een pup wassen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

een pup wassen

Ongelezen bericht door lucievd »

Flits is nu bijna 13 weken en nou leek mij het handig om hem een keer te wassen met puppy shampoo om hem ook daaraan te laten wennen voor als het in de toekomst eens nodig is om hem te wassen.
Dan is het hem niet volkomen vreemd.
Is dit handig of niet echt nodig? Nog meer mensen hier die hun pup wel eens gewassen hebben?
En op welke manier? Buiten onder de tuinslang of is dit niet goed voor pups?
(misschien dat het beter een lauwe straal kan zijn?)
Alvast bedankt voor de reacties :)
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Niet echt nodig denk ik, maar wel handig!
Want inderdaad, dan heeft hij het iig eens meegemaakt voor wanneer het wel eens nodig kan zijn.
Wij hebben Miep als pupje ook eens gewassen.
In de badkuip gezet en met handwarm water gewassen. Gewoon met de douche, niet in een vol bad ofzo.
Ik denk dat het met de tuinslang een tikkie te koud kan zijn.

Maak er een leuke gebeurtenis van, met veel snoepjes en gespeel!
:)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Ook wij hebben Tabor als pup eens gewassen. Het hoeft niet, maar Tabor was smerig. We hebben er een feestje (ik heb geen snoepjes gevoerd, maar lekker veel zoenen, aan hem zitten aaien en kroelen deed veel goed:) van gemaakt en Tabor vind het dan ook niet erg. Daarna lekker drogen en toen kon ik onder de douche :lol: Ik heb het dus wel samen gedaan zodat Tabor overgenomen kon worden mbt een toezient oog. Het weer is momenteel wel oke, dan is een tuinslang denk ik ook best oke. Maar met koud weer (was bij ons erg koud dat Tabor klein was) zeker oppassen met naar buiten gaan wanneer je hondje nat is :wink:
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Ik heb Tara ook al 2 keer in bad gedaan. In het begin omdat ze een parasiet had die erg besmettelijk was en vorige week omdat hetzo bloedheet was... Wij doen haar dus gewoon in de badkuip. En ze vind het heerlijk! Met warm weer gaat ze zelf al voor de badkamerdeur staan. Ik heb een handdoek op de onderkant van het bad gelegd zodat het niet zo glad is. Ik heb inderdaad ook wat warm water erbij gedaan zodat het wel aangenaam is. Ook puppyshampoo gebruikt en daar echt maar een drupje van gebruikt. Wij hebben het geprobeerd leuk te maken door brokjes in het bad te leggen.
Als je geen bad hebt dan kan je ook de douchebak of een babybadje gebruiken. De tuinslang zou ik zelf niet zo gauw doen.. Lijkt me wat koud.
Veel plezier!
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Ik heb ze hier nooit gewassen ook niet als pup. Alleen als het echt nodig is zet ik de tuinslang aan en spoel ze af alleen met water
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Hier worden ze en dan met name Lola met regelmaat afgespoeld met de tuinslang. Echt wassen zelden of nooit.......Alleen als er in dooie vis o.i.d. is gerold :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva is nog nooit gewassen, nog niet nodig geweest. Wel heb ik haar al regelmatig ff afgespoeld met de tuinslang als ze in heel vies water heeft gezwommen!
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door delange »

Kenzo een enkele afgespoeld met de tuinslang en 2 keer gewassen met shampoo omdat hij door de poep had gerold en de geur niet uit zijn vacht wilde zonder shampoo.
De eerste keer hebben we hem in de douchebak gewassen met lauw water omdat hij nog zo klein was en buiten koud.
Laatst hebben we hem buiten onder de tuinslang gewassen. De temperatuur was er toen ook wel naar buiten.
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
Plaats reactie