Hoihoi,
Wij wonen in een een rijtjes huis met aan allebei de kanten van onze tuin honden. Links woont labrador Kyra een echte schat! En soms staan Lana en Kyra wat te neuzelen door de schutting heel lief en rustig.
Aan de andere kant wonen Heidewachtel Boen en Kruising uit het buitenland Kiera.
eze 2 zijn echte drukte makers! Als ze onze katten zien dan beginnen ze door de schutting te grommen en blaffen. Gevolg katten en Lana schieten naar binnen!
Oke dit kan nog wel opzich vind ik al schrik ik me elke keer rot en word er vanaf de andere kant niks gezegd. Nu waren ze van het weekend buiten met hun kindje en de hondjes en ze waren Lana ( die niet in de tuin mag) Flink aan het uitdagen. Lana stond vanaf het pad te kijken en 1 van hun honden begon onder de schutting in onze tuin te graven. Beetje jammer! Lana schiet de tuin in en doet hem na. Gevolg zij krijg op haar kop!
Gat weer dicht gemaakt ik ga naar binnen om even snel wat te doen kom terug zie ik Lana weer in de tuin en ook flink graven. Hun kindje stond aan de andere kant en hun zeiden heel vrolijk. Ellis zie je het baby hondje al.... GRRRRR Dat baby hondje mag niet in de tuin en dat weten jullie best!
Rust is weer wedergekeert en Lana was lekker aan het spelen op het gras. Ik ga binnen even de deur open maken voor mijn zus die komt, loop terug en lana weer in tuin aah et graven bij de schutting! Wat baal ik hiervan. Die andere honden aan de andere kant feest is weer compleet.
Ik was het zo beu om Lana steeds op haar kop te geven dat ik naar binnen ben gegaan en de deur dicht heb gedaan. Gaten weer dicht gemaakt en rust in de tent.
Kom ik 's avonds buiten om de konijnen de voeren is er weer gegraven in onze tuin onder de schutting door. Vreemd Lana was binnen. Dus eigenlijk niet vreemd het zijn weer die 2 geweest.
'savonds bij het uitlaten kwam ik de buurman tegen en heb het even verteld het zat me zo hoog. Antwoord:
Tja ze vinden elkaar gewoon erg lief!
Waarom kunnen mensen hun honden niet gewoon opvoeden. Want als het hun niet uitkomt dat ze zoveel blaffen dan word er opeens geschreeuwd! Maar eigenlijk gaan die honden gewoon bij alles tekeer en begin ik ze nu een beetje beu te raken.
Hoe zouden jullie dit oplossen?
Ik heb nu maar stenen neergelegd waar steeds gegraven word maar ja dat ziet er ook niet uit.
Groetjes Marlies
Buren
-
santa_6396
-
renate
- Speurneus

dat is lastig. Wat je anders kan doen is langs de schutting gaas ingraven. Zodat ze op het gaas stuiten als ze gaan graven. Dit kan je toedekken met zand en dan zie je het verder niet liggen.
Of nog een keer met de buren praten dat er echt iets moet veranderen omdat ze anders straks bij jou in de tuin zitten
Of nog een keer met de buren praten dat er echt iets moet veranderen omdat ze anders straks bij jou in de tuin zitten