een nieuw begin...

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Even dit toppic door gelezen en ik moet zeggen, dat jullie "herrie"
of te wel "goede zorgen" iedereen alleen maar siert!!!
Er zijn gelukkig nog mensen die het wel wat kan schelen, waar, hoe en op wat voor manier er met honden, pups en nesten behoort te worden omgegaan!!

In deze tijd, met zo veel voor lichting via de rasverenigingen, tv-programma's enz... Moet je toch zo langzamerhand gewaarschuwd zijn en met je volle verstand een "goed"gefokte pup aan kunnen schaffen...
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

tja, dit was te voorzien... snel een pup willen kost wat het kost dus dan hou je toch de broodfok in stand... :( jammer dat je het als "herrie" ziet maar als echte hondenliefhebbers worden we inderdaad niet blij van dat soort praktijken. Jij slaat ze in de wind want je schrijft letterlijk: anders hadden we er zondag 1 gehad. Ik hoop werkelijk dat je er een goed hondje aan hebt....
EEE

Ongelezen bericht door EEE »

Om dan mss verder te gaan waarvoor ik dit topic had geopend... (want dit is wel volledig een andere kant opgegaan..)

iemand nog tips wat ik nodig heb?

Ik heb ondertussen puppykoekjes gevonden in de speciaalzaak om te belonen als hij zijn behoeftes buiten doet en bijtspeeltjes meegenomen zodat mijn broeken héél blijven.
Die Kong snuggle kon ik nergens vinden.
Ik zocht ook een knuffel zodat hij 's nachts niet echt alleen is maar in de dierenspeciaalzaak hadden ze er enkele en die hebben pluche haartjes.. kan dat niet lossen? Heb schrik dat het lost en dat hij dat dan inslikt.
EEE

ester01 schreef:tja, dit was te voorzien... snel een pup willen kost wat het kost dus dan hou je toch de broodfok in stand... :( jammer dat je het als "herrie" ziet maar als echte hondenliefhebbers worden we inderdaad niet blij van dat soort praktijken. Jij slaat ze in de wind want je schrijft letterlijk: anders hadden we er zondag 1 gehad. Ik hoop werkelijk dat je er een goed hondje aan hebt....
Ik denk dat je het niet schijnt te begrijpen... de hond komt niet van bij een fokker maar van bij mensen die we onrechtstreeks kennen en die een nestje hadden.. welk stuk had je niet begrepen van mijn zin!
En dat er nu één vroeger was... is omdat die mensen dat hadden zitten en we mochten gaan kijken. Terwijl ik van plan was om dat pas zondag te doen want daarna heb ik vakantie maar dat is blijkbaar allemaal te moeilijk geformuleerd?!
EEE

btw ik schaf niet snel een hond aan!
Ik heb daar lang over nagedacht! Het heeft 5 jaar geduurd eer we de beslissing genomen hebben omdat we nu véél plek hebben en die hond een mooi leven en veel ruimte kunnen geven waar hij kan bewegen!
Ik denk dus dat je me absoluut niet kan veroordelen van snel snel een beslissing te nemen! Je kent me niet en je zit al oordelen te vellen!
Daarom hou ik meer van dieren dan van mensen! Die veroordelen je niet onterecht!
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

EEE schreef:btw ik schaf niet snel een hond aan!
Ik heb daar lang over nagedacht! Het heeft 5 jaar geduurd eer we de beslissing genomen hebben omdat we nu véél plek hebben en die hond een mooi leven en veel ruimte kunnen geven waar hij kan bewegen!
Ik denk dus dat je me absoluut niet kan veroordelen van snel snel een beslissing te nemen! Je kent me niet en je zit al oordelen te vellen!
Daarom hou ik meer van dieren dan van mensen! Die veroordelen je niet onterecht!
Als je er vijf jaar over nagedacht hebt ,had je tijd genoeg om je te verdiepen in het ras en ga je niet naar een broodfokker.
Bovendien vind ik dat je wel erg lelijk doet tegen de mensen die je voor nare zaken willen behoeden.
verder hoop ik dat je veel plezier met je hondje zal beleven.
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
cindyjanssen

