Puppiieessssss in het gras

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Naomie schreef:
labbers schreef:
Tika Trails schreef:Wat een mooi pigement zeg, super voetzooltjes :verliefd1:
Even een waarschijnlijk niet al te slimme vraag..maarre super voetzooltjes..hebben niet alle pupperts dit? :confused:
Je ziet niet heel vaak dat de voetzooltjes zo zwart zijn, zelfs de buikjes kleuren helemaal zwart op. Ze hebben dus echt veel pigment.... wat ik en ook bianca helemaal super vind. 8)
Precies, dat bedoel ik :D
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Pandora schreef:
labbers schreef:
Tika Trails schreef:Wat een mooi pigement zeg, super voetzooltjes :verliefd1:
Even een waarschijnlijk niet al te slimme vraag..maarre super voetzooltjes..hebben niet alle pupperts dit? :confused:
Dit is 'fokkers vaktaal' :D De voetzooltjes zijn mooi zwart en dit betekent dat de pup goed gepigmenteerd is :wink:
Wij kijken naar een pup van "Aaaaah, snoezig, wat een lekkere hummels!" Fokkers kijken naar een pup van "Zit alles erop en eraan?" :D
haha... idd...dat is soms al erg genoeg!....... Zelfs als ik met mijn puppen lekker in het gras zit te genieten, kijk ik stiekum toch met mijn fokkersoog....
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

:verliefd1: :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:
Groetjes Debby en een poot van Fayth
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

@Hanneke

Dank je voor de uitleg. Onze Summer is idd ook zo'n geeltje met mooi pigment..ik wist dus niet dat je dat als pup dus aan de zwarte voetzooltjes, de donkere oograndjes en aan het buikje kon zien. Weer wat geleerd.

Nou dan zit t bij deze geeltjes idd ook helemaal goed qua pigment :applaus:
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

[img][img]http://i757.photobucket.com/albums/xx220/lechsh1970/20110613_39-2.jpg[/img]

toch nog even een vraagje..dit is Summer.. Ze heeft ook een zwarte mond..hoort dat ook in het rijtje thuis (pigment)..
Sorry Naomi voor mijn inbreuk in je topic 8)
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

labbers schreef:[img][img]http://i757.photobucket.com/albums/xx220/lechsh1970/20110613_39-2.jpg[/img]

toch nog even een vraagje..dit is Summer.. Ze heeft ook een zwarte mond..hoort dat ook in het rijtje thuis (pigment)..
Pigment zit op de huid, dus ook lippen, neus en om de ogen....
Labradors die veel of sterk pigment hebben, hebben vaak een mooie zwarte neus, sterk pigment om de ogen (als of ze er elke dag een mooi zwart potlood streepje om heen trekken). Als ze echt sterk pigment hebben, dan is de buik ook vaak grijs, soms wel zwart.
In mijn lijnen heb ik over de jaren het pigment goed weten vast te leggen en dat zie je dan weer terug in de pups die er uit voor komen.
Persoonlijk vindt ik het geweldig mooi als blonde honden super pigment hebben.
Ik zie het bv ook als ze gezwommen hebben, of nat zijn, op de neus, hoofd enz, zie je dan de zwarte huid door de blonde haren heen.
Labradors met veel pigment hebben dit dus meestal over het gehele lichaam.

En dus..... pups met git zwarte voetzooltjes :verliefd1: :verliefd1:
Die voetjes zien er dan, voor mij, extra snoezig uit!
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

labbers schreef:
Geen probleem hoor!

Idd die mooi mascara en oogpotlood streepjes. Helemaal super zijn ze. en dan die buikjes.... als die ook zwart worden... :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:
Afbeelding
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ik vind dat idd ook het allermooist..en als je zo de pupperts van Maddox en Gigi ziet, vind ik dat mooie contrast met het blonde en zwarte prachtig. Het is zo enorm sprekend en maakt met name het hoofd ook erg aantrekkelijk vind ik.

Maar mooi/sterk pigment (zwart) hoeft dus niet perse te betekenen dat ook de vacht die donkere kleur krijgt. Je kan dus ook hele lichte blonde (bijna witte) geeltjes hebben met toch veel pigment? Klopt dat..
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

labbers schreef:Ik vind dat idd ook het allermooist..en als je zo de pupperts van Maddox en Gigi ziet, vind ik dat mooie contrast met het blonde en zwarte prachtig. Het is zo enorm sprekend en maakt met name het hoofd ook erg aantrekkelijk vind ik.

Maar mooi/sterk pigment (zwart) hoeft dus niet perse te betekenen dat ook de vacht die donkere kleur krijgt. Je kan dus ook hele lichte blonde (bijna witte) geeltjes hebben met toch veel pigment? Klopt dat..
Dat klopt helemaal! Kijk maar naar mijn Appletje... Die is ijsbeer wit, maar geeft mega pigment, met van die mooie cleopatra ogen.
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Naomie schreef:
labbers schreef:
Geen probleem hoor!

Idd die mooi mascara en oogpotlood streepjes. Helemaal super zijn ze. en dan die buikjes.... als die ook zwart worden... :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:
Idd, die buikjes :verliefd1: Die moet ik altijd zoenen, die blootje grijze buikjes.....dat is mijn afwijking!!..... ik weet het 8) :D
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Tika Trails schreef:
Naomie schreef:
labbers schreef:
Geen probleem hoor!

Idd, die buikjes :verliefd1: Die moet ik altijd zoenen, die blootje grijze buikjes.....dat is mijn afwijking!!..... ik weet het 8) :D
JUNK! :twisted:
Afbeelding
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ja prachtig vind ik dat idd als ze van die 'cleopatra' ogen hebben..en zo'n donkere bloot buikje..heerlijk ..maar die vond ik bij Ice en Storm ook heerlijk hoor.. :D
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Ben het helemaal met jullie eens dames!! :verliefd1: :wink:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

speciaal voor Bianca, de voetjes met zwarte zooltjes. Het kan nu nog, komende week gaan er een paar weg. Ivm vakantie blijven er een paar langer maar....dat vinden we niet erg :verliefd1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tja en dan zit ik foto's te maken van de babyvoetjes,... wordt gelijk weer een speelgoedje gejat....

Afbeelding
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Die schuldige kop erbij! :lol: :lol: :lol: Thirza?

Mooi, je kan ook goed zien dat het buikje zwart is. Zo vind ik een blondje wel mooi :verliefd1: Ik vind het echt lelijk als je hier en daar die roze huid er doorheen ziet, één reden waarom ik toch altijd weer voor zwart ga.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Plaats reactie