Chica komt uit een engelse werklijn en heeft een dito werkdrift. Ze doet dus het apporteren allemaal zeer enthousiast en soms wat overenthousiast.
Nu verpakt ze de dummy constant bij een waterapport. De dummy gaat werkelijk alle kanten op in haar bek tijdens het zwemmen. Het maakt daarbij niet veel uit of ze een gewone dummy of waterdummy (met nopjes) vast heeft. Ik wil haar dat graag afleren, maar hoe....??
Enige achtegrond info: ik heb haar in het verleden vrolijk balletjes, stokjes en plastic flesjes laten halen als spel. Met name door de felesjes is ze nogal gaan "klapperen" met haar bek, want dat maakte zo'n leuk geluid.. Het is dus fout aangeleerd gedrag.
Op het land gaat het met een gewone dummy redelijk goed. Ze is zeker niet zacht in de bek (eerder hard), maar ze verpakt de dummy veel minder.
Hoe bereik ik dat ze de dummy zacht en met respect in de bek houdt en niet constant overpakt...?
(meer) rust inbouwen had ik zelf al bedacht..
Alle tips en suggesties zijn welkom!
Alvast dank!
Groet,
J&C
constant verpakken tijdens waterappoport
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Heb het zelfde probleem met dummy's.
echter met wild is mijn hond niet hard in de bek.
Ik heb een groot gedeelte van de hardheid eruit gekregen door zware/harde dummy's te gebruiken.
Denk aan een kleine colafles die je opvult met zand, doe hier een witte sok om heen (sok goed vast binden) en je hebt een dummy.
Ook de zware dummy's van 1,5 kg of meer kunnen helpen.
Ik zelf ga nog zo'n 3 delige dummy aanschaffen, zodat ze het wel in het midden moeten pakken.
echter met wild is mijn hond niet hard in de bek.
Ik heb een groot gedeelte van de hardheid eruit gekregen door zware/harde dummy's te gebruiken.
Denk aan een kleine colafles die je opvult met zand, doe hier een witte sok om heen (sok goed vast binden) en je hebt een dummy.
Ook de zware dummy's van 1,5 kg of meer kunnen helpen.
Ik zelf ga nog zo'n 3 delige dummy aanschaffen, zodat ze het wel in het midden moeten pakken.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik zou zeggen: dummy laten vasthouden en samen het water inlopen, rondje maken en terug afgeven. Zelf altijd controle houden! Eerst leren om correct vast te houden, en dan pas "kunstjes" gaan doen 

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012