Hoi Allemaal,
Bo is onze zwarte labrador. Superlief maar heeft een heel zwak maag darm stelsel. Hij heeft vorig jaar een darmscopie gehad en daaruit bleek dat zijn volledige dunne darm zwaar ontstoken was. Hij heeft een half jaar op de prednison gezeten en heeft nu nog een antibioticum poeder en daar gaan zijn darmen gelukkig goed op. Sinds april heeft hij nu ineens maag problemen daarbij. Het lijkt erop dat hij niet tegen gras kan. Hij heeft het deze week voor de 3e keer. Hij spuugt gal en eet daarna een week niet. Hij krijgt maagzuurremmers. De vorige 2 keer was dit afdoende maar deze keer lijkt het niet echt aan te slaan. De da vertelde dat dit mogelijk was omdat hij al 2 keer deze medicijnen heeft gekregen en dat de inwerk tijd nu wat langer is. We gaan vanmiddag opnieuw naar de da omdat het ons te lang duurt. Heeft iemand tips of dit ook wel eens meegemaakt? Het is vooral zielig voor Bo. Hij is zichzelf niet en hij heeft al zoveel meegemaakt. Begin een beetje radeloos te worden.
Groetjes
Monique
maagdarm stelsel
-
- Speurneus
Hier helaas ook een hondje met steeds zweren en zware maag-/darmontstekingen
Zij kreeg ook prednison, maar daar kan ze niet tegen. Het pakt de ontstekingen aan, maar maakt haar ook weer ziek. Nu staat ze op de imuran en antibiotica poeder wat tot op heden geen bijwerkingen geeft.
In mijn topic http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=63538" onclick="window.open(this.href);return false; staat een groot gedeelte van wat wij hebben doorgemaakt, maar mocht je meer willen weten, stuur me maar een pb.
Heel veel sterkte en een knuffel voor Bo

In mijn topic http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=63538" onclick="window.open(this.href);return false; staat een groot gedeelte van wat wij hebben doorgemaakt, maar mocht je meer willen weten, stuur me maar een pb.
Heel veel sterkte en een knuffel voor Bo

Misschien denk ik wat kort door de bocht, maar antibiotica is wel een medicijn wat de bacteriën dood/ verzwakt, zowel de goede als de slechte.
Nu hebben onze honden (en wij) de goede bacteriën echt wel nodig in onze darmflora en als je die stelselmatig door het gebruik van een ab poeder om zeep helpt vraag ik mij af of je dan niet in hetzelfde kringetje blijft ronddraaien?
Google er maar eens op, dan word je niet blij.
Weten ze ook waardoor de dunne darm zo ontstoken was?
Als ik jou was zou ik met jouw mannetje naar een homeopatische da gaan, die kijken wat verder dan alleen symptoonbestrijding waar de reguliere da zich mee bezig houdt.
En dan het liefst eentje die pro rauwe voeding is, Tannetje Koning bijvoorbeeld.
Veel succes en sterkte voor het kereltje.
Nu hebben onze honden (en wij) de goede bacteriën echt wel nodig in onze darmflora en als je die stelselmatig door het gebruik van een ab poeder om zeep helpt vraag ik mij af of je dan niet in hetzelfde kringetje blijft ronddraaien?
Google er maar eens op, dan word je niet blij.
Weten ze ook waardoor de dunne darm zo ontstoken was?
Als ik jou was zou ik met jouw mannetje naar een homeopatische da gaan, die kijken wat verder dan alleen symptoonbestrijding waar de reguliere da zich mee bezig houdt.
En dan het liefst eentje die pro rauwe voeding is, Tannetje Koning bijvoorbeeld.
Veel succes en sterkte voor het kereltje.