop dat je wat hebt aan de tips en dat het ook bij jullie werkt!
Hoop dat je wat hebt aan de tips en dat het ook bij jullie werkt!
-
juuth
de bench gebruiken we hier eigenlijk alleen als het nodig is, dus snachts en als we te lang weg gaan in mijn ogen voor loslopen (langer dan een driekwartier dus..)
ze vind de bench ook wel prima, zolang haar lievelings knuffel en speeltjes er maar in liggen is mevrouw wel tevreden..
De ongelukjes worden ook smorgens steeds minder... mevrouw heeft nog wel eens dat ze ondanks het buiten plassen ook binnen nog even vrolijk verdergaat.. maar dat word gelukkig ook al een stuk minder..
ze vind de bench ook wel prima, zolang haar lievelings knuffel en speeltjes er maar in liggen is mevrouw wel tevreden..
De ongelukjes worden ook smorgens steeds minder... mevrouw heeft nog wel eens dat ze ondanks het buiten plassen ook binnen nog even vrolijk verdergaat.. maar dat word gelukkig ook al een stuk minder..