Ongelezen bericht door cindyjanssen »

Als je al 5 jaar de tijd hebt gehad om te beslissen over een hond dan weet je denk ik toch wel wat je allemaal nodig hebt? ik hoop dat je nieuwe pup uitgroeit tot een knappe Lab en een gezonde Lab.
EEE

margreet schreef:Bovendien vind ik dat je wel erg lelijk doet tegen de mensen die je voor nare zaken willen behoeden.
Je vraagt hier raad en je wordt hier direct afgeschilderd met de argumenten..
-omdat je het goedkoop wil (wat je reinste onzin is!)
- het was te verwachten, je houdt de broodfokkers in stand (terwijl mijn pup uit een gezinnetje komt...

Dat vind ik ook allemaal niet zo netjes hoor!
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

EEE schreef:
Hij heeft GEEN stamboom maar ziet er gezond uit.
*Zucht..*
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

EEE schreef: Daarom hou ik meer van dieren dan van mensen! Die veroordelen je niet onterecht!
Waar jij schrijft 'veroordelen', lees ik toch echt: 'adviseren'.
En niet onterecht, overigens...
Heb je alle links gelezen die mensen voor je hebben opgezocht/neergezet?
Waarom ga je daar niet eens inhoudelijk op in?
Ik wens je evengoed een fijn leven toe met Rex.
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
EEE

Annette schreef:
EEE schreef:
Hij heeft GEEN stamboom maar ziet er gezond uit.
*Zucht..*
oh ja, want nu gaan we weer die discussie krijgen en daar heb ik eerlijk gezegd géén zin in! Een hond met een stamboom is niet gezonder dan een hond zonder... mijn hondje komt uit een gezinnetje die twee labradors hebben. Het is hun eerste nestje... is dat toegestaan!?
EEE

marions schreef:
EEE schreef: Daarom hou ik meer van dieren dan van mensen! Die veroordelen je niet onterecht!
Waar jij schrijft 'veroordelen', lees ik toch echt: 'adviseren'.
En niet onterecht, overigens...
Heb je alle links gelezen die mensen voor je hebben opgezocht/neergezet?
Waarom ga je daar niet eens inhoudelijk op in?
Ik wens je evengoed een fijn leven toe met Rex.
Nee die links heb ik allemaal niet meer gelezen omdat ik vandaag inkopen ben gaan doen voor mijn pupje! en dus nu pas alle reacties daarover ben aan't doornemen en alle reacties over het behoeden van storen me ook niet.. maar de reactie's van het om het geld te doen.. blabla, dat stoort me (eigenlijk nog weinig omdat ik weet dat het onzin is)
Maar vooral de reactie over.. dit was te verwachten... je houdt de broodfokkers in stand? Kzou niet weten hoe... door uit een nestje bij een gezinneke die 2 labradors hebben waarvan hun eerstje nestje een pupje te nemen (ja zonder stamboom, maar dat vind ik niet belangrijk) ik zie niet in wat daar verkeerd aan is?
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Ik ben er klaar mee 8)
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Na 5 jaar nadenken over wel/geen hond had je bijna een hond bij een broodfokker gekocht (...) In plaats daarvan hoorde je van een nestje waar je eerder een pup kon krijgen. Geen stamboom maar ziet er gezond uit.

Dit komt op mij niet over als dierenliefde, eerder als gemakzucht. Zo snel mogelijk een niet te dure hond.
Jammer...

Ik wens je pup wel een heel gelukkig leven toe!
EEE

M_n_q_e schreef:Dit komt op mij niet over als dierenliefde
Allé, weer een veroordelingen.
Me beschuldigen dat ik niet uit dierenliefde handel.
Ik vind dit eerder een zielig gebeuren en ga me bezig houden met mn pupje! Er zijn belangrijker dingen dan hier onnozel verwijten te geven en te discussieren!
Gesloten