Wat daar mis mee is, is het volgende: het hoeft helemaal niet erg te zijn, hou me ten goede. Maar, door een hondje zonder stamboom te nemen, neem je een wilde gok. Er is namelijk geen enkel overkoepelend orgaan die dit nestje controleerd. Er zijn geen bewijzen dat de ouderdieren gezond zijn (vaak) met betrekking tot heupen, ellebogen, ogen, Myopathie en EIC en daarnaast (dat vind ik persoonlijk heel belangrijk, maar dat geldt allicht niet voor anderen) moet je het gezinneke op haar woord geloven dat zij maar eenmalig fokken en niet de teef uitbuiten door haar elke loopsheid te laten dekken voor een "eenmalig" nestje. Dit alles kun je met een stamboomloze hond niet controleren.EEE schreef: door uit een nestje bij een gezinneke die 2 labradors hebben waarvan hun eerstje nestje een pupje te nemen (ja zonder stamboom, maar dat vind ik niet belangrijk) ik zie niet in wat daar verkeerd aan is?
Waar iedereen echter overheen viel, -en zeker niet onterecht- is dat je de kennel in Laakdal aankaartte voor een pup. Dit is een broodfokker, en een grote ook waar doorgaans de moederhonden onder erbarmelijke omstandigheden leven. Sommige mensen weten dat niet, en daarom kaart iedereen het hier aan.
Ik hoop dat je er nog eens goed over wilt nadenken. Want, als je al zoveel geduld hebt als jij, is het vast niet erg om nog een half jaartje te wachten op een gedegen en weloverwogen hondje